33درصد از عملیات اجرایی سد هراز انجام شد

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای مازندران گفت: بیش از 33 درصد از عملیات اجرایی سد هراز انجام شد.

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران- مهندس سید جمال موسوی با بیان اینکه حفاری گالری‌ها و تونل‌ها در این پروژه ازجمله سیستم انحراف، سرریز، نیروگاه و آبگیر به طول حدود 3000 متر به اتمام رسید افزود: هم‌اکنون کار تزریق به طول 36 کیلومتر با اهداف متعدد ازجمله تحکیم در دست انجام است.

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به تلاش خوب انجام‌شده در سال گذشته و ایجاد جبهه‌های متعدد برای انجام کار بیشتر از اجرای هم‌زمان جاده جایگزین به طول 5 / 11 کیلومتر خبر داد و گفت این بخش از پروژه نیز تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
موسوی نیاز آبی دشت هراز را 1052 میلیون مترمکعب اعلام کرد که از این مقدار 100 میلیون مترمکعب برای آب شرب، 15 میلیون مکعب برای بخش صنعت و 937 میلیون مترمکعب برای کشاورزی و نیاز زیست‌محیطی است. وی بیان کرد: سد هراز حدود 650 میلیون مترمکعب از آب مذکور را تأمین می‌کند و مابقی باید از طریق کانال انتقال آب چالوس تأمین شود.
ایشان در پایان با اشاره به خروجی بخشی از منابع آب این حوزه به استان تهران، تسریع در احداث سد هراز را امری ضروری برشمرد و خواستار توجه دولت بخصوص اختصاص اعتبارات موردنیاز به این طرح مهم ملی شد.

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =