بازیکن جدید تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه‌ای درباره حضور در ایران به صحبت پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت سوئدی اسپورت اکسپرس، وقتی کارلوس کی‌روش در سال 2011 به تیم ملی ایران آمد، بازیکنان دو رگه که قبلا کمتر شاهد حضور آن‌ها در تیم ملی بودیم، به تیم ملی ایران دعوت شدند. آخرین بازیکنی که توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت شده، سامان قدوس است که قرار بود برای تیم ملی سوئد به میدان برود اما ایران را انتخاب کرد تا شانس حضور مستقیم در جام جهانی را داشته باشد.

قدوس درباره دعوت تیم ملی ایران و محبوبیتش گفت: من در یک هفته 27 هزار فالوور اینستاگرام به دست آوردم. بعد از آنکه نامم در رسانه‌های ایران مطرح شد و به تیم ملی دعوت شدم هزاران کامنت و فالوور در اینستاگرام برای من ایجاد شد که این نشان از بعد رسانه‌ای تیم ملی ایران می‌دهد. علاقه‌مندان به فوتبال در ایران بسیار عاشق این رشته ورزشی هستند و شما این را در رفتارهای روزمره مردم می‌توانید ببیند. بعد از حضور در ایران فالوورهای من در اینستاگرام از 5 هزار به 32 هزار رسید.

بعد از آنکه قدوس تیم ملی ایران را انتخاب کرد، واکنش‌های منفی زیادی در سوئد متوجه او شد و خیلی‌ها این دعوت او را زیر سوال بردند. لژیونر ایرانی درباره این موضوع گفت: درباره حضور در تیم ملی ایران باید بگویم که من قرار نبود بین یک خودروی فراری قرمز و آبی یکی را انتخاب کنم. سوئدی‌ها من را وطن‌فروش صدا می‌زنند. چنین رفتارهایی را در بعضی از مردم سوئد دیدم. البته بعضی‌ها هم بودند که به انتخاب من احترام گذاشتند. به هر حال این انتخاب فردی من بود و دوست ندارم کسی آن را زیر سوال ببرد. خودم دوست دارم زندگی کنم. آسیبی به کسی نزدم. من حتی سر دو راهی هم قرار نگرفتم. ایران از من درخواست کرد و من هم به این درخواست جواب دادم پس فقط یک فراری قرمز بود. چه کسی می‌تواند به این پیشنهاد از جانب ایران جواب رد بدهد؟ دنبال بازارگرمی هم نبودم که سوئدی‌ها را تحت فشار بگذارم و به تیم ملی دعوت شوم.

بازیکن ایرانی اضافه کرد: ایران تیم فوتبال خیلی خوبی دارد و اینکه گفته می‌شود از سوئد خیلی ضعیف‌تر است را قبول ندارم. خیلی از بازیکنان ایران در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. در هیرنفین، المپیاکوس و روبین کازان. ایران همین الان صعودش را به جام جهانی قطعی کرده است ولی من می‌خواهم تاکید کنم که هدف ایران موفقیت در جام جهانی است. برای سوئد هم آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم سوئد هم به جام جهانی صعود کند.

او در پاسخ به این سوال که اگر سوئد و ایران در یک گروه در جام جهانی باشند چه احساسی خواهد داشت گفت: فوق‌العاده برای من جذاب و جالب خواهد شد اگر این اتفاق رخ دهد و ایران و سوئد در یک گروه جام جهانی قرار گیرند.

سامان قدوس درباره خاطره جالبی که از سفر به ایران برای بازی با سوریه داشت گفت: اولین مصاحبه تصویری‌ام را در ایران وقتی انجام دادم که همه می‌دانستند فارسی من زیاد خوب نیست ولی خیلی تند صحبت می‌کردم. من به آن‌ها گفتم که لطفا آرام صحبت کنید چون فارسی من خیلی خوب نیست. حتی در طول مصاحبه سوئدی هم صحبت کردم. کمی استرس داشتم و نگران بودم. می‌توانستم صحبت‌های بهتری انجام دهم ولی در هر صورت به پایان رسید. برای بقیه بازیکنان تیم ملی هم نحوه صحبت کردن من و در کل زبانم جالب بود. می‌دانم که دستور زبان من و دایره لغاتم در فارسی فاجعه است و همین باعث شوخی و خنده هم‌بازی‌هایم در تیم ملی ایران شده بود.

بازیکن جدید تیم ملی ایران درباره کار با کارلوس کی‌روش گفت: کارنامه کی‌روش کاملا مشخص است. او با ایران عملکرد فوق‌العاده خوبی داشته و همه او را دوست دارند. کی‌روش یک قهرمان است. او با من خیلی راحت صحبت کرد و به من گفت که چه انتظاری از من دارد. خیلی راحت با او صحبت کردم و شرایطم را به او گفتم. البته در کنار کی‌روش اشکان دژاگه هم خیلی با من درباره سیستم بازی ایران و کارهایی که باید در تیم ملی انجام دهیم صحبت کرد و از این بابت خیلی توانستم احساس راحتی و آرامش کنم.

قدوس درباره فرهنگ ایرانی هم به صحبت پرداخت و گفت: ایران فرهنگ غنی دارد و من هم یکی از کسانی هستم که از بچگی با این فرهنگ آشنا بودم. من همیشه در خانه غذاهای ایرانی را می‌خورم و با غذاهای ایرانی آشنایی دارم و با فرهنگ ایرانی به خوبی آشنا هستم. تمام اعیاد ایرانی را جشن می‌گیریم و از این بابت که ایرانی هستم احساس غرور و افتخار می‌کنم. وقتی هم می‌خواستم ایران را انتخاب کنم با دوستانم مشورت کردم و آن‌ها من را به این کار مجاب کردند.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا زلاتان ایبراهیموویچ اسطوره دوران بچگی او بوده است گفت: خیر وقتی بچه بودیم با پیراهن علی دایی و علی کریمی بازی می کردیم و این بزرگان اسطوره های من بودند.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ahmad A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    و البته فرهاد مجیدی :
    • بی نام FI ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      303 2
      احتمالا اصلا فرهادو نشناسه