اعتماد نوشت:فروردین همین امسال معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که: «۵۲ هزار کلاس درس در کشور نیاز داریم که از این مجموع ۲۵ هزار کلاس درس در مسکن‌‌مهر باید ساخته شود.»

ك ماه قبل‌تر يعني در اسفند ٩٥ و به هنگام توضيح دادن در مورد ضرورت ساخت مدرسه براي شهرهاي جديد و شهرك‌هاي مسكن مهر اعلام كرده بود كه هزينه ساخت هر كلاس درس «حدود ١٨٥ ميليون تومان» است. اگر اين دو رقم را كه به صورت رسمي از سوي وزارت آموزش و پرورش اعلام شده در كنار هم بگذاريم يعني براي كلاس‌هاي درسي كه بايد ساخته شود بودجه‌اي معادل ٩ هزار و ٦٢٠ ميليارد تومان لازم است.

در كيفرخواستي كه عليه بابك زنجاني صادر شده است مبلغ بدهي او ٨ هزار ميليارد تومان ذكر شده، شركت نفت البته اعتقاد دارد كه با حساب سودي كه بايد به اين شركت پرداخت مي‌شده اين بدهي به حدود ١٢ هزار ميليارد تومان مي‌رسد. اين پرونده هرچند بزرگ‌ترين پرونده فساد مالي در كشور است اما در كنار پرونده‌هاي فساد مالي مانند پرونده مه‌آفريد خسروي، اختلاس در بيمه ايران و... تنها يكي از پرونده‌هاي اختلاسي است كه در يك دهه گذشته باعث جنجال و حتي شدت پيدا كردن نارضايتي‌هاي اجتماعي شده، پرونده‌اي كه با رقم پايه اختلاس آن مي‌شود بيش از ٥٠ هزار كلاس درس بنا كرد.

اما گاهي حتي نياز به رجوع به پرونده‌هاي فساد مالي هم نيست، در سال‌هاي گذشته بسياري از نمايندگان مجلس تلاش كردند تا در حوزه‌هاي انتخابيه خود دانشگاه بنا كنند، دانشگاه‌هاي پيام‌نور و غيرانتفاعي و آزاد، ساختمان‌هاي تازه‌سازي كه در برخي موارد نيمه‌خالي رها شده‌اند و موضوع صندلي‌هاي خالي در دانشگاه و واحدهاي زيان‌ده را تبديل به خبر حوزه آموزش عالي كرده‌اند. گاه در همين مناطق و روستاهاي اطراف‌شان مدرسه‌هاي نيازمند بازسازي در انتظار مي‌مانند تا شرايط فيزيكي آنها براي تحصيل امن دانش‌آموزان فراهم شود.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =