ایرنا نوشت: پایگاه خبری «فلسطین الیوم» فاش کرد که ' سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه سعودی در دیدار اخیرش با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ریاض، در چارچوب سیاست های عربستان در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از وی خواسته تا جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش این پایگاه فلسطینی، سلمان بن عبدالعزیز به محمود عباس اعلام کرده تنها در صورتی حاضر است بخشی از حقوق کارمندان تشکیلات خودگردان فلسطین را بپردازد که او حماس را به فاصله گرفتن از ایران و حزب الله وادارکند.

این پایگاه خبری فلسطینی افزود: عباس در پاسخ به پادشاه عرستان گفته ریاض باید مصر را وادار سازد تا حماس را مجبور کند به آتش بس طولانی مدت با اسرائیل پایبند باشد.

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم نیز در روزهای گذشته نوشت:عربستان، محمود عباس را تحت فشار قرار داده که یا معامله بزرگ ' دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا در خصوص تحقق صلح در خاورمیانه را که از آن به معامله قرن یاد می‌شود، بپذیرد و یا استعفا کند.

«جرد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و «جیسون گرینبلات» فرستاده ویژه صلح خاورمیانه یک هفته قبل از سفر محمود عباس به طور محرمانه به ریاض رفته بودند و ولی‌عهد سعودی برخی بندهای این معامله را برای عباس نیز فاش کرد.
این روزنامه افزود: از سرگیری کامل هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی در پی سفر محمود عباس به ریاض و فشارها بر تشکیلات خودگردان برای پذیرش طرح عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل، مساله فلسطین را در بزنگاه حساسی قرار داده است.

رای الیوم با بیان اینکه ریاض در صدد همسو کردن عباس با خود بر ضد ایران و حزب الله است، نوشت: آنچه سعودی ها را به ارتباط با محمود عباس تشویق می کند، تاکید رئیس تشکیلات خودگردان بر این است که اجازه نخواهد داد یک حزب الله دیگر در نوار غزه شکل بگیرد.

به نوشته این روزنامه فرامنطقه ای، ' سعودی ها بر این باورند که محمود عباس می تواند هم پیمان مناسبی برای آنها باشد چرا که دشمنانش در نوارغزه یعنی همان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) روابط مستحکمی با ایران داشته و اخیرا هیئت های حماس چندین بار به تهران سفر کرده اند'.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =