برانکو: ربیع‌خواه «آنگولو کانته» تیم من است!

چرا برانکو این همه به محسن ربیع‌خواه علاقه دارد؟ این پرسشی است که اغلب هواداران پرسپولیس و حتی کارشناسان در ذهن خود دارند.

روزنامه خبرورزشی نوشت: مرد کروات هم همواره از ربیع‌خواه دفاع می‌کند اما توضیح خاصی نمی‌دهد. دیروز از زبان یکی از نزدیکان باشگاه موارد جالبی در مورد دلیل بازی دادن محسن ربیع‌خواه شنیدیم که بد ندیدیم آن را قلمی کنیم.

سرمربی پرسپولیس در جمع دستیارانش همیشه به یک مورد جالب اشاره کرده و می‌گوید: «محسن ربیع‌خواه، آنگولو کانته تیم من است. معمولی و ساده بازی می‌کند. می‌جنگد، می‌دود و مؤثر است. از او شوت‌زنی و گل یا پاس گل نمی‌خواهم. همین که ربیع‌خواه بدود و آن وسط توپ‌گیری کند کافی است چون او هافبک کارگر تیم من است!»

هرچند برانکو در مصاحبه‌های رسمی اشاره‌ای به نقش ویژه محسن ربیع‌خواه نکرده است اما باید کمی منصف باشیم.

پرسپولیس در خط میانی عناصر سوپرهجومی مثل محسن مسلمان، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، بشار رسن، سیامک نعمتی و... در اختیار دارد. بنابراین طبیعی است برانکو یک مرد دونده، بی‌ادعا یا به قول خودش آنگولو کانته را بازی بدهد تا تیمش بالانس شود.

فراموش نکنید آنتونیو کونته سرمربی چلسی هم از کانته اصلی و فرانسوی به همین دلیل استفاده می‌کند. خیلی‌ها پا را فراتر نهاده و حتی کانته را بهترین خرید فصل گذشته قهرمان لیگ برتر انگلیس خواندند.

تأثیر فوق‌العاده کانته را در قهرمانی عجیب و ناباورانه دو فصل گذشته لسترسیتی هم نمی‌توان نادیده گرفت.

او یکی از کلید‌ی‌ترین مردان کلودیو رانیری در قهرمانی لسترسیتی بود.

لازم به یادآوری است کانته را کسی با گلزنی یا پاس گل نمی‌شناسد ولی گرفتن توپ حریف و ایجاد ضدحمله دقیقاً چیزی است که لسترسیتی و چلسی با اتکا به آن به قهرمانی رسید.

کانته در تیم ملی فرانسه هم چنین نقش کلیدی‌ای ایفا کرد و خروس‌ها را به فینال جام ملت‌های اروپا رساند. به زعم برانکو توانایی توپ‌گیری و تکل‌زنی محسن ربیع‌خواه برای پرسپولیس بسیار حائز اهمیت است.

از آن بالاتر شماره 18 در پرس تیمش نقش ویژه‌ای دارد و مرد کروات این را بهتر از هر کس دیگری می‌داند.

شاید محسن ربیع‌خواه معمولی به نظر برسد اما برانکو به او اعتقاد دارد و روی اعتقادش هم ایستاده است.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =