۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۵
آخوندی: مقابل شهرفروشی ایستادیم

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: مقابل شهر فروشی ایستادگی کردیم؛که به دنبال توقف شهرفروشی و تامین مسکن برای افراد کم‌درآمد و حل مشکل حاشیه‌ نشینی هستیم.

به گزارش خبرآنلاین، عباس آخوندی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم،در دفاع از برنامه های خود گفت:از ابتدا لازم می دانم که از 132 نماینده‌ای که برای دفاع از بنده ثبت نام کردند،تشکر کنم و همچنین از منتقدانی که رنج نقد را بر خود هموار کردند.

او افزود: برنامه عمل وزرا همان برنامه 5 ساله ششم است که در مجلس به تصویب رسیده و وزرا باید تدابیر روشنی برای اجرای آنها داشته باشند.

آخوندی با بیان اینکه بنده در این جلسه به دو بخش مسکن و انتقال خودرو محوری به ریل‌پایه شدن حمل و نقل کشور اشاره خواهم کرد،عنوان کرد:  تعداد خانوارها موجود در کشور 24 میلیون و 190 هزار خانوار است و از سوی دیگر تعداد خانه در ایران حدود 25 میلیون و 400 هزار است.

او اضافه کرد:به ظاهر بیشتر از خانوار، خانه در کشور داریم یعنی باید اوضاع خیلی خوب باشد. ولی آیا واقعا اینگونه است؟ آیا وضع مسکن به این خوبی است؟ قطعا خوب نیست.

آخوندی گفت: براساس آمار سال 95 نشان می‌دهد که 2 میلیون و 587 هزار خانه خالی در کشور داریم در حالی که این تعداد در سال 90 حدود 630 هزار بوده یعنی ظرف 5 سال حدود 2 میلیون خانه خالی به ایران اضافه شده است.

او با بیان اینکه از  حدود 2 میلیون و یکصد هزار خانه دوم در کشور داریم که  جمع این دو یعنی خانه خالی و خانه دوم حدود 4 میلیون و 700 هزار خانه می‌شود ،عنوان کرد: مفهوم این موضوع بدین معناست که اگر هر خانه را صد هزار دلار در نظر بگیریم یعنی چیزی حدود 470 میلیارد دلار ثروت این مملکت بدون استفاده در خانه‌های خالی و دوم انباشته شده است.

او اضافه کرد: آیا می‌دانید این رقم به چه معناست، یعنی بیش از 4 برابر کل ارزش بازار بورس ایران، این وضعیت بازار دستکاری شده مسکن در ایران است.

پایتخت در حال دو قطبی شدن

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه  بخش مسکن دست کاری شده ترین بخش در حوزه اقتصاد ملی ایران است، تعداد خانوار موجود در ایران 24 میلیون و 190 هزار خانوار  و تعداد خانه های موجود 25 میلیون واحد مسکونی ذکر کرد و گفت: آمارها  نشان می دهد 2 میلیون و 100 هزار خانه دوم داریم یعنی 4 میلیون و 400 هزار خانه خالی در کشور وجود ارد که ارزش آنها به 4 میلیون 700 هزار دلار می رسد این رقم بیش از چهار برابر ارزش بازار بورس ایران  است.

او افزود:  در اواخر دولت قبل در سال 92نسبت به 84 قیمت زمین در تهران 9 برابر و آپارتمان 6  برابر شد این درحالی است که شعار دولت قبل حذف قیمت زمین از مسکن بود.

آخوندی با بیان اینکه بیش از19 میلیون نفر بد مسکن داریم و آیا مقایسه این دو با یکدیگر به معنی داشتن خانه برای بد مسکن است؟گفت: در ایام تعطیلات نوروز با آقای جلالی در اتوبان حرکت می کردیم .به او گفتم، همه آپارتمان های اطراف اتوبان تهران کرج یا خالی هستند یا در حال ساخته شدن برای اضافه شدن به خانه های خالی هستند. تنها در منطقه یک تهران 31 هزار خانه خالی داریم همه اینها به معنی اتلاف منابع مالی است.

او اضافه کرد: شمال و جنوب پایتخت در حال دو قطبی شدن است؛ در حال حاضر قیمت مسکن در شمال تهران نسبت به جنوب پایتخت  ۳۱ برابر بیشتر است.

او با طرح این سئوال که  آیا این عدالت اجتماعی است؟ متذکر شد:  بانک مسکن تا بحال 22 هزار میلیاردتومان یارانه از دولت در بخش مسکن مطالبه دارد، آیا این روند می توانست ادامه داشته باشد؟ آیا این اتفاقی رخ داده یا نتیجه سوداگری در بازار است؟

آخوندی گفت:یکی از نمایندگان مجلس به من گفت برای جلوگیری از برج سازی چه کرده اید؟ پاسخ ما این است که ما جلوی شهرفروشی و تراکم فروشی را در سراسر کشور گرفتیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر تورم مسکن حتی از تورم کشور هم کمتر است و قیمت مسکن هم رشد نکرده است متذکر شد : علت آن است که جلوی فساد را گرفتیم من به تنهایی در وزارت راه و شهرسازی جلوی شهرفروشی گرفتم.

او اضافه کرد: آیا ادامه تورم ۵۰ درصد در مسکن قابل قبول بود؟ آیا تداوم این رشد برای ایران افتخار آفرین بود؟ من علاقه ندارم در این افتخار شریک باشم.

آخوندی  با بیان اینکه  در مسکن چهار گروه مسئله دارند،یادآورشد: گروه اول، خانه اولی ها و جوانانی که آماده ازدواج هستند .گروه دوم  حاشیه نشین ها هستند که  بیش از 11 میلیون نفر جمعیت درخود جای داده اند.گروه سوم ساکنان بافت فرسوده با 8 میلیون نفر جمعیت و گروه چهارم را گروه های کم درآمد تشکیل می دهند.

او افزود: آیا مسکن مهر پاسخ این چهار گروه را می داد؟ آیا برای اصلاح بافت فرسوده تهران در خانی آباد و جوادیه باید مسکن مهر را در پرند ساخت؟

ماجرای 123 شرکت  آخوندی 

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه  از دولت گذشته تا کنون فقط برای مسکن مهر بیش از 100 هزار میلیاردتومان هزینه شده است،گفت:  آیا ادامه آن به نفع ایران بود؟ از یک سو من متعهد بودم مسکن مهر را خانه به خانه و واحد به واحد بسازم و تکمیل کنم؛  به همین خاطر در چهار سال 900 هزار واحد مسکن مهر را به طور کامل تحویل دادم.

او اضافه کرد: این در حالی است که بسیاری از خانه های تحویلی مسکن مهر در دولت قبل به صورت ناقص به ساکنان داده می شد اما من به طور کامل و با تکمیل زیرساخت ها و روساخت ها آنها را تحویل دادم.

آخوندی گفت: من معروف شدم به کسی  که به مسکن مهر بی مهری می کند ،حال آنکه همه واحدها را تحویل دادم.

او با بیان اینکه من داوطلبانه از فرصت های تبلیغاتی خود استفاده نکردم و در هیچ یک از افتتاح ها حضور نیافتم تا مخالفت خود را با طرح مسکن مهر نشان دهم،عنوان کرد:در حال حاضر در موقعیتی هستیم که اقتصاد ایران نیاز به تغییرات ساختاری دارد؛ بارها و بارها از پشت همین تریبون همه گفته اند که کشور دارای مشکلات ساختاری است، آیا نباید این مسیر از جمله طرح مسکن مهر اصلاح شود؟ آیا نباید به سمت اصلاح بافت فرسوده برویم؟ این کشور نیاز به وزرایی دارد که شجاعت داشته باشند، از خود بگذرند و تغییر ساختار بدهند.

او اضافه کرد: یکبار از همین تریبون اعلام شد که آخوندی 123شرکت دارد، آیا تهمتی بالاتر از این است؟ از کمیسیون اصل نود بپرسید آیا یک مورد از این اتهامات واقعیت دارد؟

احیای 700 محله فرسوده با محله محوری

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ادامه با تاکید براینکه من می خواهم مشکل بافت فرسوده و بافت حاشیه ای را حل کنم و برای انجام آن راه حل داریم،عنوان کرد: ما تک تک این بافت ها را شناسایی کردیم و قرار است هر سال 700 محله را احیا کنیم.

او ادامه داد: راه حل احیای هر محله با محله دیگر فرق می کند؛ به همین خاطر سیاست محله محوری را تقویت کردیم.

آخوندی گفت: من از رئیس جمهور برای بافت فرسوده و اهمیت وی به حل این مشکل خوشحالم این مسئله باعث تقویت دولت بعد برای حل مشکلات بافت های فرسوده است.

هدیه به  خانه اولی‌ها

آخوندی در ادامه دفاعیات خود به طرح  خانه اولی ها اشاره کرد و گفت: مسئله خانه اولی ها را با راه حل پس انداز حل کرده ایم تا بحال 211 هزار نفر در بانک مسکن برای استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم ثبت نام کردند.

او افزود: از محل همین صندوق به ساکنان بافت فرسوده تسهیلات هشت درصدی می دهیم،آهنم  بدون دریافت یک ریال یرارانه  دولتی.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه  باید به دنبال راهکارهای دراز مدت برویم،عنوان کرد: تمام تمرکز من بر بخش مسکن بر حل مشکلات بافت های حاشیه است ؛  در برنامه ششم توسعه برای بافت فرسوده و حاشیه ای هزار میلیاردتومان اعتبار در نظر گرفته شده است در حالی که پیش از این بیشترین اعتبار برای بازسای بافت فرسوده 37 میلیاردتومان بود مشکل مسکن را نمی‌شود در بیابان حل کرد.

او در ادامه به مسکن اجتماعی اشاره کرد و گفت: ما در مسکن اجتماعی به دنبال آن هستیم که افراد کم درآمدی که زیر نظر چهار ارگان بهزیستی، کمیته امداد، تامین اجتماعی و بنیاد مسکن، هستند را شناسایی کنیم.

آخوندی افزود:به همین منظور  بنیاد مسکن را مسئول هماهنگی این چهار ارگان قرار دادیم و  قرار است سالانه 100 هزار مسکن اجتماعی ساخته و تحویل گروه های کم درآمد شود.

به گفته وی بنیاد مسکن در حال حاضر مشغول اجرای این طرح است

کار بزرگ در حمل و نقل ریلی

آخوندی  همچنین در معرفی برنامه های خود برای وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: بسیاری انتقاد می کنند که حمل و نقل کشور خودرومحور است، در حالی که کل ریل ایران 13 هزار کیلومتر و همه جاده ها 217 هزار کیلومتر است. در سال گذشته 428 میلیون تن بار در کشور جابه جا شد که تنها 40 میلیون تن آن را ریل جابه جا کرد، با این حال در سال 95 حمل و نقل ریلی نسبت به سال 92، 30 درصد رشد داشته است.

او اضافه کرد: سالانه 7 میلیون نفر مسافر از حومه به تهران می آیند و می روند، اما تنها 2 درصد آنها از طریق ریل سفر می کنند. اگر بخواهیم این تعادل را به هم بزنیم باید کار بزرگی انجام دهیم.

آخوندی با بیان اینکه  در برنامه ششم توسعه تکلیف شده که 30 درصد حمل بار از جاده به ریل منتقل شود، یعنی در پایان برنامه ششم باید سالانه ۲۰۰ میلیون تن بار از طریق ریل حمل شود،عنوان کرد: در این برنامه جمعیت مسافر ریلی باید 20 درصد افزایش یابد که به معنی 6 برابر شدن جمعیت مسافران فعلی با قطار است، اما آیا این کار شدنی است؟ بله عملکرد من نشان داده این کار انجام شدنی است.

او افزود : تا قبل از وزارت من سالی ۱۸۰ کیلومتر ریل ساخته می شد، اما تا پایان امسال ۱۸۰۰ کیلومتر ریل به بهره برداری می رسد، هیچ گاه چنین اتفاقی در صنعت ریلی رخ نداده بود.

آخوندی  توسعه حمل و نقل ریلی را از ۲ روش جذب سرمایه خارجی و استفاده از منابع بخش خصوصی توسعه در برنامه های خود ذکر کرد و گفت : در بخش جذب سرمایه گذار خارجی در ۴ سال گذشته توانستیم فاینانس چینی قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان و برقی شدن قطار تهران-مشهد را تامین اعتبار کنیم.

او اضافه کرد: برای تامین منابع راه آهن چابهار-زاهدان-سرخس با هندی ها در حال مذاکره هستیم. برای ساخت راه آهن اصفهان-اهواز ۳.۵ میلیارد دلار از کره ای ها پیشنهاد گرفته ایم، همچنین قراردادهایی که در بخش نوسازی ناوگان هوایی بسته ایم بیش از ۳۳ میلیارد دلار است.

آخوندی  با بیان اینکه جذب منابع بخش خصوصی در دستور کار ماست،گفت:  در حال حاضر تلاش داریم ۲ هزار و ۲۳۰ کیلومتر آزادراه راه را به ۵ هزار کیلومتر برسانیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی عنوان کرد:  برای توسعه حمل و نقل کشور باید 190 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شود؛  من می دانم که چنین پولی در بودجه وجود ندارد و باید از منابع بین المللی استفاده کنیم،به همین دلیلدر طول ۴ سال گذشته ۲۸ هزار میلیارد تومان قرارداد فعال امضا کرده ایم.

او ادامه داد: ۱۳ هزار میلیارد تومان نیز قرارداد جدید در هیات وزیران تصویب شده و به زودی به امضا خواهد رسید؛ همچنین ۶۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه امضا کرده ایم.

فعال شدن بخش‌خصوصی در آزادراه ها

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای اولین بار بخش خصوصی که تا پیش از این تنها در ساخت آزادراه سرمایه‌گذاری می کرد، گفت:  در ساخت ریل سرمایه گذاری کرده و برای ساخت راه آهن سیرجان-کرمان به طول ۲۰۰ کیلومتر ۸۰۰ میلیارد تومان آورده داشته است.

او افزود: برای ساخت یکی از ترمینال های فرودگاه شیراز بخش خصوصی ۴۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می کند؛ همچنین ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) و توسعه بندر شهید رجایی را بخش خصوصی در دست گرفته است که از محل صندوق توسعه ملی ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفته است.

او همچنین گفت: برای اولین بار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش حمل و نقل مورد استفاده قرار گرفته است  و قرار است  از محل منابع این صندوق راه آهن خواف-اسفراین را با بخش خصوصی قرارداد بسته و تسهیلات خواهیم داد.

آخوندی  ادامه داد: در این صندوق همه منابع در نظر گرفته شده برای بخش حمل و نقل تجمیع شده و به طرح های اولویت دار اختصاص می یابد.

به گفته وی  برای 30  ایستگاه راه آهن برنامه ریزی کرده ایم تا در اقتصادی شدن آنها بازنگری شده و از این محل هزاران میلیارد تومان درآمد به راه آهن اضافه شود.

برخورد با امضا فروشان

عباس آخوندی در ادامه دفاع خود از برنامه های خود با اشاره به  حاشیه های قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، گفت: من در سال ۷۴ یکی از کسانی بودم که این قانون را نوشته بودم، بنابراین کاملاً به آن پایبندم اما آنچه با آن مواجه هستیم بحث امضا فروشی مهندسان در نظام مهندسی است و ما می توانیم جلوی آن را بگیریم.

او ادامه داد: برای رفع این مشکل برنامه ریزی کرده ایم تا مالک خودش بتواند مهندس ناظر را انتخاب کند. در آئین نامه جدید آن را به بهترین وجه اصلاح خواهیم کرد تا مهندسان بتوانند به مردم با سلامت کامل خدمت بفروشند.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از بزرگترین وزارتخانه های کشور با 65 هزار کارمند و دو هزار مدیر است،متذکر شد: من می خواهم مدیران نسل آینده را برای این وزارتخانه تربیت کنم؛ به همین منظور در همه سازمان های تابعه مهندسان زیر ۴۰ سال و لایق را شناسایی کرده ایم تا با استعدادترین آنها را برای سمت مدیریت در سالهای آتی آماده کنیم.

او گفت: تلاش داریم تمام مدیران وزارت راه و شهرسازی را از طریق جایگزینی با مدیران جوان مورد تجدیدنظر قرار دهیم.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    30 34
    خب بیچاره راست میگه خیلی اوضاع رو بهتر کرد
    • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
      16 8
      احمدی نژاد مملکت و اقتصاد را ویران کرد فاجعه ای بود که نمی توان انکار کرد ولی تنها طرح و اقدام درستش که البته ان را بسیار بد اجرا کرد مسکن مهر بود این دولت بجای ان که بیاید اشکالات مسکن مهر را مرتفع کند مسکن مهر با کیفیت در مناطق بهتر با زیر ساخت های گسترده تولید کند تا همه اقشار بتوانند خانه دار شوند جلوی ان را گرفتند و بجاش وام هایی می دهد که انقدر بهره اش زیاد است و گرفتنش سخت است و زمانش کم که هیچ کسی از عهده اش بر نمی اید و می بینیم وضع چه جوری است.
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    61 38
    به نظر همین مقابله با مسکن مهر یکی از بهترین کارهای آخوندی بود
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    41 11
    واقعا هوایپماهاش بو نویی می دادن این خیلی قضیه مهمیه
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    42 5
    کاشکی مردم بفهمن کی واقعا زحمت کشیده کی نکشیده
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    24 29
    من خودم خیلی معتقدم که آخوندی کارهای خوبی برای کشور کرد ولی خب مخالف زیاد داره
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    64 40
    این مرد اصلا آدم درستی نیست نباید رای بیاره
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    17 27
    کاشکی باز بیاد باز هواپیما بخره
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    37 21
    من دلم می خواست اون موقع که قطارها تصادف کردن استعفا می داد
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    27 21
    بابا این اصن باید استعفا می داد چه فازیه
    • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
      54 18
      شما بساز بفروشید که این حرف را میزنید چون اخوندی تا حدی جلوی شما بساز بفروش ها را گرفت و نگذاشت شهر فروشی انجام بشه
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    16 11
    آفرین درود بر تو
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    18 10
    اقدامات مسکن مهر استاد عالی بود
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    13 16
    خیلی کارهای مفیدی برای کشور کرد اخوندی که
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    6 6
    شهر فروشی چه میگه
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    10 3
    بنیادمسکن بیاد بدبخت میشیم
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    6 18
    مسکن مهر وافعا موضوع خیلی مهمی بود که توانست درست کنه
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    10 3
    خوش به حال عباس آفا حالا اگه ما بودیم تا الان کشته بودنمون
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    24 10
    بابا تو باید استعفا می دادی که
  • تقی A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    10 0
    با تجمیع پلاک در بافتهای فرسوده وعدم اخذ عوارض وتراکم نامتعارف وتشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی و با نظارت کارشناسان امور شهری و شهرسازی میتوان چهره شهر را زیبا وایمن نمود و ترافیک روانی نیز داشت
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    14 10
    جا داره تشکر کنیم ازش برای هواپیماهای نویی که خرید
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    12 10
    بابا همین هواپیمایی که خریده بهترین بود
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    6 13
    مسکن مهر بهترین کارش بود
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    10 13
    کاشکی بفهمیم این آفا واقعا زحمت کشیده
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    6 19
    فقط اون قطارهاش داستان شد وگرنه کلا آدم درستی بود
    • یاس A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
      8 7
      همه جای دنیا حادثه ریلی داریم در ضمن اون اتفاق کاملا اشتباه شخصی توش تاثیر گذار بود ما ایرانیا فقط یاد گرفتیم نق بزنیم
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    10 13
    من قبولش دارم
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    11 8
    بروووو اقا شما مردم به کشتن دادی
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    9 14
    این آقا واقعا زحمت کشید به نظرمن
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    12 13
    نه نباید رای بیاره
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    13 4
    کاشکی جدی جدی این رای نیاره تا بفهمن
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    8 6
    بابا هواپیما خرید، مسکن مهر درست کرد خیلی کارها کرد
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    5 1
    عجب تیتری
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    8 4
    خیلی خسته نباشید باید به این فرد گفت
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    4 4
    دفاع به جا و درست بود
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    8 2
    امیدوارم این رای نیاره تا متوجه شن کم کاری نمیشه
  • آواره مسکن مهر A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    14 2
    جناب وزیر ضعیف من به توانی شما شک دارم شاید بگوئید که من یک فرد عادی هستم و شما وزیر هستید ولی شما نماینده حاکمیت برای کمک به ملت هستید یا برای انجام تفکرات نو شما دولت بعد باید تاوان این اشتباه را بدهد ما تاوان اشتباه دولت قبل هستیم که شما حتی حاضر بحضور برای نظارت بر انجام کار صحیح مسکن مهر هم نبودید چرا
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    15 1
    والا جناب آخوندی لااقل ما تهرانیها که همچین چیزی را ندیدیم و هر روز که از خواب برخاستیم دیدیم جناب آقای قالیباف و دوستان به آسانی آب خوردن و بدون هیچ مانعی پروانه ساختمانی یکی دیگر از خانه های قدیمی و با هویت شهر را صادر نموده و کارگران مشغول کارند
    • فري IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
      7 3
      ما كه شاهديم فقط در تهران روز به روز برج ساخته مي شود ما كوچه هاي الهيه و شمال تهران را مي بينيم ما ساختمان از پايه خلاف خيابان دزاشيب را مي بينيم ما حرف شما را نمي فهميم اقاي وزير ايا با كودكان صحبت مي كنيد ؟؟ چطور شما جلوي شهر فروشي ايستاده ايد ؟؟ به مردم توضييح دهيد
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    8 0
    شما هم که همش نظرات موافق رو در اینجا میگذارید
  • بابا A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    5 3
    شانس اوردیم در ساخت مسکن نیازمند شرکتهای بوئینگ و ایر باس و .... نیستیم
  • نیما A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    8 6
    ماشالا یه عده بساز بفروش طمعکار چشم دوختن که ایشون رای نیاره نوسازی ناوگان ریلی و هوایی تو چهل سال اخیر بی سابقه بوده که به لطف همین آدم انجام شده. مبارزه با فساد و دلالی تو بازار مسکن هم یکی دیگه از کارهایی بوده که ایشون کرده. پس هم دلالان تحریم هم دلالان مسکن هییسسسسس
  • علی A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    5 9
    آخوندی دمت گرم
  • بی نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    2 6
    به به