دفاع از وزیری که در آستانه ۲ رقمی شدن رای اعتماد است

قاسم احمدی‌لاشکی نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت به عنوان موافق بیژن زنگنه، وزیر پیشنهادی نفت برای دولت دوازدهم پشت تریبون مجلس رفت و به دفاع از او پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین احمدی لاشکی در دفاع از زنگنه گفت:«قرار است از وزیری صحبت کنیم که آمار ها ایشان را به گونه دیگری معرفی می کند. از همان گروهبانی هم به ژنرالی رسید اما امتیازات او ویژه بوده است. 26 سال وزیر است و اگر امروز بار دیگر دوباره بار دیگر مورد اقبال ما قرار گیرد دوران وزارتش 30 سال می شود. این یعنی 9 بار از نمایندگان قبلا رای اعتماد گرفته و اگر بار دیگر رای اعتماد بگیرد تعداد آن دو رقمی شود.» 

در ادامه اهم توضیحات این نماینده مجلس در دفاع از بیژن نامدار زنگنه آمده است:

*زنگنه در 1356 با رتبه ممتاز در کارشناسی ارشد دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد، از گروهبانی به ژنرالی رسید. 

*موضوعاتی مطرح نشده که عزیزان قرار باشد رای منفی بدهند. امروز اگر بحث اوپک می شود پیش از آنکه بحث نفت باشد خود آقای زنگنه برند است.

*در حوزه تولید نفت از زمانیکه تشریف آوردن یک میلیون و 270 هزار بشکه روزانه تولید نفت افزایش پیدا کرده است.

*میزان صادرات نفت از زمانیکه که آقای زنگنه وزارت نفت را تحویل گرفت از 1.2 میلیون بشکه امروز به حدود 3 میلیون بشکه رسیده ایم؛ یعنی بیش از 2.5 برابر صادرات نفت افزایش پیدا کرده است.»

*در روز شروع به کار زنگنه 2/8 میلیون بشکه نفت تولید می‌شد و امروز 3/8 میلیون بشکه رسیده که یک میلیون بیشتر است و میزان صادرات بیش از 3 برابر افزایش پیدا کرده است.  

*در مدت حدود 3.5 سال گذشته به بیش از  78 شهر جدید و 9 هزار روستا گازرسانی شده است. روستاییان خوشحال هستند و قدر شناس نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و دولت محترم هستند. بنابراین اوقات آنها را تلخ نکنیم نگوییم اتفاقی نیفتاده است. 

*جناب دکتر خادمی شما در این حوزه مرجع هستید بهتر است آمار معاونت مجلس را ارائه دهید که می‌ گوید 48 درصد از برنامه وزارت نفت منطبق است، شما 18 درصد را از کجا گفتید؟ 

*پس از جلسات متعدد دیدم که هیچ منافات قانونی در توتال وجود ندارد. امیدوارم این‌ بار نیز رای اعتماد بگیرند و 10 رای بشوند. آقای زنگنه این‌بار زنگنه‌هایی تربیت کنید که تنها نباشید.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =