معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان یکی از آسیب‌ها و مشکلات اصلی حوزه جوانان را تغییرات مدیریتی، سازمانی و تفکیک‌ها دانست و گفت: بسیاری از برنامه‌ها در این حوزه زمان مناسب برای اجرا ندارند و تغییر مدیران باعث می‌شود تا خواسته‌ها و برنامه‌های آنان به سرانجام نرسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان؛ محمد مهدی تندگویان در جلسه تودیع رستمی، معاون سابق جوانان، وزارت ورزش و جوانان و معارفه خود، با بیان اینکه هدف غایی‌اش را ایجاد سازمان مستقل جوانان می‌داند، ادامه داد: امیدواریم این بار با یک دوره مدیریتی بلندمدت کارهای ماندگاری را انجام دهیم و به جایگاه شایسته جوانان دست یابیم.

وی گفت: حوزه ورزش نیز مربوط به حوزه جوانان است. خود ورزشکاران نیز دغدغه‌های خاصی دارند که که سازماندهی و پرداختن به آنان جزو وظایف ماست.

معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان گفت: مشکل اصلی در حوزه جوانان مساله هویت و اصالت جوانان است. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما بازگرداندن هویت به این قشر است چراکه تمام معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در نتیجه فراموشی اصالت و هویت در جامعه ایجاد می‌شود.

تندگویان با انتقاد از اینکه گاهی از مسائل جوانان تحت عنوان معضل یاد می‌شود اظهار کرد: ما حتی در مقام دیالوگ نیز به اشتباه مسائل جوانان، خانواده‌ها و... معضل می‌دانیم در حالی که این اقشار «فرصت» محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌هایی نظیر پرداختن به پارلمان جوانان ادامه داد: در دوره مدیریتی گذشته در امور ساماندهی جوانان سمن‌ها ساماندهی شدند و به لحاظ کمی نیز گسترش یافتند و در حال حاضر زمان بهره‌برداری از آنها رسیده است.

معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر شعار «جوانان برای جوانان» و «برنامه‌ریزی جوانان برای جوانان» گفت: باید سامانه‌ای برای جوانان ایجاد کنیم که مبدع آن خودشان باشند و از این طریق مشکلاتشان را پیگیری کنند.

تندگویان با ابراز امیدواری از حضور یک وزیر جوان در دولت جدید ادامه داد: در تاریخ جمهوری اسلامی، شهیدتندگویان با 29 سال سن جوان‌ترین وزیر بوده است، امیدواریم تا این تفکر که تمام وظایف کشور باید بر عهده جوانان قرار بگیرد، همچون سال‌های اول انقلاب بار دیگر سرمشق ما قرار گیرد.

وی یکی از بحران‌های حوزه جوانان را بحران مدیریتی دانست و گفت: در حال حاضر در بحث مدیریت جوانان با این مشکل مواجه هستیم که آنها بی‌تجربه هستند اگر می‌خواهیم بدنه مدیریتی کشور تغییر کند و جوانان به عرصه‌های مدیریتی وارد شوند باید زمینه تجربه‌اندوزی آنان را فراهم کنیم؛ اما در حال حاضر به دلیل این بحران شاهد مدیرانی هستیم که می‌دانیم حتی به لحاظ توانایی جسمی دچار مشکل هستند.

معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان موضوع دیگری که در حوزه جوانان مورد غفلت قرار گرفته است را توجه به حوزه امور بین‌الملل عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در بسیاری از کشورها وزیران جوان مشغول به کار هستند و این NGOهای مدیریتی جوانان و سازمان ملل در این زمینه فعال شدند. در نتیجه باید دبیرخانه موضوعات بین‌المللی را به سمت ایران هدایت کنیم تا شاید از این طریق بتوانیم موضوع جوانان خارج از کشور و بازگشت نخبگان را تسهیل کنیم.

تندگویان در پایان به مساله مصرف‌گرایی در جوانان اشاره کرد و گفت: جوانان در مساله تصاحب حرفه‌ها به دلیل رویکرد مدرک‌گرا دچار مشکل هستند، زیرا علی‌رغم تحصیلات عالی در جوانان، افراد متخصص و حرفه‌ای زیادی برای اشتغال در اختیار نداریم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =