رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش تعداد دانشجویان این دانشگاه به 8 هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج "عباس ظریفی" در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در حال حاضر این دانشگاه قریب به ۸۰۰۰ دانشجو دارد، که از این تعداد ۳۰ درصد را بانوان و ۷۰ درصد را آقایان تشکیل می دهند .

ظریفی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان در این دانشگاه دو مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی تحصیل می کنند ،افزود: حدود 60 درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی و 40 درصد در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل هستند که انتظار از تحصیل بیشتر دانشجویان کاردانی بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام اینکه تاکید و شرط اول دانشگاه بر مهارت است اضافه کرد: سعی بر این بوده است که نگاه مدرک محوری در دانشگاه کاهش یابد چرا که حرکت به سمت مهارت محمری از نیازهای اساسی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه در این استان 11 مرکز عملی و کاربردی داریم که چهار مرکز تحت عنوان هیئت موسسی و یک مرکز جوار صنعت و 6 مرکز دیگر، مراکز دولتی هستند، بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می کنند که ۴۰درصد دانشجویان ما در مقطع کاردانی و ۶۰درصد در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند .

وی با بیان اینکه هفته گذشته بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه بود، ادامه داد: دانشگاه ما نوپا و زایده انقلاب است و انتظاراتی که از این دانشگاه می رود این است که در راستای اهداف نظام و تحقق شعارهای رهبر معظم انقلاب و دولت حرکت کند و هدف ما تربیت نیروهای مهارتی است .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از اهداف تاسیس دانشگاه توسعه ارتباط بین دانشگاه و صنعت بوده است، که حلقه مفقوده یعنی ارتباط علم و عمل را بهبود بخشیده و همچنین در این راستا، در حوزه صنایع و خدمات استان، مراکز جوار صنعت هم تاسیس شود .

ظریفی تاکید کرد: هدف ما تامین نیروی کار ماهر است و باید بر تربیت تکنسین ماهر متمرکز شویم .

وی از راه اندازی مرکز آموزشی در حوزه میراث فرهنگی در استان خبر داد و تصریح کرد: در راستای تحقق این هدف با ۱۴۰دانشجو در حوزه چند رشته از جمله صنایع دستی و گردشگری این مرکز آموزشی فعال است .

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی با اظهار تاسف از عدم وجود کانون دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی استان گفت: در صورت راه اندازی این کانون ارتباط دانشجو بعد از فارغ التحصیلی همچنان با دانشگاه برقرار خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ظرفیت این استان و نگاه به آینده در پذیرش دانشجو برای ما مورد توجه است . همچنین این دانشگاه در حوزه های مختلف با تربیت دانشجوی مهارتی فعالیت می کند .

ظریفی از فعالیت این دانشگاه در حوزه آموزش های صنعتی، خدماتی، کشاورزی و فرهنگ و هنر در جهت رفع نیازهای این حوزه ها خبر داد و گفت: اولین قدم در راستای اقتصاد مقاومتی تزریق دانشجو و حضور دانشجو در صنعت است .

وی افزود: دانشجویی که وارد صنعت می شود، مشکلات را می بیند و می تواند برای رفع آن و تحقق تکیه بر توانایی داخلی کمک کند .

گفت: رشته‌های کشاورزی دانشگاه علمی و کاربردی استان به دلیل استقبال نکردن دانشجویان در حال تعطیلی است.

ظریفی ضمن گرامیداشت بیست و پنجمین‌ سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، بیان کرد: این دانشگاه از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و به طور حتم انتظار از این مرکز علمی و مهارتی فعالیت در راستا با نظام و تحقق شعارهای رهبر انقلاب و دولت حرکت است .

وی مهمترین هدف این دانشگاه را تربیت نیروهای مهارتی عنوان و خاطرنشان کرد: نبود ارتباط منطقی بین دانشگاه و صنعت یک دغدغه بوده که یکی از اهداف دانشگاه علمی و کاربردی برقراری این ارتباط متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه با توجه به صنایع و خدمات موجود است .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رشته‌های کشاورزی دانشگاه علمی و کاربردی استان به دلیل استقبال نکردن دانشجویان رو به تعطیلی است .

ظریفی ادامه داد: این دانشگاه با نگاه به سمت آینده و متناسب با ظرفیت و تقاضای استان دانشجو پذیرش می‌کند و در راستای ارتقای کیفیت مهارت با هدف کمک به بازار کار از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند .

عباس ظریفی با اشاره به اینکه بهمن ماه سال گذشته طی یک فراخوان از متقاضیان تدریس در دانشگاه دعوت بعمل آوردیم بیان کرد:طی فراخوانی که انجام شد ، 550 نفر متقاضی ثبت نام کردند و از بین این تعداد، 120 نفر واجد شرایط لازم بودند و بعد از 6روز از صبح تا عصر انجام مصاحبه در نهایت 48 نفر پذیرفته شدند .

وی در انتها حضور موفق دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان در برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی و همچنین مسابقات و المپیادها را از دیگر عملکرد این دانشگاه عنوان کرد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =