روحانی: قدرت نظامی خود را تقویت می‌کنیم/ اجازه نمی‌گیریم

رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت دفاعی و نیروهای مسلح ما همواره برای تامین صلح و امنیت بوده‌اند و ما هیچ‌گاه خود را برای تجاوز به کشوری آماده نکرده‌ایم اما همواره برای دفاع و تامین امنیت مرزها آماده بوده‌ایم.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سخنانی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح با بیان اینکه سی و هفت سال پیش مردم بزرگ ایران در برابر تجاوزی خشونت بار به پیروی از سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا با همه وجود از شرف تمامیت ارضی و عزت خود دفاع کردند، گفت: یکی از انگیزه‌های مردم برای ایثار و شهادت در طول هشت سال دفاع مقدس تابلوی نهضت عاشورا بود که اولین موج آن، پانزدهم خرداد 1342 بود و بزرگ‌ترین حرکت مردم در جریان انقلاب در عاشورای سال 1357 رخ داد.

روحانی با بیان این‌که در دفاع مقدس نام اباعبدالله الحسین و عاشورایش همواره سربازان اسلام را به مسیر مقاومت و شهادت رهنمون شد، گفت: جنگ‌ها همواره در تاریخ کشورها تاثیرگذار بوده است اما متاسفانه پیش از انقلاب اسلامی، هر جنگی از قبیل جنگ ایران و روسیه، ایران و عثمانی و جنگ‌های جهانی اول و دوم نتایج به دست آمده‌اش برای ما ناراحت‌کننده بود و بخشی از سرزمین‌مان را در هر کدام از آنها از دست دادیم و تنها جنگی که سراسر افتخار بود و یک وجب از خاک‌مان دست دشمن نیفتاد، همان دفاع مقدس بود.

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*مردم ما با توکل به خداوند و امید به آینده توانستند حماسه‌های بزرگ را رقم بزنند، قدرت دفاعی و نیروهای مسلح ما همواره برای تامین صلح و امنیت بوده‌اند و نیروهای مسلح ما هیچ‌گاه خود را برای تجاوز به کشوری آماده نکرده اما همواره برای دفاع و تامین امنیت مرزها آماده است.

*برای دفاع از سرزمینمان اجازه نخواهیم گرفت، قدرت دفاعی ایران برای حمایت از مردم مظلوم منطقه است.

*سلاح‌مان برای دفاع از کشورمان و ملت‌های منطقه در برابر تجاوز قدرت‌های بزرگ و تروریسم است؛ من به آنهایی که با لحن نادرست و غلط با مردم ایران سخن می‌گویند، می‌گویم که در روزهای سختی برای مردم منطقه چه کسی بود که پذیرای آوارگان در این منطقه بوده؟ آیا ملت ایران سالیان دراز میزبان مردم مظلوم افغانستان نبوده است؟ آیا آن روز که شما به مردم افغانستان تجاوز کردید و سرزمین افغانستان را به خاک و خون کشیدید، این مردم ایران نبودند که پذیرای مردم مسلمان این کشور نبودند؟ آن روز که عراق را به خاک و خون کشیدید، مردم ایران نبودند که از مردم عراق پذیرایی کردند؟

* آن روز که شما گروهک های تروریستی را ساختید و به آنها پول و آموزش دادید و تسلیح‌شان کردید و این گروه‌ها در عراق و افغانستان و لبنان به جان مردم افتادند، این کدام کشور بود که به پاسخ مردم و دولت‌های تحت فشار نجات داد؟ کدام کشور بود که بغداد و دمشق را از چنگ آدم‌کش‌ها نجات داد؟

*رژیم صهیونیستی خون‌خوار که به 70 سال است که به عنوان غده سرطانی، ملت‌های منطقه را تحت فشار و تجاوز قرار داده است، کدام کشور از این ملت‌ها حمایت کرده است؟ بسیار خوشحالم که امسال در سازمان ملل در میان همه کشورهای جهان، فقط دو صدا بود در برابر صدای جهانیان قرار داشت؛ آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، دو صدایی بود که با صدای همه‌ جهان متفاوت بود.

*همه جهان از توافق هسته ای حمایت کردند و مسیر صلح را مورد امضا قرار دادند و حل یک مشکل منطقه‌ای و بین المللی از طریق گفتگو را ستودند. فقط دو نفر بودند که از ایجاد امنیت در منطقه حساس خاورمیانه نگران بودند؛ این یک آزمایشی بود که واقعیت حاکمان واشنگتن و حاکمان غاصب تل اویو را نشان داد. حاکمان واشنگتن و تل‌آویو در برابر افکار جهانیان و ملت ایران که همواره در پی صلح و امنیت است ایستادگی می‌کنند.ملت بزرگ ایران همواره درپی صلح و امنیت در منطقه و جهان بوده است و همواره از مظلومان جهان دفاع کرده است. ما از مردم مظلوم یمن، سوریه و فلسطین دفاع خواهیم کرد، چه شما بخواهید و چه نخواهید.

*ما قدرت دفاعی و نظامی خود را آن مقدار که لازم بدانیم، تقویت خواهیم کرد، نه تنها موشک‌های مان را تقویت می کنیم، بلکه نیروهای زمینی، هوایی و دریایی مان نیز مورد حمایت مردم این سرزمین است. ما برای دفاع از سرزمین‌مان از کسی اجازه نخواهیم گرفت. ما تاوقتی پای عهدمان هستیم که طرف مقابل به عهد و پیمان وفادار باشد. هیچ قدرتی قادر نیست ما را از راه ایستادگی و حق‌مان بازدارد.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =