«خبرجنوب» نوشت: استاندار فارس خواستار آن شد که مسئولین فقط مشکلات را مطرح نکنند بلکه راهکار ارائه دهند.

اسماعيل تبادار در شورای کشاورزی استان فارس پس از طرح موضوعاتی از سوی رییس سازمان جهاد کشاوری استان گفت: نميشود كه فقط از مشكلات حرف زد و یا از آنها تقدیر و تشکر کرد، مسئولان وظيفه ارائه راهكار دارند وگرنه سال ديگر در جلسه اين چنيني ديگري بايد بنشينيم و باز هم از همين مشكلات حرف بزنيم.
وي با بيان اين كه 10 سال است تكهكلام همه، خشكسالي و عوارض آن است افزود: انتظار ميرفت در اين 10 سال در اين خصوص چارهجويي شود كه از جمله آن بحث گلخانه است، اين در حالي است كه گلخانه هم در فارس توسعه چنداني نيافته است.
استاندار فارس با اشاره به صحبتهاي مسئولان حاضر در جلسه مبني بر لزوم بازاريابي براي محصولات گلخانه اي گفت: اين كلمه ها در گفتار خوب و زيبا است اما بايد راهبرد عملياتي هم داده شود.
تبادار تصريح كرد: مي گويند در كرمان شاهد موفقيت چشمگيري در اين حوزه بوده ايم، خب برويد 4 تا آدم موفق از كرمان بياوريد در اين جلسات تا ما هم ياد بگيريم.
وی خاطرنشان كرد: چگونه فارس كه مسافت كمتري با كشورهاي حوزه خليج فارس دارد و از لحاظ فرهنگي به آن كشورها نزديكتر است موفقيتي در اين زمينه نداشته اما كرمان موفق بوده است؟
عذر نماينده يك بانك براي حضور در شوراي كشاورزي فارس خواسته شد
استاندار فارس با بيان اين كه باید سازمان جهاد كشاورزي جدي تر در اين زمينه ورود كند افزود: انتظار داريم شوراي كشاورزي فقط تبديل به محلي براي ارائه وضع موجود در بخش كشاورزي نشود.
تبادار با اشاره به حمايتهاي دستگاههاي اجرايي و استانداري از طرح هاي افزايش بهرهوري آب گفت: اعتبارات عمراني تسهيلات ارزان قيمت براي توسعه روستاها با نرخ 6 درصد با منابع 11 هزار ميليارد توماني و همچنين تسهيلات رونق توليد از جمله منابع قابل اتکایی است كه با استفاده از آن مي توان حوزه گلخانه را رونق داد.
وی که در این قسمت از سخنان خود، مدیر شعب بانک کشاورزی فارس را برای همکاری بیشتر در اعطای تسهیلات خطاب قرار داد متوجه شد که این مدیر در جلسه حضور ندارد و به جای خود، نماینده اش را به جلسه اعزام کرده است.
تبادار با خواستن عذر نماینده بانک کشاورزی، از وی خواست جلسه را ترک کند و مدیر شعب این بانک به جلسه بیاید که این درخواست اجابت نشد و تا پایان جلسه مدیر بانک مذکور در جلسه حاضر نشد.
وی گفت: مگر می شود در کلانترین جلسه تخصصی بخش کشاورزی فارس، مدیر بانک مرتبط با این حوزه حضور نداشته باشد، هیچ کار مهمتری در فارس برای مدیر بانک کشاورزی از حضور در جلسه نیست.
دنبال امامزادههاي گمشده هستم!
استاندار فارس با اشاره به برخي وعدهها مبني بر توسعه آبياري تحت فشار در 70 هزار هكتار از اراضي كشاورزي استان گفت: همان موقع كه اين عدد در شوراي اداري مطرح شد تعجب كردم و حتي با ریيس سازمان جهاد كشاورزي تماس گرفتم كه حالا معلوم شد عدد دقيق 30 هزار هكتار است نه 70 هزار هكتار. از همين جا اعلام كنم دنبال امام زاده هاي گم شده هستم، اگر نتوانيم برنامه ها را رصد كنيم موفق
نمي شويم.
وي همچنين در خصوص اجراي طرح هاي كاشت درختان ديم در اراضي شيب دار گفت: نه ميتوان اين طرح را تعطيل كرد و نه مي توان بدون نظارت آن را ادامه داد. بايد از كشاورزان تعهد گرفت و به آن ها نوع كاشت را ديكته كرد تا به اسم كاشت درختان ديم، محصولات پر آببر نكارند و لطمه به آب و خاك نزنند.
استاندار فارس با تاكيد بر اين كه بحران آب در فارس جدي است، افزود: نگراني پيرامون مساله آب بايد به يك فرهنگ تبديل شود. اين نگراني حتي در مورد آب شرب هم وجود دارد، اما جالب است در شيراز و شهرهاي فارس حتي يك تابلو هشدار در مورد بحران آب وجود ندارد. درياچه پريشان، مهارلو، بختگان و چاههاي كشاورزي خشك شدند اما هنوز نگرانيها پيرامون اين مساله به اندازه بحران ايجاد شده نيست.
بهرهمندي گلخانه هاي فارس از اعتبارات عمراني
لازم به ذکر است در بخشی از این جلسه، ساسان تاجگردون رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي فارس در اين جلسه قول داد كه از قانون بودجه سنواتي به ويژه بودجه سال 96 و از محل اعتبارات استاني مبالغي را براي تسريع در ايجاد زيرساخت هاي گلخانه اي پرداخت شود.
احداث شهرك تخصصي دارويي در فارس با محوريت شركت هاي دانش بنيان
همچنين يدا... رحماني معاون استاندار فارس نيز اظهار داشت: تلاش مي شود از محل تسهيلات رونق توليد مبالغي به اين حوزه تزريق شود.
وي ادامه داد: علاوه بر اين احداث شهرك تخصصي دارويي با محوريت شركت هاي دانش بنيان مي تواند زنجيره فرآوري گياهان دارويي را تكميل كند.
گفتني است، در پايان اين جلسه مقرر شد شوراي آب و كشاورزي به جاي دو ماهي يك بار، هر بيست روز يكبار برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =