۰ نفر
۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: هواپیمای جاسوسی U-2 برای اولین بار در سال 1955 ساخته شد و هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت هواپیماسازی لاکهید مارتین اخیرا اطلاعاتی را از جدیدترین مدل هواپیمای جاسوسی خود منتشر کرده است.

U-2 یکی از معدود هواپیماهایی است که هنوز هم پس از سالها در خدمت ارتش ایالات متحده قرار دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما Lockheed اخیرا جزئیات تازه ای را از هواپیمای جاسوسی successorکه از همان خانواده U-2 است رو نمایی کرده است. 
این هواپیما به نام TR-X نام گذاری شده است. هواپیمای مفهومی یک نسخه تقویت شده و مخفیانه ای از 60 سال طراحی است و می توان در 10 سال آینده به خدمت گرفته شود.
مشخصات این هواپیما به این صورت است: طول بال های آن 103 فوت (31 متر) است؛ سرعت کروز یا گشت زنی آن 475 مایل در ساعت (764 کیلومتر در ساعت)؛ همچنینU-2 کلاهکی را به وزن 5000 پوند (2268 کیلوگرم) حمل می کند؛ و می تواند در ماموریت های گشت زنی خود تا ارتفاع طولی 70000 فوت (21000 متر) در کمتر از 45 دقیقه پرواز کند. 

بر‌اساس اطلاعات Lockheed، هواپیمای جاسوسی در این ارتفاع می تواند مساحت حدود نواحی خارجی مرزها را تحت نظارت خود داشته باشد.
یکی از تغییرات اساسی درباره TR-X این است که از لحاظ سرنشین می‌تواند اختیاری باشد. به این معنی که می تواند هم با سرنشین و هم بدون سرنشین مامورت‌های خود را انجام دهد. این ویژگی می‌تواند نیروهای هوایی را دارای این امتیاز کند که در ماموریت‌های خطرناک بدون خلبان کارهای خود را انجام دهند.
گفته می‌شود با وجود پیشرفت‌های موفقیت آمیز، هواپیمای U-2 در سال 2019 به پایان خدمات سرویس دهی خود می‌رسد.  

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =