۰ نفر
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

با تخریب پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب در حادثه زلزله روز دوشنبه،نگرانی ها درباره سرنوشت پروژه های مسکن مهر در سراسر کشور افزایش یافته است؛ کارشناسان پیشنهاد می کنند که این ساختمانها باید قبل از هر اتفاقی مورد بازبینی مجدد قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وقتی در روز یکشنبه زمین لرزید هیچکس آماده شنیدن خبر یک تخریب وسیع و مرگبار نبود. بلایای طبیعی تنها حوادثی هستندکه به دلیل کوتاهی فرد مسئولی رخ نمی دهد. درواقع در بلایای طبیعی هیچ کس دنیال مقصر نمی‌گردد. اما صبح دوشنبه تصاویری که از محل وقوع زلزله در سرپل ذهاب منتشر شد،تصاویری بود که همه به دنبال مقصر می گشتند؛ساختمان های ویران شده مسکن مهر و بیمارستان اسلام آباد غرب.

بیش از همه آپارتمان های ویران شده مسکن مهر به چشم می آمد.آپارتمان هایی که قرار بود،با مالکانش که با هزاران امید و آرزو به دنبال خانه دار شدن بودند،مهربان باشد،اما مهربان نبود.استحکام نداشت. در مقابل غرش زمین نتوانست ایستادگی کند،درحالی که ساختمان های دیگری هم در آن شهر بودند که آسیب ندیده بودند.

خیلی ها بعد از اتفاقی که برای مسکن مهر سرپل ذهاب افتاد،نگران شدند.آنها که مالک مسکن مهر در شهرهای دیگر بودند،بیشتر. تصاویری که از مسکن مهر شهرستان سرپل ذهاب منتشر شده،تصاویر دلخراشی است.مسکن مهر که ساکنانش تمام پس‌اندازشان را به امیدخانه دار شدن و تحمل سختی ها صرف این پروژه هزینه کرده بودند،حالا پس اندازشان از بین رفته و آنها مانده اند و وام هایی که باید برای همان آجرپاره ها بپردازند.هرچند که ددولت این وام ها را استمهال کرده،اما مدت استمهال هرچه باشد،باید زیان  کم کاری گروهی که این پروژه را طراحی و ساختند،را مردم زلزله زده بدهند.

 عکس های منتشر شده از تخریب گسترده مسکن مهر در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب نشان از عمق فاجعه دارد.  تخریب مسکن مهر در حالی اتفاق افتاده است که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اسفند ماه سال گذشته تاکید کرده بود که 120 هزار میلیارد تومان برای طرح مسکن مهر در کشور هزینه شده است. 

علی بیت الهی، دبیر کارگروه ملی زلزله با بیان این که متاسفانه هیچ واحد مسکن مهری در اسلام آباد غرب سلامت نیست و ایمنی ندارد، گفته است:« اسلام آباد غرب 3 هزار مسکن مهر دارد که تمام بلوک های آن تخریب شده است و در حال حاضر هیچ واحدی ایمن نیست و مردم ساکن این واحدها تخلیه شده اند.»

به گفته او یکی از دلایلی که در ساخت و سازها اتصال دیوار به تیر و ستون را رعایت نمی‌کنند، اجرای سریع و ساخت در بازه زمانی کوتاه است. ترجیح می‌دهند که با آجرچینی سریع دیوارها، مدت زمان ساخت و تحویل پروژه را کوتاه‌تر کنند.

بیت الهی تاکید کرده است:« این نشان می‌دهد که اساسا سیستم نظارت بر نحوه ساخت و ساز وجود ندارد.» (اینجا)

رویایی که کابوس شد

سال 1386 بود که طرح مسکن مهر در دستور کار دولت قرار گرفت. احمدی نژاد که دولتش را به کارهای جهادی شهرت داده بود و مهرورزی را به عنوان صفت دولتش برگزیده بود، در شورای عالی مسکن قصد می کند تمام بی خانه ها را اعم از نیازمندان و مستاجران خانه دار کند. (اینجا)

اتفاقی که برای مسکن مهر سرپل ذهاب افتاد،حالا کابوس مسکن مهر خواب آرام را از ساکنان خود ربوده و مهر بی مهری را بر دلشان حک کرده است. ساخت مسکن بی کیفیت در طرح مسکن مهر فاجعه آفریده است؛ خانه هایی که قرار بود سرپناه باشند، حالا بر اثر زلزله بر سر مردم آوار شده‌اند؛ مردمی از خطه کرمانشاه و از قشر کم‌درآمد جامعه که با هزاران امید و آرزو مامنی را برای خود دست و پا کرده بودند، اکنون با تخریب منازلشان مواجه هستند. (اینجا)

مسکن مهر فدای بحث سیاسی شد؟

محمدعلی زمانی، کارشناس ارشد معماری و شهرسازی می گوید:«از منظر مهندسي، سازه‌هايي كه براساس اصول آيين‌نامه‌هاي ساختماني طراحي مي‌شوند، قرار نيست سازه، با زلزله‌هاي شديد آسيب نبيند بلكه از ديد ما ساختماني ايمن و باكيفيت است كه به گونه‌اي تخريب نشود كه جان شهروندان را بگيرد. در هر صورت اين مساله به قدري مهم است كه يكي از ١٤ كارگروه ستاد مديريت بحران كشور كه قوه قضاييه است، مسائلي اينچنيني را رسيدگي مي‌كند تا اگر سازنده، قصوري مرتكب شده باشد آنها را پيگيري كند. در اين مورد هم بايد منتظر نتيجه بررسي‌هاي كارشناسي در مورد كيفيت خانه‌هاي مسكن مهر باشيم و بحث‌هاي كارشناسي را فداي بحث‌هاي سياسي و مديريتي نكنيم. » (اینجا)

در همین حال سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از معرفی سازندگان متخلف مسکن مهر کرمانشاه به قوه‌قضائیه خبر داده است، ولی آن‌طور که رئیس سازمان نظام مهندسی تهران می‌گوید، این سازمان در جریان چگونگی ساخت واحدهای مسکن مهر نبوده و نیست و برای ساخت مسکن مهر از سازمان نظام مهندسی درخواست مجری و مهندس ناظر نشد.(اینجا)

نگرانی ها درباره سرنوشت مسکن مهر پروژه های مشابه این روزها افزایش یافته است. آنچه برای مسکن مهر سرپل ذهاب اتفاق افتاد،حتما نباید برای دیگر پروژه های مسکن مهر در سایر شهرها اتفاق بیفتد؛خواه حادثه ای مثل زلزله رخ بدهد و یا حوادثی که قابل پیش بینی نیست. در همین راستا، خبرآنلاین از کاربران خود پرسید:به نظر شما برای جلوگیری از خسارت های احتمالی چنین اتفاق هایی در مسکن مهر چه باید کرد؟ (اینجا)

ساده ترین پاسخ به سئوالی در خصوص راهکارهای افزایش امنیت در مسکن مهر این بود:« مسئولان ومجریان مربوطه را مجبور به سکونت در آنها کنند.» برخی نیز پا را از این فراتر نهاده وپای مجازت اعدام را وسط کشیده اند؛ گفته اند مسببان و عاملان ساخت مسکن ناایمن را اعدام کنید .رعایت قوانین در حوزه ساخت و ساز و نظارت قوی تر اما جان کلام بسیاری از مخاطبانی بود که به این سئوال پاسخ داده بودند. (اینجا
اما گروهی از کارشناسان معتقدند که باید این پروژه ها مورد بازبینی قرار بگیر،تا .اگر مشکلی وجود دارد،باید قبل از حادثه ترمیم شود؛به قولی علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
    خيلي دردناكه ... وقتي دو سال از ساخت مسكني بنام مهر مي گذره و 250 نفر توش كشته ميشن، مگر غير از اينه كه سازنده اين ساختمانها ايراني بودند، ما مردم ايران خيلي ظلم مي كنيم به هم و فقط فكر كلاه گذاشتن سر همديگريم، دقت كنيد عامل مرگ اين 250 نفر ساكنين مسكن مهر ايراني هستند و امريكايي يا غيره نيستند، ما مردم ظالمي هستيم بخوره تو سرمون اون ديني كه داريم ما هم اسممون رو گذاشتيم ديندار، دروغ بدجوري فراگير شده بين ما، ما ظلم علني مي كنيم
    • علی IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      40 1
      تازه مرکز زلزله هم سر پل ذهاب نبوده و حدود چهل ، پنجاه کیلومتر فاصلش بوده . وگرنه کل این ساختمونای مسکن مهر تبدیل به تلی از خاک میشدن
    • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      13 42
      آمارو از کجا آوردی؟ الان هیچ آماری دقیق نیست.چون سیاست بر حقیقت برتری پیدا کرده همه به نفع خودشون آمار میدند.
    • محسن A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      25 50
      یه دولت داریم که 5 سال از عمرش میگذره و درسته کل دستاورد هاش فقط 0 بوده. ولی تمامی سایتها و کانالهای خبری ازش دفاع میکنن. عزیزم. 250 رو از کجات آوردی ؟ کل کشته شدگان مسکن مهر 5 نفر بوده به گفته منابع رسمی استان کرمانشاه. خود اهالی خبر آنلاین هم میدونن این مطلب رو ولی این پست رو خودشون پست اول میزارن و تیتر هم میزنن مسکن مهر یا تابوت گند قضیه اون عکس که زیرش زده بود آجر توی ستون مسکن مهر ریختن هم که در اومد. حتی یک سقف از مسکن مهر فرو نریخته. چقدر زیبا بلدید حقیقت رو وارونه جلوه بدید ؟ دست مریزاد. راستی مسکن مهر اخ اخ دولت تدبیر و امید در این پنج سال چه نوع مسکنی ساخت ؟
    • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      14 44
      این 250 نفر جز در خیال اصلاح طلبان هیچ جای دیگه ای وجود ندارند آبروی تمام دولت و اصلاح طلبان با این دروغ رفت مردم کرمانشاه ساکن مسکن مهر با ارسال فیلمهاشون آبروی نداشته شما را بردند
    • بی نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      2 2
      اخه عزیزم چرا خبر جعلی انتشار میدی ؟ کی گفته 250 نفر ازبین رفتن جو گیر نشو جانم
    • ناشناس EE ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
      0 1
      یا خدا... ۲۵۰ نفر... میگم کاش بری کرمانشاه از ساکنین همونجا بپرسی البته اگه دنبال حقیقتی...ویدئوشون تو نت هست که میگن دروغ میگن اینجا فقط ۴ نفر کشته شدن... و بعدم میگن خدا نگذره بعضی خبرنگارا میان اینجا کفش پاره میاندازن...عکس میگیرن میگن جنازه در اومده... دلم میسوزه برای این همه حماقت
  • فردوس توسی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
    71 1
    فقط برخورد و نظارت قوی بر پیمانکاران و مهندسین ناظر ساخت و ساز و...
    • امیر A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      12 8
      بله باید نظارت بشه، ولی شما در جریان هستید که دستمزد یک مهندس ناظر برای نظارت یک ساختمان 5 طبقه که در یک سال بنا میشه کمتر از 5 میلیون می باشد؟...
  • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
    81 19
    از احمدی نژاد" دکتر" در باره مسکن مهر بپرسید
    • میلاد IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      21 5
      موافقم مناظره بین احمدی نژاد و روحانی یا حداقل بین نیکزاد و اخوندی تا مردم دلایل و حرفهای دو طرف را بشنوندتا مشخص بشه کاستی و نقص کار حاصل کدام دولت بوده هرچند شروع کار از دولت قبل بوده ولی ادامه کار به دولت جدید هم کشیده شده و دولت نمیتونه خودش را کنار بکشه و همه تقصیر را گردن قبلی ها بیندازد مردم که گلابی نیستن خوب میفهمن که همه دولتها به نحوی در این مشکل سهیم هستند حتی دولت خاتمی و هاشمی که هیچ حرکتی برای مسکن دار شدن مردم نکردند و دولت احمدی نژاد با خیل عظیم بی خانمانها روبرو شد که منجر به این ساخت و ساز عظیم گردید که طبها چنین پروژه بزرگی در کنار مزایا و محاسنش اشکالاتی هم داشته دیگر اینکه نباید تنهاکسی که دیکته غلط نوشته محاکمه بشه باید کسانی که قبلا باید دیکته می نوشتند هم تنبیه شوند
  • بی نام IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
    27 45
    اره شما راست میگید این همه تلفات جانی بخاطر مسکن مهر بود
  • بی نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
    25 82
    هر بیسوادی میدونه 7.4 ریشتر زلزله به هر سازه ای ضربه میزنه
    • فرهاد RO ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      26 16
      اخه جلبک زلزله 9 ریشتری چرا به ژاپن اسیب نمیزنه امثال شما من موندم اصلا فکرم میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
    • بی نام GB ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      18 5
      هر بی سوادی می داند ضربه وارده به سازه به فاصله از مرکز زمین لرزه دارد برای همین زمین لرزه مکزیک که هشت و نیم ریشتر بود به هیج سازه اس در ایران آسیب نزد . مغلطه هایتان همچون: "در مسکن مهد فقط دو نفر کشته شده اند و "هر بیسوادی میدونه 7.4 ریشتر زلزله به هر سازه ای ضربه میزنه" را برای امثال خودتان نگه دارید
    • ایلیا GB ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      23 3
      باسواد ژاپن که ۸ ریشتری زلزله میاد سازه اش اینجوری ضربه میخوره؟ هر چند ما تا بخواهیم به ژاپن برسیم خیلی کار داریم
    • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      15 1
      آره مخصوصا تو ژاپن پروفسور
  • بی نام A1 ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    21 4
    همین سایت شما چند هفته پیش عکس مجری مسکن مهر که در دولت قبل وزیر مسکن بود بعنوان شخصیت در راهپیمائی اربعین انداختید چه شخصیتی
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    38 4
    مسکن مهر را تبدیل به مسکن ظلم کردند
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    27 7
    ساختمان مسکن مهر سرپل ذهاب از پروژه هایی است که شروع و پایانش در سال 94 در زمان وزارت آقای آخوندی انجام شده است
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    21 5
    گویا اتمام کنندگان مسکن مهر اعتقاد داشتند ، مسکن مهر مزخرف است و با دیوارهای خیانت تحویل مردم مستضعف دادند .
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    18 13
    مبارك باشه آقاي احمدي نژاد .
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    16 1
    یادم است که یک جایی داشتیم چند واحد ساختمانی می ساختیم هرچند که پول زیاد در دسترس نبود و چند سالی طول کشید تا ساختمانها ساخته شدند تنها چیزی که یادم است اسکلتها حدود ۳۰ درصد از حد استاندارد بالاتر در نظر گرفته شد و دیگر چیزی که یادم است به پیمانکار گفتم این بود که ساختمان را طوری بساز که احتمال بدهید یک روز خودت و یا یکی از نزدیکانت صاحب این ساختمان شوند
    • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      8 1
      نیازی نیست بالاتر از استاندارد بسازید، استاندارد ساختمان ها خودش ضریب خورده و بالاتر از نرمال هست پیمانکار از شما سوء استفاده کرده و پول اضافه گرفته
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    19 21
    بنده خدا آقای آخوندی می گفتند مزخرف ، اما یک عده قبول نداشتند
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    22 0
    حلا كه متخلفين مسكن مهر مجازات نمي شوند بعلت وابستگي به مراكز قدرت پيشنهاذ ميگردد ساكنين اين آپارتمانها را تنبيه كننذ چاره چيست اجراي عدالت بصورت معكوس
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    50 0
    بیمارستان جدید التاسیس اسلام آباد غرب هم با خاک یکسان شده است. معلوم است که مشکل در جای دیگری است نه در مسکن مهر و نه در بیمارستان. مشکل نظام مهندسی عمران و نظارت های آبکی است
    • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      1 0
      از نظام مهندسی ناظری برای مسکن مهر درخواست نشده برای بیمارستان هم که از نظام مهندسی ناظر نمی خواهند
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    42 0
    کل نظام ساختمانی کشور مشکل دارد نه فقط مسکن مهر اپارتمان های غیر مسکن مهر که شرکت های عمرانی میسازند وضعیت بهتری ندارد
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    21 13
    ولی چرا در مسکن مهرفقط دو نفر کشته شدند ؟ اگر ویرانی زیاد بوده پس اینها کجا کشته شدند . متاسفانه تمام اخبار دارای گرایشات سیاسی میباشد
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    19 2
    چند نفر تو این مسکن های مهر فوت کرده اند؟ که به محل دفن آن‌ها تبدیل شده است؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      7 8
      فقط دو نفر اونم فیلمش هست که یکی از افراد ساکن مهر تشکر میکنه و میگه کلا در این بلوک یک نفر پایش شکسته شد سرچ کنید میاد
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    20 10
    چرا مسکن مهر اوار نشد ...؟؟؟؟؟؟؟؟ستون ها که ماند
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    12 1
    همه می دونستن و می دونند این شبه اپارتمانها مشکل داره و داشته باید از نظام مهندسی تا غیره محاکمه ها و خونه تکونی ها شروع بشه.
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    15 7
    کل افرادی که در دولت نهم ودهم پست وسمتی داشتند را همگی ببرید وساکن مسکن مهری که درست کردند اسکان بدهید .................
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    14 11
    بگو دکتر بگو چرا نمیگی که جه بلایی سر این کشور آوردی
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    24 7
    آیا این بیمارستان تازه ساخته شده را هم دولت قبل درست کرد که فرو ریخت. ضمن اینکه ساختمان مسکن مهر در ساخت و سازش در دولت جدید همه ادامه داشت
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    23 11
    خونه های شخصی ساز که خسارت بیشتر دیدن این حادثه بهونه ایی شده برا عقده گشایی. این دولت توچه اقدامی برا مسکن صورت گرفت جزحرف زدن. این مثال شما فقط یک عقده گشایی سیاسی
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    28 13
    قصد حمایت از پروژه بی کیفیت مسکن مهر رو ندارم ولی اگر منصفانه نگاه کنیم در تصاویر مشخصه که فقط نمای ساختمان های مسکن مهر فروریخته و شاید دیوارهای داخلی. در خبرها هم داشتیم که در مسکن مهر متاسفانه تنها 2 نفر کشته شدن. به نظرم در این شرایط، این حجم خبری و پوشش برای این مساله فقط یه دعوای سیاسی بی نتیجه ست.
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    17 8
    , به جای سیاسی کاری برید دنبال آب و برق و گاز و چادر زلزله زده ها
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    9 14
    بنده از اول آگاه به خطر احمدی نزاد بودم هیچ وقت هم بهش رای ندادم منظورم اینه که طرفدارش نیستم ولی وقتی جامعه فاسد شده ، و خیلیلی ها دیگه اخلاق وتعهد ندارند نمیشه همه رو گفت تقصیر .
  • امیر DE ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    5 1
    عزیزان رییس جمهور با مهندس ناظر وپیمانکار ساخنمان فرق داره کمی مطالعه باعث میشه نظر عاقلانه بدین بجای نظر عامدانه
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    8 5
    مسکن مهر آیینه زلالی ز خدمت بی منت به مستضعفین بود که برخی سیاهی بر قلبشان سایه افکنده و نمی بینند
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    8 11
    مسکن مهر هیچ آسیبی کلی ندیده، فقط در حد خسارت جزئی اصلاح طلبان دروغ پرداز با کمک سلبریتی ها در آینده در دادگاه منتظر باشند به جرم تشویش مردم، آقای خیابانی و رامبد جوان و سایر بازیگران و هنرمندان در زندان منتظر باشند مسکن مهر بهترین کیفیت را داشت، شما تصاویر زلزله در ژاپن و آمریکا را ببینید شرمنده می شوید
  • تقی A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    13 1
    شنیدیم بیمارستان شهر نیز فرو ریخته است که جدیدا ساخته شده بود وربطی به دولت قبلی ندارد و دولت تدبیر و امید مردم جوابش را بدهد ؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    10 2
    حالا اخوندی برا خراب شدن بیمارستان محاکمه میشه
  • بی نام IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    7 2
    فرصت خوبی برا دولت که فرا فکنی نه
  • بی نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    9 2
    دولت نجومی ها خونه های بهتر میسازه چون مشکل مالی نداره
  • بی نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    8 6
    مشاور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ما ساختمان‌های غیر از مسکن مهر را که دقیقاً در کنار مسکن مهر قرار داشتند بازدید کردیم که کاملاً تخریب و با خاک یکسان شده بود و از آنها نیز عکس و فیلم گرفتیم، پس این نشان می‌داد که مسکن مهر توانسته از تلفات زیاد جلوگیری کند.
  • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    11 0
    اگر مسکن مهر بی کیفیت است، چه کسانی آنرا ساخته اند. مگر مهندس، پیمانکار و کارگر آن خارجی بوده اند. هر کدام از ما اگر به اطرافمان درست نگاه کنیم. کسانی از اقوام و خویشان را خواهم شناخت که به نوعی در گیر ساخت مسکن مهر بوده اند. اینکه ساختمانهای ما کیفیت خوب ندارد، اینکه اسفالت خیابانها زود خراب میشود. اینکه اتومبیل ایرانی بی کیفیت است. اینکه جدول خیابان در آلمان صد سال کار میکند و در ایران یک ساله خراب میشود. دلیلش چیست؟ آیا مقصر تمام اینها دولت است؟ آیا ما مردم به عنوان کارمند، مهندس، کارگر و ... کارمان را درست انجام میدهیم. اینکه حکومت به عنوان مدیر جامعه و هماهنگ کننده روابط اجتماعی کارش را به خوبی انجام نمیدهد، شکی نیست. ولی آیا ما مردم در زندگی روزمره خود خیلی بهتر از دولتیان هستیم.
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    11 2
    خیلی هم عالیه. از تو خیابون موندن که بهتره.
    • ناشناس EE ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
      0 0
      الانم میگن دیدین گفتیم... باید بریم مدیر و مهندس ناظر وارد کنیم بیاد تا درست بشه همه چی نمیدونم چرا همه اش همه چی یا سهم دختر پسران مظلوم وزرا و رفقا میشه یا سهم خارجیا... همه مشکلات قبل و بعد انقلابم بخاطر دولت قبله یعنی مملکت ما از باقی سالهایی دست این حضرات بوده گلستان بوده... هیچ مشکلی نداشته و الانم نداره... الان دوتا منفی داره کامنت شما یعنی دو تا نابغه به نظرشون تو خیابون موندن بهتره از داشتن یه خونه... یعنی الان خوشحالن مردن خونه هاشون خراب شده تو خیابونن... هر کی خونه اش فرسوده اس یعنی مسکن مهر داره از این به بعد بیاد تو خیابون زندگی کنه این حضرات میخوان براتون برج مقاوم در برابر ۱۱ ریشتر زلزله بسازن... اونم با تمام امکانات...
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    1 1
    برادر من توی مسکن مهر نظام مهندسی فقط ناظر عالیه بود و معنی نظارت عالیه هم معلومه چرا کسی از شرکت های مشاوری که در مقام نظارت مقیم و محاسب به این پروژه ها تحمیل شد چیزی نمی گه؟چرا از عدم اجرای قانون مجری ذیصلاح کسی چیزی نمیگه؟چرا از توی یک جبهه بودن ناظر مقیم و آزمایشکاه کنترل کیفی و دستگاه متولی مسکن مهر چیزی نمیگه؟موقعی که بجای مهندسین عمران و شرکت های دارای صلاحیت سبزی فروش و قصاب و ....شدند مسئول تعاونی شما کجا بودیدبا عرض پوزش از تمامی مشاغل که به جای خودشون و در جایگاه خودشون محترمند؟زمانی که دستمزد مهندسین نظام شد حدود یک هشتم موارد مشابه و پرداختش در چند قسط و زمانی که هزینه هر متر مربع ساخت شد نصف ساختمان های مشابه شاکیان نظام مهندسی امروز در کدام موضع بودند که امروز طلبکارند.
  • بی نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    4 1
    الان بدنه دولت احمدی نژاد در وزارت مسکن اعم از مدیران و کارکنان و ناظران وجود دارند و باید پاسخگو باشند و وزارت مسکن نظارت عالیه بر ساخت و ساز و تدوین آیین نامه های ساخت مسکن مهر داشتند
  • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    0 1
    وقتی نصف قیمت تمام شده با پیمانکار قرارداد بستن چه نوقعی دارید. حالا یکی هم پیدا میشه میگه تیغه ها فقط ریخته و ستونها پا برجاست
  • ناشناس EE ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    0 0
    وقتی پیامای بعضی هنرپیشه های در پیت خودمون و دیدم که به جای ذره ای همدردی یا کمک طلبیدن یا اعلام اینکه میخوان کاری کنن شروع کردن به همین تفرقه افکنی ها و نفرت پراکنی ها پرداختن و بعد وقتی پیام لی یونگ ا بازیگر کره ای رو دیدم لذت بردم از جملاتش...از احساسش... از اینکه باعث شد پیامش لبخند بزنم و خوشحال بشم... اما پیام هنرپیشه های سیاست زده ی ایرانی پر از نکبت و کینه و تفرقه افکنی بود...مثل همین سایت از وقتی شماها با این سیاست زدگی های افراطی تو جامعه وارد شدین و شروع کردین به کار... تفرقه بین مردم انداختین و روز به روز بیشترش کردین. و تفرقه انداختن بین مردم اگر بودایی باشی یا لاییک... یا باورمند هر نظام دینی و اخلاقی و انسانی دیگه ای بدترین کار ممکن و زشت ترین کار ممکنه...
  • ناشناس EE ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    1 0
    خجالت بکشید مردم به هم کمک میکنن و نگاه نمیکنن کی به کی رای داده کی طرفدار کیه... شما دلتون میخواد مردم و به کسانی تبدیل کنید اگر خواستن دست در بینی ام کنن نگاه کنن از سمت چپ باید اینکار و بکنن یا راست... یه وقت خلاف جناحشون نباشه از مردم یاد بگیرید شرافت و ... انسانیت و ... فقط باعث میشید اشک به چشم ما بیاد و دلمون بخواد از روی زمین محو بشید تا بذر نفاق از سرزمین قشنگ ما بیرون بره... یکی از بیماران کرمانشاهی چند روز پیش در تهران موقع درمان میگفت که فقط مردم و سپاه و ارتش کمک میکنن دولت هیچکاری نمیکنه هلال احمر به ما نگاه میکنه... کاش میرفتید و می دیدید واقعا داره چی میشه... راحت دروغ می گید و پخش میکنید...راحت و بعد میگید صادقید چه نونی میخورین؟
  • ناشناس EE ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    0 1
    کلی ادم کم کم قسط مسکن مهر دادن بعدم پول پس انداز کردن و بعد از تحویل خونه شون فروختن رفتن یه خونه ی بهتر گرفتن... اگر اون مسکن مهر نبود اون آدما نمیتونستن اینکار و بکنن... هر چند که امثال خبرانلاین فقط دنبال بازی خودشونن نه واقعیت ها... بذار بازی کنن بازم برامون با همین نقشه... خدا هرگز کسایی رو که حق خوردن نمی بخشه