امیرحسین حقیقی کنسرت «سماع نغمه‌ها» را مبتنی بر مرکب‌نوازی، روی صحنه می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کنسرت «سماع نغمه‌ها» با سه‌تار نوازی امیرحسین حقیقی و تنبک‌نوازی حسن احمدی 29 مرداد در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد خرم آباد - تالار شهید آوینی برگزار می‌شود.

«سماع نغمه‌ها» مبتنی بر مرکب‌نوازی است. در این کنسرت نغمه‌ها در فضایی سیال شکل می‌گیرند؛ با فراز و فرودهای گاه آنی و گاه آرام، برگرفته از ترکیب‌های بدیعِ شاه گوشه هایی(مُدهایی) که تاکنون اینچنین کنار هم نیامده‌اند.

همچنین واریاسیون‌های متعددِ مضراب‌های راست و چپ، الگوهای مضرابیِ متفاوتی ارائه می‌دهد، به‌طوری‌که ساختارِ ملودی‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

استفاده از واخوان( سیم بم) به عنوان سیم ملودیک و گاه هارمونیِ همراه نغمه‌ها بر روی سیمِ اول و دوم، به شکلِ محسوسی شنیده می‌شود.

از ویژگی‌های دیگرِ این اجرا، نغمه‌پردازی بر روی سیمِ مُشتاق(سیم سوم) است.

سماع نغمه‌ها گفتگویی است میان هنرمند و مخاطبانش از جنس مهر و مهربانی و همدلی...

امیرحسین حقیقی متولد ۱۳۶۷ و دانش آموخته‌ی رشته موسیقی از دانشگاه تهران و مدرس دانشگاه است.

موسیقی را از دوران کودکی شروع و در این مسیر از شاگردی استادان به‌نامِ موسیقی ایران بهره جسته است.

او از برگزیدگان هشتمین جشنواره موسیقی جوان بوده و تاکنون کنسرت‌های تکنوازی متعددی را در شهرهای مختلف ایران اجرا کرده است. حقیقی تا کنون چندین مقاله در زمینه موسیقی اراده کرده و سرپرستی و آهنگسازی گروه‌های «مهر» و «نوبانگ» را بر عهده داشته است.

کنسرت «سماع نغمه‌ها» یکشنبه 29 مرداد 1396 ساعت 21:00 در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد خرم آباد-تالار شهید آوینی برگزار می‌شود.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =