راه رفتن عملی خوب و مفید است اما وقت آن فرا رسیده که به گام های خود سرعت ببخشیم، زیرا براساس نتایج یک مطالعه جدید، احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی در بزرگسالان سالمی که آهسته راه می روند، دو برابر افرادی است که تندتر گام برمی دارند.

به گزارش ایرنا،این مطالعه جدید نشان می دهد که سرعت راه رفتن می تواند به عنوان یک فاکتور مستقل مرگ مرتبط با بیماری قلبی را پیشگویی کند.

محققان دانشگاه 'لستر' در انگلیس در این مطالعه 420 هزار و 727 نفر را در یک دوره شش ساله برای ارزیابی میزان مرگ و میر مورد مطالعه قرار دادند.

این مطالعه نشان داد احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی در بازه زمانی این مطالعه، در افرادی که آهسته راه می رفتند، 1.8 تا 2.4 برابر بیشتر بود.

محققان حتی پس از در نظر گرفتن سایر عوامل خطرساز از جمله سیگار کشیدن، شاخص توده بدنی و رژیم غذایی، باز هم مشاهده کردند که این نتیجه در مورد زنان و مردان هر دو صادق بود.

با این وجود، آنها متوجه شدند بزرگسالانی که کمترین میزان شاخص جرم بدنی را داشتند با بیشترین خطر ناشی از آهسته راه رفتن مواجه هستند.

نویسندگان این مطالعه معتقدند که سرعت راه رفتن شاخصی برای سلامت کلی و تناسب اندام است زیرا به اندازه زیادی با تحمل ورزش ارتباط دارد.

به گفته محققان، می توان از گزارش های شخصی در مورد سرعت گام برداشتن برای شناسایی افرادی که تناسب فیزیکی چندانی ندارند و با خطر زیاد مرگ و میر مواجه هستند، استفاده کرد.

محققان همچنین در مورد این که آیا سرعت گام برداشتن می تواند با ابتلا به سرطان نیز ارتباط داشته باشد، بررسی کردند اما هیچ ارتباطی در این زمینه کشف نکردند.

این اولین مطالعه ای نیست که سرعت گام برداشتن را با خطر ابتلا به بیماری قلبی ارتباط می دهد، تحقیق دیگری نیز در سال 2009 نشان داد که آهسته راه رفتن به اندازه زیادی خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری قلبی عروقی را افزایش می دهد.

بیماری قلبی اغلب نتیجه پرفشاری خون، چاقی و کلسترول بالاست.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =