ظرفیت های بالای ایران پس از برجام مورد توجه سرمایه گذاران کشورها قرار گرفته است

سفیر دانمارک در ایران با تاکید بر اینکه شرکت های دانمارکی با سرمایه گذاری در ایران می توانند به رشد پایدار برسند، گفت: ایران ظرفیت های بالایی را برای جذب سرمایه گذاری کشورهای جهان دارد که پس از برجام بیش از پیش آشکار شده است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، دنی عنان در آیین آغاز ساخت داروهای مدرن دیابت در ایران توسط شرکت توونوردیسک دانمارک در شهرک داروئی برکت ساوجبلاغ، افزود: مذاکرات هسته ای تاثیر زیادی در این مورد داشته است.
عنان یادآورشد که پس از برجام صادرکنندگان ایرانی بهتر از اروپا بعد از تحریم عمل کردند و نرخ متوسط صادرات ایران به اروپا دو برابر شده است، حتی سازمان های تجارت بین المللی نظر مثبتی در این زمینه نسبت به ایران دارد.
وی تصریح کرد: از سال 2014 و قبل از تحریم ها هیچ کس توقع نداشت صادرات ایران به این شکل تغییر کند، اما اکنون پس از گذشت یک سال موفقیت های بسیارخوبی به دست آمده است.
سفیر دانمارک گفت: این سرمایه گذاری شاهد خوبی برای این است که کشورهای دیگر نیز بدانند که ایران کشوری امن و با ثبات است و می توانند با آرامش در ایران سرمایه گذاری کنند.
وی تصریح کرد: من اعتقاد دارم که ایران توانایی جذب سرمایه گذاران دیگر را هم دارد و وجود شرکت توونوردیسک جلوه خوبی را برای رساندن ایران به این هدف رابه وجود می آورد.
عنان اضافه کرد: در50 سال گذشته بی سابقه بوده که دو وزیر دانمارکی و 25 مدیر کسب و کار وارد ایران شوند که موضوع برای ما موجب خرسندی است.
وی گفت: امیدواریم با تعامل دوسویه دوکشور همکاری خوبی درآینده انجام شود وقطعا نتایخ خوبی هم حاصل می شود.
سفیر دانمارک درادامه از همکاری دیگر با ایران در زمینه مسایل تاریخی و باستانی و جنگل خبرداد و گفت: مهمترین رابطه تجاری ما با ایران درسال 2016 بوده است.
وی گفت: بسیاری ازکارخانه ها با چالش روابط بانکی ضعیت در ایران مواجه هستند که ایران باید این مورد را به جد پیگیری و بهینه کند.
عنان افزود: انتظار سرمایه گذاری بیشتر خارجی در ایران داریم و اکنون رشد صادرات غیرنفتی ایران 5 دهم درصد است که این کافی نیست و باید به 3.5 درصد برسد.
وی بیان کرد : ایران خصوصی ترین اقتصاد را داشته که می تواند قوی ترین اقتصاد را هم داشته باشد و باید بداند کمک این شرکت می تواند در ارتباط با بیماری دیابت موثر باشد.
سفیر دانمارک همچنین گفت:‌ امیدواریم روابط تجاری با ایران را با قوت بیشتر ادامه دهیم و همکاری های سیاسی را نیز گسترش دهیم. این سرمایه گذاری مربوط به بخش خصوصی دانمارک است اما نه تنها برای ایران بلکه برای کشور ما نیز منفعت دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =