تلاش ۳ زن برای برگرداندن همسرانشان به خانه/ مهدی نصیری: با اغراق در مدح، ارزش‌ها را ضدارزش نکنیم

مهدی نصیری نویسنده و کارگردان «نذار این خواب تعبیر بشه» می‌گوید آن‌چه برایش اهمیت دارد، دوری از نگاه اغراق‌آمیز به دفاع‌ مقدس و جنگ است و تلاش می‌کند آن قدر در مدح ارزش‌ها اغراق نکند که به ضدارزش تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «نذار این خواب تعبیر بشه» نام نمایشی است به نویسندگی و کارگردانی مهدی نصیری که در خلاصه داستانش آمده است؛ سه زن با سه داستان مختلف تمام تلاششان را می‌کنند تا همسرانشان را که عازم رفتن به سومار هستند به خانه بازگردانند.

نصیری در مورد زمان نگارش این متن و ساختار آن گفت: «من این متن را هفت یا هشت سال پیش نوشتم و آن زمان ساختاری ساده و روایتی خطی داشت به گونه‌ای که این سه زوج در قالب سه اپیزود جداگانه، تلاش می‌کردند هر کدام با یک داستان همسرانشان را از رفتن به جنگ منصرف کنند. در اجرای فعلی هر کدام از این سه اپیزود به سه قسمت تقسیم شده است و شاهد شکست زمان هستیم.»

رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران ادامه داد: «آن‌چه برای من اهمیت دارد، دوری از نگاه اغراق‌آمیز به دفاع‌مقدس و جنگ است. «نذار این خواب تعبیر بشه» تلاش می‌کند آن قدر در مدح ارزش‌ها اغراق نکند که به ضدارزش تبدیل شوند. این نمایش در حوزه متن، بازی‌ها و شیوه اجرا کاملا رئالیستی است و در کنار آن شاهد شکست زمان در روایت هستیم.»

او در مورد تاثیر حضورش در حوزه نقد بر حوزه کارگردانی هم گفت: «این دو مقوله دو مسئله کاملا جدا از هم هستند. هر چند حضور در حوزه نقد وسواس شما را هنگام کارگردانی بالا می‌برد اما هیچ وقت نمی‌توانید صد در صد ایده‌آل‌هایی را که به عنوان منتقد در ذهن دارید، هنگام اجرا روی صحنه پیاده کنید.»

«نذار این خواب تعبیر شه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی نصیری با بازی بهرام تشکر، ترانه کوهستانی، بهروز پناهنده، فریبا امینیان، رضا جوشنی و هما پریسان پارسایی سرشت تا 19 آبان هر روز ساعت 18 در سالن سایه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =