جمع‌آوری بساط مغازه‌داران در پیاده‌رو، دست‌فروش‌ها و وانت‌بارهای دوره‌گرد در ۲ خیابان اصلی تهران

شهرداری تهران می گوید رفع سد معبر از خیابان‌های ولی عصر و شریعتی را در دستور کار خود قرار داده و با تمرکز روی بساط مغازه‌داران در پیاده رو، دستفروش‌ها و وانت‌بارهایی که به صورت دوره‌گردی سدمعبر می کنند، تردد شهروندان را تسهیل می‌‎کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بارها از سوی مخاطبان سرویس مشکلات مردم درباره وانت بارهای مزاحم و دوره گرد، مغازه دارانی که جلوی دکان خود بساط می کنند و دستفروشانی که راه عبور و مرور مردم را می بندند، کامنتهای گلایه آمیزی عنوان شه است.

در این رابطه، شهرداری تهران اعلام کرده قصد دارد در دو خیابان اصلی شریعتی و ولی عصر، طرح مقابله با سدمعبر را اجرا کند. در این خصوص معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3 تهران از رفع و جمع آوری سد معبر خیابان های ولیعص، شریعتی، شهید کلاهدوز و میدان ونک خبر داد.

عدالت امیرزاده در این باره گفت: به منظور ساماندهی پیاده روها و تسهیل تردد شهروندان نسبت به رفع و جمع آوری سدمعبر در سطح نواحی ششگانه ، اقدامات لازم انجام شد.

امیرزاده با بیان اینکه هرگونه اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز از آنها و میدانها، پارکها و باغ های عمومی، برای سکنی و... را سد معبر می گویند گفت: بعضی از اشخاص با ایجاد سد معبر به حقوق شهروندان تجاوز کرده و از معابر عمومی استفاده خصوصی می کنند.

او با بیان اینکه بخشی از سد معبر از سوی واحدهای صنفی انجام می شود گفت: در این مورد مغازه داران با گذاشتن کالا و اجناس در مقابل مغازه و اشغال پیاده روی معابر عمومی موجب اخلال در رفت و آمد عابرین پیاده می شوند و همچنین از فضای عبور و مرور نیز تصویری نازیبا و آشفته می سازند و ضمن ایجاد مزاحمت، مشکلات زیادی را بوجود می آورند .

امیرزاده درخصوص سد معبر دستفروشان نیز گفت: حضور دست فروشان نه تنها تجاوز به حریم شهروندان محسوب می شود بلکه جامعه را نیز از لحاظ بهداشتی و اقتصادی با مشکل مواجه می کند.. این افراد که با جنس ارزان اقدام به فروش کالای خود می کنند، با عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی و آلوده سلامت و بهداشت شهروندان را به خطر انداخته و باعث شیوع بسیاری از بیماری ها می شوند و حقوق سایر کسبه را نیز تضییع می کنند.

او در ادامه سخنان خود با اشاره به سد معبر وانت بارهای دوره گرد و ثابت گفت : این وانت ها علاوه بر ایجاد سد معبر در معابر، کوچه ها و ... اغلب اوقات برای تبلیغ و فروش اجناس از بلندگو استفاده می کنند که این امر باعث ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می شوند که برخورد با این مشاغل مزاحم هم در دستور کار قرار دارد.

46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    4 0
    نه تنها پیاده رو ادعای ملکیت محل پارک در خیابون را هم دارن با چیدن مانع از پارک خودروهای گذری جلوگیری می کنن باید بساطشون از تو خیابونا هم جمع بشه