۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
تولید ماهی سبز در زنجان

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از تولید ماهی سبز یا همان ماهی سالم در زنجان خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور ماهی سبز در زنجان تولید می شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ محمود صیاد بورانی از تولید سالانه هزار و ۷۰۰ تن انواع آبزی در استان زنجان خبر داد و افزود:  دو هزارو ۱۸۰ نفر در بخش آبزی پروری در استان زنجان اشتغال دارند و بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان در سال در آمد دارند.

وی افزود:عمده ماهیان تولیدی در مزارع پرورش ماهی استان زنجان به دلیل عدم استفاده از آنتی‌بیوتیک و سایر داروها به عنوان ماهی سالم شناخته می‌شود، لذا از بهمن‌ماه پارسال پیگیری‌های لازم برای تعیین استاندارد ماهی سالم از طریق مجامع علمی بین‌المللی، سازمان شیلات ایران و اداره‌کل دامپزشکی استان صورت گرفته است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان تصریح کرد: ماهیان تولیدی استان زنجان به کشورهای روسیه، عراق، افغانستان، ترکیه و پاکستان صادر می شود و در استان زنجان بیشترین تولید آبزی به ترتیب برای شهرستانهای ماهنشان، زنجان و ایجرود است،

بورانی افزود: در بحث تولید آبزی مرکز شیلات به اجرای مکانیزه بسیار تاکید دارد و شیلات استان زنجان در بین ۳۲ مرکز شیلات کشور در تولید آبزی رتبه خوبی را دارد و این مرکز برای توسعه آبزی پروری در استان زنجان برنامه های مهمی را در دستور کاری خود دارد.

وی ابراز کرد: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات مزارع آبزی پروری زنجان به تجهیزات مکانیزاسیون مجهز است و توجه به آن باعث توسعه آبزی پروری در استان زنجان می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =