انتظامی: باید کوشید تا افکار عمومی بین‌المللی با حقیقت تفکر اسلامی آشنا شوند

ایرنا نوشت: معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، فرصتی برای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی است.»

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، دوشنبه شب در نشست مشترک مدیران مسئول رسانه‌ها و خبرگزاری‌های کشور در مشهد با موضوع مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام افزود: «رسانه‌ها بیشترین ارتباط را با جامعه و افکار عمومی دارند و این جایگاه موجب می‌شود نظرات رسانه‌ها در عرصه برنامه‌ریزی در سطوح مختلف مورد استفاده و تاثیرگذار باشد.»

وی اظهار کرد: «همکاران رسانه‌ای باید به تدوین پیوست رسانه‌ای رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام کمک کنند تا شاهد جهت دهی درست به برداشت‌ها از این عنوان جهانی باشیم.»

انتظامی تاکید کرد: «مخاطبان خارجی و داخلی، گروه‌های هدف در زمینه معرفی هرچه بیشتر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام هستند.»

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد افزود: «باید برای افکار عمومی خارج از کشور اعم از شیعه و غیر شیعه تبیین شود که یکی از شهرهای ایران اسلامی، به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است تا شاهد حضور آگاهانه مسلمانان جهان در این کلانشهر باشیم.»

وی اظهار کرد: «تولید محتوای متمرکز و اثرگذاری در سطح ملی و فراملی در این عرصه بسیار مهم و مورد توجه است، به شکلی که علاوه بر مسلمانان جامعه غیر مسلمان را نیز در بر گیرد.از این طریق می توان به تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف جهانی کمک کرد.»

انتظامی: «باید تمهیداتی فراهم شود که افکار عمومی بین‌المللی با واقعیت و حقیقت تفکر اسلامی آشنا شوند.»

وی با بیان اینکه تا 10 سال آینده انتخاب عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای ایران تکرار نمی شود، اظهار کرد: «این موقعیت به افزایش مناسبات کشور و تثبیت موقعیت و جایگاه مشهد کمک می کند لذا در این زمینه رسانه‌ها باید با نگاه بلند مدت به فعالیت در این زمینه بپردازند.»

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ادامه داد: «وزارتخانه ها و سازمانهای مختلف نیز باید برنامه های مشخص و هدفمند در زمینه معرفی شایسته مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام داشته باشند و پرسشگری رسانه‌ها در این زمینه راهگشا و موثر است.»

انتظامی افزود: «دستگاههای مختلف باید بودجه ها و اعتبارات خود را به اتمام پروژه های نیمه تمام در مشهد اختصاص دهند تا جلوه و زیر ساخت لازم برای این کلانشهر و معرفی آن به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نمود پیدا کند.»

وی در پایان تاکید کرد: «عمده رسانه‌ها تولیدات خود را در زمینه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام هنوز تولید و منتشر نکرده‌اند و بسیار خوب است که در عرصه فضای مجازی ذائقه ها و سلیقه‌های مختلف در نظر گرفته و بر همان اساس اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شود.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 627111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
    1 8
    با توجه به اتفاقات منطقه ، متاسفانه نگاه خوبی در افکار جهانی شکل نگرفته است و حقیقت اسلام را درک نکرده اند