ایسنا نوشت: سخنگوی سخنگوی انصارالله یمن تصریح کرد، نابودی داعش و سقوط دولت خرافه آن‌ به واسطه آزادسازی بوکمال سوریه و پاکسازی شهر راوه عراق را به این دو کشور برادر خود یعنی سوریه و عراق تبریک می‌گوییم.

به گزارش سایت شبکه المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن ضمن تبریک به دو کشور سوریه و عراق برای آزادسازی شهر بوکمال سوریه و پاکسازی شهر راوه عراق اعلام کرد، آنچه این دو کشور در این پیروزی‌ها محقق کردند آمریکا و نمایندگانش را ناامید کرد  چراکه آنها از طریق این گروه تکفیری به دنبال اجرای نقشه‌های خود بودند.

وی افزود: این مرحله مستلزم بیداری و تلاش است و همه باید از تجربه همکاری مشترک بین ملت‌ها از طریق آنچه هم‌پیمانان سوریه ارائه کردند استفاده کنند. این هم‌پیمانی موجب نابودی هجمه تکفیری، صهیو- آمریکایی شد.

سخنگوی انصارالله تاکید کرد: تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای و بازگرداندن عزت و کرامت ملت‌های منطقه به آنها نیاز به تمیز دادن دوست از دشمن دارد و آن از طریق تجربه همکاری مشترک در سوریه با مشارکت جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان و بقیه گروه های آزادیبخش مشخص است که با همبستگی یکدیگر و فداکاری‌های بسیار نقش مکملی برای ارتش سوریه ایفا کردند و توانستند بلای نازل شده بر کشور سوریه را رد کنند تا این کشور عقیده قومی و طرح آزاد بخشی خود حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد، امت اسلامی صفحه سیاه تاریخ خود را به امید پیروزی‌های دیگر می‌بندد تا به آزادسازی کل فلسطین برسد و در این راستا ملت‌های منطقه باید با قدرت در مقابل رژیم‌های موجود که به دنبال نابودی مساله فلسطین هستند بایستند.

عبدالسلام ادامه داد: ما در یمن به مقاومت در برابر تجاوزات عربستانی - آمریکایی ادامه می‌دهیم تا تاکید کنیم این تجاوز و خصومت خطری نه تنها برای یمن بلکه خطری برای کل اسلام است. این خصومت ارتباط مستقیم محرمانه و علنی با دشمن اسرائیلی دارد و چراکه در برابر این طرح و محاصره یمن سکوت اختیار کرده است.

سخنگوی انصارالله تاکید کرد: ادامه خصومت نظام سعودی علیه یمن با مشارکت رژیم نظام امارات و بقیه کشورهای هم‌پیمان آنها حدوداً به ۱۰۰۰ روز رسیده به طوریکه مرتکب جرایمی بدتر از جرایم داعش شده‌اند. این رژیم‌ها به دنبال خصومت علیه یمن با توطئه‌چینی بین‌المللی و حمایت بین‌المللی هستند تا مانع از دستیابی ملت یمن به کشوری با حاکمیت بدور از هرگونه قیمومیت و وابستگی شوند.

سخنگوی انصارالله در پایان خاطرنشان کرد: بار دیگر بر حق خود در ادامه مقابله با هرگونه تجاوز با هرگونه ابزار موجود تاکید می‌کنیم و از ملت می‌خواهیم از ارتش و کمیته‌های مردمی حمایت و پشتیبانی کنند و از یگان موشکی می‌خواهیم زرادخانه‌های بالستیک دفاعی خود را تقویت نموده تا به دشمن در عمق خانه‌اش برسند و به این ترتیب به جرایم، کشتارها و محاصره وحشیانه آن پاسخ داده شود. هچنین تاکید می‌کنیم بیانیه قاهره و آنچه از نشست وزیران خارجه عرب بیرون آمد مردود است و ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم. میدان تضمین‌کننده واکنش به آن است. همزمان می‌گوییم رژیم سعودی خطری جدی بر امنیت و ثبات منطقه است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =