۰ نفر
۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵

ایسنا نوشت: مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در جریان سفرش به خاورمیانه، کنگره آمریکا را در ارتباط با مساله تعطیل شدن دولت متهم به سیاسی بازی در قبال حقوق نظامیان کرد و در یک سخنرانی به سربازان آمریکایی مستقر در نزدیکی مرز سوریه گفت دولت ترامپ از قانونگذاران تقاضای بازگشایی دولت را دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی گفت: نظامیان آمریکایی و خانواده‌هایشان نباید هیچ نگرانی نسبت به دریافت حقوق خود داشته باشند.

او در این سخنرانی که در مقابل یک پرچم بزرگ آمریکا خطاب به صفی از سربازان آمریکایی در پایگاه‌هایشان نزدیک مرز سوریه ایراد کرد، گفت: به رغم حمایت دو حزب از لایحه بودجه، یک اقلیت در سنا تصمیم گرفته با حقوق نظامیان سیاسی کاری کند اما شما لیاقت بهتر از این را دارید.

این اظهارات پنس در حالی مطرح شد که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا پیشرفت چندانی نسبت به توافق در مذاکرات پایان دادن به تعطیلی دولت نشان نداده‌اند و اختلاف اصلی آنها بر سر یک قانون مهاجرتی و بودجه است.

با وجود آنکه پنس در این سخنرانی اشاره‌ای به مواضع حزبی نکرد اما جمهوری‌خواهان استدلال می‌کنند که دموکرات‌ها با تعطیل نگه داشتن دولت جلوی واریز پول بیشتر به پنتاگون را می‌گیرند.

دموکرات‌ها گفته‌اند که با پیشنهاد یک لایحه در صحن سنا قصد دارند اجازه دهند که در زمان تعطیلی دولت نظامیان همچنان حقوق دریافت کنند.

پنس خاطر نشان کرد: دولت ترامپ مذاکرات درباره مهاجرت غیرقانونی را تا زمانی که کنگره دولت را از تعطیلی خارج کند، مجددا آغاز نخواهد کرد.

او خطاب به این نظامیان گفت: ما می‌خواهیم به وظایفمان در قبال شما و خانواده‌هایتان عمل کنیم. من از شما به نمایندگی از فرمانده کل قوا می‌خواهم که بر ماموریت خود تمرکز کرده و هوای یکدیگر را داشته باشید و حواس پرتی‌ها را کنار بگذارید.

پنس که به منظور این بازدید از یک هواپیمای نظامی C-17 استفاده کرده بود بعد از سفر اخیرش به پایتخت اردن اقدام به بازدید از یک پایگاه نظامی افشا نشده در خاورمیانه کرد.

خبرنگارانی که پنس را در این سفر همراهی می‌کردند، می‌بایست نام و مکان این پایگاه و تعداد سربازان مستقر در آن را به دلیل مسائل امنیتی محرمانه نگه دارند.

پنس خاطر نشان کرد: ما تا زمانی که داعش را از سرچشمه آن از بین نبریم آرام نخواهیم نشست و متوقف نمی‌شویم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =