ایرنا نوشت: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که بعد ازجانبداری واشنگتن از رژیم صهیونیستی،هیچ نقشی برای آمریکا در روند سازش قبول نمی کنیم وهیچ صلحی درمنطقه و جهان بدون پایتختی قدس برای فلسطین وجود نخواهد داشت.

به گزارش شبکه خبری المیادین ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که ما در کنار هم از قدس دفاع خواهیم کرد و در برابر توطئه هایی که فلسطین و پایتخت آن قدس را هدف قرار گرفته است، ایستادگی می کنیم.

نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای بررسی راهکارهای مقابله با اقدام «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی امروز(چهارشنبه) در استانبول برگزار شده است.
عباس در سخنانی در این اجلاس گفت : باید تصمیم های قاطعی برای حمایت از قدس و مقدسات آن اتخاذ کنیم تا به پایان اشغال فلسطین دست یابیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: قدس از گذشته تاکنون و تا ابد پایتخت فلسطین بوده است و خواهد بود.
محمود عباس عامل تحریک درگیری های مذهبی در جهان و ایجاد سازمان های تروریستی را آمریکا دانست و گفت که همه ما از این امر اطلاع داریم و بعد از تصمیم آمریکا ما تمامی تعهدات خود را به واشنگتن در ملحق نشدن به برخی سازمان های بین المللی لغو کردیم.

وی تاکیدکرد: 'چطور جهان درمقابل نقض قوانین و تجاوزهای رژیم صهیونیستی سکوت می کند و همچنان این رژیم را به رسمیت می شناسد و با آن تعامل می کند. رژیمی که سرزمین ما را اشغال و ملت فلسطین را از خانه هایشان آواره کرده و 400 روستا و شهرک فلسطینی را ویران نموده و تمامی قطعنامه های بین المللی را زیرپا گذاشته و با این حال پاسخگو به هیچ کسی هم نیست.
عباس تاکید کرد این اولین باری است که جهان یکپارچه درمقابل تصمیم رئیس جمهوری آمریکا وعلیه تصمیم ترامپ در باره قدس ایستاده است.

وی گفت : امروز 100 سال از صدور اعلامیه بالفور می گذرد و آمریکا تلاش می کند این بیانیه را گام به گام به اجرا بگذارد و امروز بعد از اعلامیه بالفور ترامپ اعلامیه جدیدی در باره قدس برای اسرائیل صادر کرد و مثل این بود که در باره شهری از شهرهای آمریکا تصمیم گیری می کند.

عباس گفت: تصمیم ترامپ در زمانی اتفاق افتاد که ما در تلاش برای شرکت در نشست روند سازش بودیم و این به مانند تلنگری برای ما بود.

وی تاکید کرد: از امروز به بعد میانجی گری آمریکا در روند سازش را قبول نخواهیم کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر این که قدس چه در گذشته و چه در آینده پایتخت فلسطین خواهد بود گفت: انگلیس امروز موضع متفاوتی با مواضع اش در روزهای صدور اعلامیه بالفور اتخاذ کرد اما این اقدام لندن را از عذرخواهی معاف نمی کند.
وی گفت که تصمیم ترامپ در باره قدس یک جنایت بزرگ و نقض آشکار قوانین بین المللی و توافق های امضا شده است.

عباس گفت رفتار ترامپ با شهر قدس مانند این است که می خواهد شهری از شهرهای آمریکا را به اسرائیل هدیه دهد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: از کشورهایی که به تشکیل دو کشور اعتقاد دارند می خواهیم که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

عباس همچنین خواستار افزایش تلاش ها برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شد و تاکید کرد که اسرائیل همچنان به نقض قوانین ادامه می دهد و ما را وادار می کند که تمامی توافق های امضا شده با این رژیم را لغو کنیم.
در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی 16 تن از رهبران کشورها ، در سطح رئیس جمهوری ، پادشاهی و شاهزادگان از کشورهای قطر، کویت، افغانستان، جمهوری آذربایجان، بنگلادش، اندونزی، فلسطین، گینه، ایران، لیبی، لبنان، سومالی، سودان، توگو، اردن و یمن شرکت می کنند.

درسطح نخست وزیران از کشورهای جیبوتی، مالزی، پاکستان و در سطوح مختلف از کشورهای دیگر شرکت خواهند کرد.
بنا به دعوت ریاست سازمان همکاری های اسلامی، مصطفی اگینجی نماینده بخش ترک نشین قبرس به عنوان ناظر و نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا به عنوان میهمان در این اجلاس حضور خواهند داشت.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =