ساز لرستان در همدردی با زلزله زدگان کرمانشاه می نوازد

به همت واحد موسیقی حوزه هنری لرستان هنرمندان نامی موسیقی استان، در قالب پنج گروه هنری، در ایام‌الله دهه فجر و به بهانه جمع آوری کمک به هموطنان غیور و زلزله زده کرمانشاه، به روی صحنه می‌روند تا هرآنچه عاید این اجراها باشد را به همراه مهری بی‌پایان به این مردم صبور، هدیه کنند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این راستا فرشاد سیفی، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری لرستان، در جمع خبرنگاران با اشاره به این ‌که مردم استان مرزی کشورمان، کرمانشاه، بارها و بارها در صحنه‌های مختلف انقلاب خود نشان داده و همواره با جانفشانی، اجازه نفوذ و حضور دشمنان ایران و اسلام، در داخل کشور را نداده‌اند، حال که برای این مردم چنین مصیبت عظیمی پیش آمده، به‌عنوان هموطن و همنوع وظیفه ماست که به کمک و یاری آن‌ها بشتابیم.

وی با اشاره به این‌که کمک صرفاً به معنای حضور فیزیکی در محل نیست، گفت: چه بسا افرادی در استان کرمانشاه حضور دارند اما عملاً کاری از دست آن‌ها بر نمی‌آید، کمک باید به گونه‌ای باشد که توسط تمام مردم لمس و احساس شود.

سیفی با بیان این‌که پنج گروه مطرح موسیقی جهت جمع آوری کمک در ایام الله دهه فجر به روی صحنه خواهد رفت و با رضایت تمام اعضای گروه، درامد این اجرا به مردم کرمانشاه تقدیم خواهد شد، تصریح کرد: هدف ما از این کار این است که نه‌تنها به مردم این استان بلکه به مردم تمام دنیا نشان دهیم که زلزله زدگان کرمانشاه تنها نیستند و با گذر زمان فراموش نمی شوند.

وی ادامه داد: برخی از سوانح و رویدادها هستند که با گذر زمان فراموش شده و اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند اما حادثه زلزله کرمانشاه، آنقدر برای ما سنگین بود که بر جرأت می‌توان گفت که خاطره تلخ آن از ذهن‌ها پاک نخواهد شد.

سیفی با بیان این‌که هنرمندان ایران زمین و همچنین هنرمندان لرستانی کارهای زیادی را برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه انجام داده‌اند، اظهار کرد: لُر و کُرد برادر بوده و همواره پشت به پشت یکدیگر در سختی‌ها حضور داشته‌اند، ما با برگزاری این کنسرت به نفع برادران کُرد زبان خود در کرمانشاه، نشان می‌دهیم که ما زمان سختی و دشواری یکدیگر را تنها نمی‌گذاریم، به قول ما لُرها «بِرار روزِ تنگ».

وی در رابطه با دلیل انتخاب دهه فجر برای برگزاری این کنسرت، گفت: دهه فجر ایام شادی و نشاط برای کل مردم ایران زمین است، و ما می‌خواهیم در این ایام، سهمی به کوچکی ارزن در شاد کردن دل این قوم بزرگ داشته باشیم.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری لرستان در خصوص زمانبندی اجرای گروه‌ها گفت: سه شنبه 3 بهمن کنسرت لری به خوانندگی حامد فیضیان و سیف الدین آشتیانی، چهارشنبه 4 بهمن کنسرت لری به خوانندگی مهران غضنفری، پنجشنبه 5 بهمن کنسرت لری به خوانندگی فرج علیپور، جمعه 6 بهمن کنسرت لری به خوانندگی بردیا مهرآرا و کمانچه فرشاد سیفی و شنبه 7 بهمن کنسرت لری به خوانندگی حسن حمزه‌ای و کمانچه حسن سالم، در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری استان لرستان، اجرا دارند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =