شهریاری: کرباسیان اقتصاد را به سیاست آلوده نمی‌کند

نماینده مردم دشتی و تنگستان گفت: «آقای کرباسیان فعالانه در صادرات حضور داشته و اولین مدیری است که دروازده دلارهای غیرنفتی را به کشور باز کرد.»

به گزارش خبرآنلاین، سید کمال الدین شهریاری امروز در جلسه علنی مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی گفت: ابتدا موفقیت دکتر روحانی، ریاست‌جمهوری در کسب اکثریت آرای مردم برای تصدی دولت دوازدهم تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت بیشتر در دولت دوازدهم برای ایشان و همکارانشان را دارم.

وی افزود: البته بنده برای دفاع از 11 وزیر پیشنهادی دولت ثبت‌نام کردم، اما به قید قرعه این توفیق برای من ایجاد شد که درباره پیشنهادی اقتصاد صحبت کنم.

شهریاری با اشاره به اینکه در گزارشی که اخیرا از میزان تطابق عملکرد وزارتخانه ها و دستگاهها با بودجه و برنامه پنجم ارایه شد، کمترین انحراف مربوط به خط مشی ها واستراتژی های آقای دکتر کرباسیان در گمرک بوده است،گفت: ایشان در ارایه برنامه از خودچیزی خلق نکرده اند.دستگاههای اجرایی مجری قوانین هستند. برنامه آقای کرباسیان براساس سند چشم انداز،سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های پنجم و ششم بوده است.

او با بیان اینکه کسانی که می گویند،ایشان برنامه ندارد، اضافه کرد: عملکرد ایشان براساس بودجه های سالانه ای است که خود ما  مصوب می کنیم، ایشان چیزی قرارنیست خارج از مصوبات ما در برنامه های ما بگنجانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان از سال 60 در دولت شهید رجایی، قائم مقام سازمان برنامه بودجه در دولت مقام معظم رهبری، معاون صنایع سنگین در دولت سازندگی را برعهده داشتند؛ایشان  در همه دولت ها،اعم از دولت چپ،دولت راست، دولت اصلاحات،دولت سازندگی و دولت اعتدال در همه دولت ها ایشان کارکرده اند.

شهریاری خاطرنشان کرد: این نشانگر شخصیت ایشان است که بدون وابستگی به هیچ جناح ، فرقه و خط سیاسی فقط برای مملکت کار کرده اند؛ نه ادعا داشتند و نه حاشیه.

او اضافه کرد:  برادران عزیزی که در مخالفت با ایشان سخن گفتند، هیچ کدام درباره گذشته و علمکرد ایشان یک کلمه نکته منفی اشاره نکردند. احسنت! من از انصاف شما تشکر می کنم یک نکته راجع به گذشته ایشان اشاره نشد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان با تاکید براینکه ایشان در دوران خدمت جز خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، نه جناحی بوده و نه خط سیاسی داشتند ،عنوان کرد: این برای اقتصاد ما یک ضرورت است.وقتی اقتصاد ما گرفتار مسایل سیاسی می شود ،مملکت ضرر می کند. ایشان اقتصاد را آلوده به خط سیاسی نکرده و نمی کنند و این برای اقتصاد ما یک ضرورت و نعمت است.

شهریاری تصریح کرد: در دوران خدمت 30 ساله ایشان در وزارت نفت، بازرگانی وصنایع سنگین ایشان جامع الاطراف هستند؛ اقتصاد خرد و کلان را تجربه کرده اند. نه تنها در دستگاههای دولتی، بلکه در نهادهای غیردولتی هم خدمت کرده اند. خدمات ارزنده ایشان در ستاد هماهنگی اقتصاد خارجی شاخص است.

او اضافه کرد: آقای کرباسیان فعالانه در صادرات حضور داشته و اولین مدیری است که دروازده دلارهای غیرنفتی را به کشور باز کرد.امیدوارم با رای بالا،همانند رایی که به آقای دکتر طیب نیا در چهار سال پیش داده شد، به ایشان داده شود. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    2 0
    چطور ممکنه اقتصاد رو بدون توجه به سیاست کلان اداره کرد. هر تفکر سیاسی، اقتصاد خاص خودش رو داره و هر برنامه اقتصادی، مقتضای سیاسی ویژه خودش. تفکر اصلاحات مبتنی بر اقتصاد بازار، سرمایه و رقابت محور و بر اصالت فرد استوار هست. ایشون چطور می خواد این تفکر رو با اقتصاد یارانه محور، دولتی شبه سوسیالیستی غیر اصلاحاتی جمع بزنه که غرب به همین دلیل تا امروز با ایران سر سنگین تا کرده، مانع الحاق ایران به تجارت جهانی شده و کارافرینی رو قفل کرده. مگر تفکر هاشمی فقید به تجمیع سرمایه های بزرگ در دست تعداد قلیل با تفکر سرمایه های اندک در دستان جمعیتی کثیر یارانه و وام جمع پذیر هست؟