۰ نفر
۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
نگاه کاسب‌کارانه به کارون

نماینده مردم اهواز گفت: «پروژه های انتقال آب نفس کارون را گرفته است. مگر چند کارون در ایران داریم؟ در حال حاضر به شدت در خطر است و نگاه کاسب کارانه به آن وجود دارد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همایون یوسفی، نماینده مردم اهوازحمیدیه کارون و باوی به عنوان مخالف وزیر نیرو پیشنهادی در صحن علنی مجلس گفت:« کمبود آب به دلیل رشد جمعیت، کشاورزی غیر مناسب و مدیریت نامناسب است. استان خوزستان در گیر مسائل محیط زیستی است همه آن ها به دلیل کمبود آب دارد. در حال حاضر موضوع آب تبدیل به چالش جهانی شده است،به همین ترتیب باید دیپلماسی آب جزء برنامه‌های سیاست خارجی کشور باشد و در کنار آن جامعه و مردم درگیر این موضوع شده تا آب به یک موضوع ملی تبدیل شود.»

او ادامه داد:« عرضه آب کشور از سیاست زدگی دور مانده است. نگرش غلط انتقال بین حوزه ای در زمان مسئول آقای اردکانیان بوده که امروزه مشکل ایجاد شده است.» 

یوسفی بیان کرد:« پروژه های انتقال آب نفس کارون را گرفته است. مگر چند کارون در ایران داریم؟ در حال حاضر به شدت در خطر است و نگاه کاسب کارانه به آن وجود دارد. ما درخواست تجدید نظر در سیاست‌های آبی داریم تا بیش از این حیات خوزستان به خطر نبفتد. مساله آب به حدی بحرانی شده که نیاز به تغییر نگرش جدی در این حوزه وجود دارد. باید عرصه آب از سیاست جدا شده و توجه بیشتری به مسائل زیست محیطی شود.»

او اظهار داشت:« سوابق پررنگ ایشان در مدیریت آب کشور امروزه نتیجه آن نشان داده می شود. مخالفتم نه با یک شخص بلکه با یک تفکر آن هم برای تامین دغدغه‌های محیط زیستی مردم است. باید مدیریت ناصحیح آب رفع شود.»

این نمانیده گفت:«برنامه‌های آقای اردکانیان بیشتر شعاری بوده و برنامه‌های اجرایی نداشته است.» 

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =