نامه نیوز نوشت: دیدار اخیر روحانی با اعضای جامعه روحانیت مبارز گمانه ترمیم روابط او با جریان اصولگرا و فاصله گرفتن از اصلاح طلبان را تقویت کرد. این درحالی است که برخی از اعضای جامعه روحانیت معتقد هستند روابط روحانی با جریان اصولگرا شکافی نداشته است.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز معتقد است که اصلا شکاف یا اختلافی در کار نبوده که حالا بخواهد ترمیم شود.

او گفت: «جامعه روحانیت مبارز اعضایی دارد که برخی از آن ها در جلسات شرکت می کنند و برخی نیز شرکت نمی کنند. مثلا آقای ناطق نوری عضو جامعه روحانیت مبارز است و در جلسات شرکت نمی کند. آقای روحانی نیز رییس جمهور است و مشغله بسیای دارد لذا عدم شرکت در جلسات جامعه روحانیت مبارزه را نباید به معنی شکاف یا فاصله گرفتن او از جامعه دانست».

وی در واکنش به اینکه عدم حمایت جامعه روحانیت مبارز در انتخابات ریاست جمهوری یکی از مصادیق فاصله گرفتن روحانی از جامعه روحانیت است، گفت: «اصولگرایان، جمنا و جامعه روحانیت مبارز که پدر روحانی آن ها است در انتخابات اخیر در حمایت از آقای رئیسی به توافق رسیدند. شاهد بودیم که او نیز رای شانزده میلیونی گرفت و حالا باید دید که بعدا چه می شود. به هرحال اکنون انتخابات تمام شده و آقای روحانی رئیس جمهور ملت است لذا جا دارد که ارتباطات با رو بیشتر باشد».

حجت الاسلام رهبر در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «معنی دیدار اخیر جامعه روحانیت مبارز با روحانی، در شرایطی انجام شد که برخی تحلیل گران معتقد هستند روحانی در دولت دوم خود به جریان راست تمایل بیشتری دارد؛ چیست؟» گفت: «ما نمی خواهیم روحانی را به خودمان بچسبانیم. او می گوید که فراجناحی است. البته فکر نمی کنم که روحانی مایل باشد از اصولگرایان فاصله بگیرد. یک جرایان سیاسی دیگر سعی می کند خود را به او بچسباند و اینطور القا می شد که روحانی برخاسته از حمایت اصلاح طلبان است. درحالی که به هرحال اصولگرایان نیز در انتخابات نقش داشتند. روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز بوده است. من از قصد و نیت آقای روحانی خبر ندارم و در مورد آن صحبت نمی کنم اما برداشت می شد که او به جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین آنطور که باید توجه ندارد».

عضو جامعه روحانیت مبارز در مورد احتمال ادامه دیدارهای روحانی با اعضا این جامعه و شرکت در جلسات، با تاکید بر اینکه «جا دارد آقای رئیس جمهور علی رغم مشغله کاری گسترده هر شش ماه یا حداقل سالی یک بار در جلسات جامعه روحانیت مبارز شرکت کنند» گفت: «خوب است که هر از گاهی به جلسات بیایند و از دوستان قدیمی فاصله نگیرند. مثلا من آقای روحانی را از وقتی که در سمنان منبر می رفتم و روحانی طلبه حوزه بود میشناسم. پیش از انتخابات نیز در اصفهان به منزل ما آمده بود. با آقایان دیگر نیز از قدیم دوست و آشنا هستیم . جامعه در ماه چهار جلسه دارد؛ جا دارد آقای روحانی نیز اگرچه اکنون رئیس جمهور است اما از دوستان قدیمی فاصله نگیرد و در برخی از جلسات شرکت کند و دغدغه ها را بشنود. این امر حتما به نفع خودشان نیز هست و به پیشرفت امور کمک می کند».

وی همچنین گفت: « پیشنهاد من به آقای رییس جمهور این است که خودشان داوطلبانه در جلسات شرکت کنند و از اعضای جامعه بپرسند که چه انتظاری از من دارید؟»

وی در پاسخ به این که مطالبات جامعه روحانیت از رئیس جمهور چیست، گفت: « ما انتظار داریم که به یک جناح سیاسی خاص نچسبد. او باید به مسایل ملی و آنچه رهبری در جلسه تنفیذ تاکید کردند، توجه کند. مطالبات جامعه روحانیت همان مطالبات مردم و مقام معظم رهبری است. من در جلسه اخیر شرکت نداشتم اما قرار بود همان نکاتی که مقام معظم رهبری در جلسه تنفیذ و در دیدار با اعضای هیات دولت مطرح کرده بودند را مورد اشاره قرار دهیم. نکاتی از جمله پایبندی به اصول انقلاب، ادامه راه امام، ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان، توجه به محرومین و ... ».

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =