۰ نفر
۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۵

ایرنا نوشت: 'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا در پیامی ضمن تبریک انتخاب مجدد دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد استرالیا مشتاق ادامه همکاری با دولت ایران در جهت حل چالش‌ های مشترک منطقه ‌ای و جهانی است.

 وزیر امور خارجه استرالیا روز پنجشنبه در پیامی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی انتخاب مجدد وی را به عنوان دوازدهمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

وی در این پیام تاکید کرد 'استرالیا مشتاق ادامه همکاری با دولت شما در جهت حل چالش‌ های مشترک منطقه‌ ای و جهانی است'.
بیشاپ در این پیام با اشاره به سفر 18 آوریل سال 2015 (فروردین 94) خود به ایران، ملاقاتش با رئیس جمهوری را 'مثبت و مفید' دانست و نوشت: همان ‌طور که مستحضرید، دو کشور سابقه روابط طولانی و مثبتی با یکدیگر دارند. ما با یکدیگر درباره مسائلی که دغدغه و علایق مشترک دو کشور است، همکاری می‌ کنیم، از جمله مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق و مقابله با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی.

وزیر امور خارجه استرالیا در پیام خود به دکتر روحانی تاکید کرد: فرصت‌ های زیادی برای گسترش روابط اقتصادی با یکدیگر نیز داریم و اقدامات مثبتی برای تقویت همکاری‌ های تجاری بین دو کشور آغاز شده است.

وی نوشت: استرالیا همچنان از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت می‌ کند و ما همه طرف‌ها را تشویق می‌ کنیم که به تعهدات خود بر اساس توافق هسته ‌ای به طور کامل پایبند باشند.

پیشتر نیز سران و مقام های ارشد بسیاری از کشورهای جهان در پیام ها و تماس های تلفنی پیروزی دو باره حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را به او تبریک گفته اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =