کتاب «دکوپاژ مرجع ۳» نوشته کریستوفر کنورتی با ترجمه محمد ارژنگ توسط نشر چتر روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشر چتر به تازگي‌ و با كتاب‌هاي حوزه‌هاي نمايش و سينما پا در عرصه انتشار گذاشته است. اين نشر با توجه به نيازهاي اين حوزه‌ها تصميم به انتشار كتاب‌هاي معتبري چون دكوپاژ‌هاي مرجع گرفته است. «دكوپاژ‌هاي مرجع»، مجموعه‌اي سه جلدي است كه جلد سوم آن به تازگي روانه بازار كتاب شده است.

«دكوپاژ‌هاي مرجع»، نوشته كريستوفر كنورتي، نويسنده و كارگردان موفق سينما است. نويسنده كتاب «دكوپاژ‌هاي مرجع» پس از فعاليت‌هاي حرفه‌اي خود در سينما اكنون تمركز خود را بر روي نگارش كتاب‌هاي سينمايي گذاشته است. حاصل بخشي از فعاليت اين نويسنده نوشتن كتاب‌هايي چون «كارگرداني به سبك اسپيلبرگ»، «كارگرداني به سبك تارانتينو» و «كارگرداني به سبك اسكورسيزي» است. در حال حاضر نيز اين كتاب‌ها توسط نشر چتر به فارسي ترجمه شده‌اند.

کسانی که دو جلد پیشین «دکوپاژهای مرجع» را خوانده‌اند ممکن است این کتاب را افزونه‌ای به آن دو جلد بدانند، حال این که این طور نیست. روشی که نویسنده برای ارائه‌ مطالبش به کار گرفته همان روش پیشین یعنی ارائه‌ توضیح در کنار تصاویر فیلم‌هاست، اما مطالبی که ارائه می‌کند راه حل‌های اجراییِ صرف نیستند. او در این کتاب، یک گام جلوتر رفته و از ورای تمهیدات اجرایی، به مفاهیمی پرداخته که کارگردان می‌تواند برای کمک به داستان‌گویی فیلمش به کار برد.

جلد سوم دکوپاژهای مرجع را می‌توان گامی جلوتر از دو جلد پیشین دانست برای فیلم‌سازانی که دغدغه‌ی مؤلف بودن در فیلم‌شان را دارند. این کتاب به شما یاد می‌دهد که چه طور بتوانید با نماهای فیلم‌تان مثل یک فیلم‌نامه‌نویس داستان بگویید و این داستان را خلاقانه و مؤثر بگویید.

كتاب « دكوپاژ مرجع 3» نوشته كريستوفر كنورتي با ترجمه محمد ارژنگ در 247 صفحه و بهاي 45000 تومان توسط نشر چتر روانه بازار كتاب شده است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =