ایسنا نوشت: ساعاتی پس از اعلام رویکرد جدید تیلرسون در قبال کره شمالی برای مذاکره مستقیم بدون پیش‌شرط، سخنگوی کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان دادند و هر دو تغییر رویکرد آمریکا درباره پیونگ‌یانگ را رد کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تغییر در سیاست‌های آمریکا در قبال کره‌شمالی را رد کرد. رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود کشورش آماده اولین دیدار بدون پیش‌ شرط با کره‌شمالی است.

کاخ سفید هم با انتشار بیانیه‌ای دریچه امید به روی گشایش دیپلماتیک احتمالی را بست. سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت: دیدگاه‌های رئیس‌جمهوری آمریکا درباره کره‌شمالی تغییری نکرده است. کره‌شمالی رفتاری ناامن دارد، نه تنها علیه ژاپن، چین و کره‌جنوبی بلکه سراسر جهان. اقدامات کره‌شمالی برای هیچکس خوب نیست و قطعا برای کره‌شمالی هم خوب نیست.

هدر ناوئرت چهارشنبه به خبرنگاران گفت: وزیر امور خارجه آمریکا هیچ سیاست و رویکرد جدیدی در پیش نگرفته، سیاست ما همچنان مثل گذشته است و همان سیاستی است که ماه‌ها و ماه‌ها درباره آن سخن گفتیم. اول و مهمتر از همه، دیپلماسی اولویت اصلی ماست.

او گفت تیلرسون و کاخ سفید موافقند که اکنون زمان مناسبی برای مذاکره با کره‌شمالی نیست و تیلرسون سه‌شنبه تلاش داشته است بگوید مذاکرات جدی تنها زمانی می‌تواند اتفاق بیفتد که یک "دوره توقف" بدون آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای بیشتر برقرار شود.

ناوئرت همچنین تاکید کرد، هدف آمریکا و ائتلاف بین‌المللی از متحدان آن خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره است؛ مساله‌ای که کره‌شمالی شدیدا با آن مخالف است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =