ایسنا نوشت: یک عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس با اشاره به بازداشت تعدادی از دانشجویان طی اعتراضات اخیر، گفت: اخبار بازداشت دانشجویان در پی ناآرامی‌های اخیر با توجه به این‌که مراجع رسمی هنوز موضع‌گیری خاصی نداشته‌اند نگران‌کننده است.

فاطمه سعیدی  اظهار کرد: طی روزهای گذشته گزارش‌ها و پیام‌های متعددی در این زمینه داشته‌ام که باعث شده موضوع را به اتفاق تعدادی از نمایندگان در مجلس به طور جدی پیگیری کنیم.

وی درباره این‌که وزارت علوم تاکنون چه اقدامی انجام داده است، گفت: امروز نیز با وزیر علوم تماس داشتم و ایشان از آزادی تعدادی از دانشجویان خبر دادند اما اذعان داشتند که تعدادی هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

وی با ارائه دو پیشنهاد در وضعیت فعلی، بیان کرد: پیشنهاد بنده جلسه فوق‌العاده هیات رییسه فراکسیون امید است که امیدوارم ظرف امروز تا فردا بتوانیم این جلسه را برگزار کنیم. همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان و دانش‌آموزان بازداشتی را داشتم که این کمیته باید از تمامی فراکسیون‌های سیاسی مجلس نماینده‌ای داشته باشد.

این عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس افزود: فارغ از میزان تقصیر بازداشت شدگان، وظیفه ما به عنوان نماینده مجلس پیگیری وضعیت آن‌ها و اطمینان از احقاق حقوق‌شان به عنوان متهم و ... است.

وی در پایان گفت: تلاش می‌کنیم تا با برقراری تماس با نیروهای امنیتی و انتظامی، جزئیات بیشتری از وضعیت بوجود آمده را بدست آوریم.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =