پدیده انتخابات شورای شهر خرم آباد: دعا می کردم هرکس که اهل زد و بند است انتخاب نشود

ولی اله رستمی نژاد کاندایدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر خرم آباد با 40 هزار رای از سوی شهروندان اولین منتخب شورای اسلامی شهر خرم آباد شد اما از آنجایی رستمی نژاد پرنده‌فروش دوره‌گردی است که با تبلیغات فردی بدون هیچ ستادی فقط با تن پوش بنر خودش برنده کارزار شورای شهر امسال خرم آباد شده است به عنوان پدیده انتخابات شورای شهر خرم آباد در تیر رس نگاه پر سوال مردم قرار دارد.حال مصاحبه اختصاصی با وی را می خوانیم.

-آقای رستمی نژاد برخورد شما با سایر نامزدها در جریان تبلیغات انتخابات چگونه بود؟
من ستاد نداشتم و طبق برنامه ریزی قبلی مسیرهایی را برای پیاده روی و تبلیغ خودم انتخاب می کردم مثلا می گفتم امروز را باید از محله ماسور تا دره گرم خرم آباد پیاده روی کنم؛ در این مسیر از جلوی ستاد برخی نامزدها عبور می کردم البته به هیچ عنوان قصد مزاحمت نداشتم فقط ستادهای آنها در مسیر حرکت من بودند.
برخی مواقع بنر را جمع می کردم می گفتم نکند به سایر نامزدها بر بخورد؛ از کنار ستادهای نامزدها که می گذشتم به آنها خدا قوت می گفتم البته دست من خالی نبود وگرنه به آنها گل هم می دادم.
ابتدا طرفداران نامزدها وقتی مرا جلوی ستادها می دیدند در حالیکه در حال قورت دادن شیرینی بودند فریاد می زدند رستمی رستمی حمایتت می کنیم یا می گفتند رستمی باسواد صدای تو قلب ماست.
من چهار روز به صورت فشرده تبلیغ کردم بعد از این تبلیغات نامزدها متوجه محبوبیت من در سطح شهر شدند و از من می خواستند برایشان تبلیغ کنم به من می گفتند بیا در ستاد، دست مرا بلند کند تا مردم ببینند. من هم به آنها گفتم ببخشید من فقط برایتان دعا می کنم.
برخی مادر برخی پدر و برخی فامیل خود را می فرستادند پیش من تا از آنها حمایت کنیم.
دعا عربی است ما در فارسی به دعای خیر می گوییم آفرین و به دعای شر می گوییم نه آفرین که این الف صیقل می خورد و به نفرین تبدیل می شود.
من به سایر نامزدها می گفتم برایتان دعا می کنم ولی به آنها نمی گفتم کدام دعا. من دعا می کردم خدایا هرکدام که اهل زد و بند است انتخاب نشود.
- اگر رئیس شورای شهر شوید برنامه شما برای مدیریت شورا چیست؟
من به کمک شما، نخبگان، عزیزان در هر سمت و تخصصی احتیاج دارم؛ من از خدا و شما کمک می گیرم البته کار گذشتگان را نفی نمی کنم.
شورا 91 سال سابقه دارد. اول انجمن شهر بود بعدا شوراهای ایالتی ولایتی و بعد به شورای اسلامی شهر تبدیل شد.
من خطر کردم و وارد این کار خطیر شدم انشاالله رو سفید باشم.
- ضعف شورای شهر قبلی را چه دیدید؟
به رغم اینکه خیلی از اعضای شورای شهر قبلی را دورادور می شناختم ولی با شم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود تشخیص می دادم که خیلی از آنها اصلا تخصص ندارند.
البته شاید به خاطر معذورات فامیلی و قبیله ای جدی کار نمی کردند؛ در یکی از همایش ها که در خدمت مسئولان بودم به آنها گفتم در خرم آباد دریافتی مالیات فقط هفت درصد است که این موضوع به طور قطع نشان از ضعف ها و رودربایستی ها بوده است.
مگر ما مسلمان و شیعه امام علی (ع) نیستیم. آدم باید خدا را حاضر و ناظر بداند و اگر کسی نمی تواند کاری انجام دهد بهتر است مسئولیت را رها کند.
- انگیزه شما برای ورود به انتخابات شورای شهر چه بود؟
انگیزه من برای ورود به این عرصه، کشته شده آن دانشجوی دختر در آبان ماه سال گذشته بود.
در آن حادثه فکر می کردم که این دختر می توانست یک نفر از اعضای خانواده من باشد و این اتفاق تاثیر بسیار عمیقی در من گذاشت.
(آبان ماه 95 در جریان سیل خرم آباد، یک دختر دانشجوی ایلامی در سطح شهر غرق شد و جان باخت)
داستان حضور من در این انتخابات و برخورد متفاوت مردم، دوستان و آشنایان با این جریان، همواره سرگذشت جوجه اردک زشت را برایم تداعی می کند.
افراد و حتی بعضا نامزدهای انتخاباتی بسیاری با من تماس می گرفتند و درخواست می کردند که در جلسات و همایش هایی که به خاطر ما برگزار شده است شرکت کنم اما من در جواب این درخواست ها می گفتم هر زمان فرمانداری با من در این مورد هماهنگ کرد، شرکت خواهم کرد.
- صحبت پایانی شما چیست؟
مردم شریف و شهید پرور، مردم بابصیرت و فهیم خرم آباد، شما با یاری رساندن به من در این انتخابات چشم جهانیان را خیره کردید و با انتخاب بجای خود به برادر کوچک و خدمتگزار خود فرصت ادای دینی که به گردنش هست را عطا فرمودید و امیدوارم که به یاری خدا بتوانم برای شما خدمتگزار لایقی باشم.
من هرگز در راه خدمت، آبادی و زیباسازی شهر یک میلیمتر قدم واپس نخواهم گذاشت و هرگز درمقابل دشمنان کشور کوتاه نخواهم آمد.
زبان من قاصر و الکن است از این همه همت، پایداری و خرد شما؛ از کلیه مسئولان در هر نهاد و لباسی که امنیت انتخابات را برعهده داشتند نیز کمال تشکر و قدردانی را دارم.
منبع:کانال رسمی استاد بی ستاد

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =