استاندار لرستان : سد آبسرده پروژه‎ای زیربنایی و توسعه‎ای در بروجرد است

استاندار لرستان گفت : سد آبسرده یکی از پروژه‎های زیر بنایی و تاثیرگذار در توسعه و پیشرفت شهرستان بروجرد است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، مهندس هوشنگ بازوند درحاشیه بازدید شبانه خود از سد آبسرده شهرستان بروجرد ضمن تشکر و خدا قوت به مدیرعامل آب منطقه ای و عوامل اجرایی این سد اظهار کرد: این سد یک پروژه زیربنایی برای تأمین آب شرب پایدار و توسعه بخش‌های کشاورزی و گردشگری شهرستان بروجرد است.

وی تصریح کرد: البته ما نیز باید با کمک نمایندگان مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بستر را برای حل مشکلات احتمالی پیش روی این پروژه عظیم فراهم کنیم، همچنین فرماندار بروجرد باید مشکلات اجتماعی این پروژه را در دستور کار قرار داده و نسبت به رفع آنها اقدام کند .

مهندس بازوند تاکید کرد: بر اساس برنامه زمان3بندی اعلام شده این پروژه در هر ماه کاری باید بین دو تا دو و نیم درصد پیشرفت کاری داشته باشد، تا در زمان وعده داده شده به بهره‎برداری برسد که با تداوم روند کنونی اجرای کار این مهم محقق می‎شود .

استاندار لرستان حل و فصل مسائل اجتماعی پیش روی پروژه سد آبسرده را ضرورتی انکارناپذیر خواند و خاطر نشان کرد: باید نگرانی ساکنان منطقه در خصوص تملک اراضی آنها برطرف و بستر برای استفاده از اهرم همراهی و همکاری اهالی روستاهای منطقه آبسرده فراهم شود .

در ادامه این بازدید مدیرعامل آب منطقه ای لرستان گفت : تخصیص بخشی از آب سد آبسرده به حوزه شرب شهری موجب تامین آب پایداری برای بروجرد شده و چالش‎های آبی این شهرستان را برطرف می‎‎کند .

دکتر رضا میرزایی افزود : پس از واگذاری پروژه سد آبسرده به شرکت جهاد نصر حمزه و در آغاز فعالیت این شرکت از پیمانکار خواستیم که به منظور جبران عقب ماندگی در افتتاح این سد، اجرای پروژه در سه شیفت کاری ادامه یابد که این مهم محقق شد.

وی گفت : با بهره‎برداری از سد و تحت پوشش قرار دادن بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد شاهد رونق کشاورزی در این شهرستان خواهیم بودو همچنین این سد ظرفیت دیگری را به پتانسیل‎های گردشگری بروجرد می‎افزاید.

مدیرعامل آب منطقه ای با اشاره به مشخصات کلی سد اضافه کرد : سد آبسرده خاکی تک قوسی با هسته رسی است که ارتفاع سد از پی 84 متر ، طول تاج 457 ، عرض تاج 10 متر و حجم مخزن سد 8/60 میلیون متر مکعب می باشد.

رضا میرزایی در پایان اضافه کرد : هدف از این سد کنترل جریان های سطحی در محدوده طرح ، ذخیره آب جهت توسعه آبیاری اراضی پائین دست به وسعت 8400 هکتار ، تولید انرژی برق آبی به میزان 6 مگاوات ، تنظیم آب کشاورزی به میزان 74/57 میلیون متر مکعب در سال است .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =