آنالمای خورشید بر فراز دانوب آبی/عکس روز ناسا از پدیده‌ای مشهور

عکس روز ناسا به مسئله‌ای مشهور در میان نجومی‌ها اختصاص پیدا کرده است. آنالما (Analemma)، شکلی شبیه عدد هشت انگلیسی است که موقعیت خورشید را طی یکسال نشان می دهد. مسئله‌ای که به علت مدار بیضی شکل زمین و اختلاف اندک محور زمین و خورشید به وجود می‌آید.

عکس روز ناسا تصویری ترکیبی است و عکاس در یک نقطه ثابت در ساحل غربی رود دانوب از تاریخ ۲۳ جولای ۲۰۱۵ تا ۴ جولای ۲۰۱۶ هر روز در ساعت ۱۱:۴۴ دقیقه به وقت اروپای مرکزی، عکس خود را گرفته است.  تصویری که در نهایت از ترکیب این تصاویر به وجود آمده، آنالمای خورشید را در این یک سال به خوبی نشان می‌دهد.

عکس های آنالما به عکس هایی گفته می شود که یک یا دو بار در هفته، در ساعت مشخصی از روز و از یک محل مشخص به مدت یک سال، از خورشید گرفته می شود.

وقتی که تابستان بوده، خورشید در نیم‌کره شمالی زمین در بخش بالایی این منحنی قرار دارد و نقاط مرکزی نیز نشان دهنده موقعیت خورشید در پاییز و بهار هستند. در این تصویر سایه عکاس و کیف تجهیزات او بر روی زمینی هم دیده می‌شود. عکاس ۷ ژانویه برای ایجاد تصویر ترکیبی خود، تصویری پانوراما را از این منطقه گرفته است.

برای دیدن عکس در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهان DE ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    1 0
    عالی. عالی. من همیشه دنباله همچین عکسی بودم. چون خورشید تابستونا به داخل پذیرایی خونم میتابه و زمستونا به اتاق میتابه. ممنون از این خبر