چگونه در ستارخان یک خانه حیاط دار بخریم؟

مناطق کمی در تهران پیدا می شوند که بتوان آن را به معنای واقعی یک محله و ساکنان آن را هم‌محله دانست.

با افزایش مهاجرت و ساخت و ساز در تهران نداشتن پیوند و همدلی بین شهروندان مانع احساس تعلق افراد به محله شان شده است. با این حال یکی از مناطقی که در این سال ها کمتر دستخوش این تغییرات بوده محله ستارخان است. بافت نسبتا قدیمی ستارخان پیوندی بین ساکنان آن برقرار کرده که در مناطق دیگر کمتر پیدا می شود. پاساژ مفید، بازار روز سنتی و مرکز تجاری مروارید سه مرکز خرید مهم این منطقه هستند.

 از یک سو دو بیمارستان امیرالمومنین(ع) و رسول اکرم (ص) به شلوغی ستارخان اضافه و از سوی دیگر اتوبان چمران و جلال آل احمد آنجا را پر رفت و آمد کرده است . اما نکته مثبت خرید خانه در ستارخان این است که اینجا در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد و طرح از مرز ستارخان و خیابان توحید به سمت بلوار کشاورز یا خیابان انقلاب آغاز می شود. ستارخان از شرق با اتوبان شهید چمران، از غرب با اتوبان شیخ فضل الله نوری، از شمال با خیابان جلال آل احمد و از جنوب با خیابان آزادی محدود شده است.

در متن زیر خرید خانه در ستارخان را بررسی کرده ایم. آن طور که از جست و جو آگهی خانه های 80 متری بر می آید واحد های نوساز حدودا متری 6 میلیون و 500 هزار تومان و واحدهای زیر 10 سال ساخت متری 5 میلیون تومان معامله می شود. البته به خاطر کم یاب بودن خانه های غیر آپارتمانی معمولا قیمت آنها گران تر این حرف ها است. برای خرید خانه در ستارخان با متراژ بالای 90 متر باید حداقل بیشتر از 500 میلیون تومان پول داشته باشید چراکه اکثرا خانه‌ها در این محله با قیمت متری 8 میلیون تومان معامله می شوند.

یک خانه دو و نیم طبقه قدیمی با سه خواب در خیابان شادمان متری 7 میلیون  و 500  هزار تومان و حدود 800 میلیون تومان ارزش دارد. در نزدیکی آن خانه 96 متری دیگری متری 7 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است. قیمت خرید خانه در محور اصلی خیابان ستارخان و نزدیکی توحید هم همین حدود ارزیابی شده است. مثلا یک خانه دارای پارکینگ و انباری و 4 خواب با متراژ 125 متر در خیابان کوثر دوم به قیمت هر متر 7 میلیون و 200 هزار و خانه 180 متری دیگری در ستارخان متری 4 میلیون 500 هزار تومان به فروش گذاشته شده است. واحد دیگری که سه خواب، 150 متر مساحت و حیاط و پارکینگ مناسب 3 خودرو دارد هم قیمت مشابهی دارد.

اگر دنبال واحدهای بزرگتر از این هم باشید خانه 265 متری دیگری  یک میلیارد و 650 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است. یک واحد 156 متری دیگری که بازسازی شده و دارای حیاط سرسبز و زیبایی است با چهار اتاق یک میلیارد و 250 میلیون تومان به علاقمندان خرید خانه در ستارخان پیشنهاد می شود. باز هم در فرعی کوثر اول و دوم موارد دیگری با این رنج قیمتی پیدا می شود که می تواند برای شما یک مورد خوب محسوب شود. در بهبودی خرید خانه ارزانتر بوده و مثلا یک واحد 127 متری دو طبقه دوبلکس متری 7 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727745