استاندار کردستان گفت: آمار صادرات استان کردستان اصلا رضایت بخش نیست، شرایط استان ما نباید با شرایط استان های دیگر یکی باشد چرا که استان ما از فرصت های بسیار زیادی برخوردار است که خیلی از کشور های دیگر این فرصت را ندارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در بیست و یکمین سالروز ملی صادرات که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که مقام معظم رهبری اصل 44 قانون اساسی را ابلاغ کردند متوجه مشکلات و معضلات بخش خصوصی در کشور بوده اند که ما باید بخش خصوصی را تقویت کنیم تا مشکلات منطقه حل و فصل شود اما متاسفانه این مهم در کشور اتفاق نیفتاده و مقصر اصلی هم ما دولتی ها هستیم که این زمینه را برای بخش خصوصی فراهم نکردیم تا حضور جدی خود را در عرصه اقتصاد نشان دهند.
وی با بیان اینکه آمار صادرات استان کردستان اصلا رضایت بخش نیست، گفت: شرایط استان ما نباید با شرایط استان های دیگر یکی باشد چرا که استان ما از فرصت های بسیار زیادی برخوردار است که خیلی از کشور های دیگر این فرصت را ندارند.
استاندار کردستان افزود: با همکاری های صورت گرفته در ظرف یک ماه به نابسامانی های مرز باشماق پایان خواهیم داد. ما باید زیر ساخت های حمل و نقل را فراهم کنیم تا بتوانیم سهم خوبی از صادرات داشته باشیم.
مرادنیا با اشاره به اینکه 8 / . درصد در استان کردستان و 2 / . درصد در کل کشور عدد رضایت بخشی نیست، بیان کرد: ما در این استان پتانسیل بخش کشاورزی، صنعت و معدن داریم که می توانیم بیشتر از این ها هم در عرصه صادرات کار کنیم.
وی اظهار داشت: چند روز پیش در جلسه ای که با آقای جهانگیری در خصوص ارتباط ما با آن سوی مرز داشتم از ایشان درخواست کردم که خود ما مستقیما با آن سوی مرز ارتباط برقرار کنیم یا اینکه از طریق وزارت امور خارجه با آن سوی مرز ارتباط داشته باشیم چرا که ما نباید در این موقعیت حساس عرصه را خالی بگذاریم.
استاندار کردستان با بیان اینکه بازارچه سیف مشکلات زیر ساختی دارد، گفت: به محض اینکه ما بتوانیم زیر ساخت ها را آماده کنیم بازارچه سیف باز خواهد شد. در زمینه تامین نقدینگی ما در اولین فرصت جلسه ای با بانک ها خواهیم داشت تا به همه ی مشکلات آن ها رسیدگی شود.
مرادنیا در ادامه افزود: اگر ما بخواهیم مشکلات استان را حل و فصل کنیم باید از شعار دادن های بیهوده پرهیز کنیم و به دنبال یک راهکار خوب و عمل باشیم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =