۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
تداوم اصلاح در سایه حمایت بیشتر

محمدعلی بادامچی*

عملکرد دولت را باید نسبت به شرایط موجود در نظر گرفت که یک امر نسبی است؛ نباید فراموش کرد که وقتی دکتر حسن روحانی دولت یازدهم را به دست گرفت، می دانست که مشکلات اقتصادی، اجتماعی به ویژه آسیب های اجتماعی، و همچنین مشکلات سیاسی متعددی وجود دارد. در این میان تنش‌های بین المللی و معضلاتی که تحریم‌ها برای کشور ایجاد کرده بود، باری بر این مشکلات افزود. به معنای واقعی می توان گفت که دولت یازدهم  میراث‎دار  دولتی با مشکلات بسیار بود.

خوشبختانه دولت بر اساس کار کارشناسی و اقدامات سنجیده توانست امور را تا حدودی اصلاح کند و کشور را در مسیر توسعه قرار دهد.  البته در این مسیر ناهمواری‎های بسیاری وجود داشت و طبیعتا سرعت در جایی شدت گرفت و در مقطعی هم به ناچار  آهسته حرکت کرد. یادمان نرود زمانی برای فروش نفت باید موانع بسیاری را دور می زدیم و پول همان مقدار نفتی را هم که می فروختیم نمی توانستیم به کشور بیاوریم. برخی افراد مسئولیت انتقال پول به داخل کشور را برعهده می گرفتند که همین هم مشکلات دیگری را به وجود آورد.

آنچه مسلم است اینکه دولت در طول این سال‌ها با ارزیابی درست شرایط و حرکت صحیح به سمت رفع موانع و مشکلات قدم برداشته و در گام اول با توافق برجام  توانست سایه تحریم ها از سر کشور کنار بزند و به موازات مذاکرات، پنجره ای تازه به روی روابط بین الملل باز کند. چرا که ما نزدیک به یک دهه با دنیا رابطه‎ای نداشتیم و به لحاظ برخورداری از تکنولوژی روز دنیا در انزوا به سر می بردیم؛ اما امروز می بینیم که انتقال فناوری و تکنولوژی به خوبی در حال انجام است و همین امر می تواند رکود اقتصادی موجود را پایان ببخشد.

اقدامات دولت یازدهم  همچنین باعث شد تا در عرصه اقتصادی، برای اولین بار کشور نرخ تورم زیر 10 درصد را تجربه کند و این قطعا یکی از موفقیت های دولت تدبیر و امید بود.

فارغ از تمام اقدامات مثبتی که انجام شد در برخی مسائل ما نیاز به کار بیشتر و حمایت بیشتر داریم که به طور مشخص می توان به موضوع اشتغال و بحث صندوق های بازنشستگی اشاره کرد. در این زمینه دولت باید پول بیشتری تزریق کند تا بتوان مشکلات موجود در این زمینه را نیز مرتفع کرد.

*نماینده مردم تهران در مجلس دهم

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =