پذیرش فرزندان مهاجران غیر مجاز در مراکز آموزشی استان زنجان

مدیرکل امنیتی-انتظامی، اتباع خارجی و مهاجرین استانداری زنجان گفت: در استان زنجان فرزندان اتباع خارجی و مهاجرانی که فاقد مدارک لازم و قانونی هستند، در مراکز آموزشی استان پذیرفته شده اند.

به گزارش خبرآنلاین؛ امیرحسین اسکندری در سومین جلسه کارگروه کنترل و ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی اظهار کرد: هر نوع نیروی کاری که تبعه یکی از کشورهای خارجی باشد، باید برای کار در استان، جهت اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام نماید.
وی با اشاره به اینکه به کارگیری این افراد در استان بدون وجود مجوزهای لازم در زمینه های مختلف جرم تلقی می شود، ادامه داد: نه تنها عدم اخذ مجوز برای اتباع خارجی غیر مجاز، جرم تلقی می شود، بلکه کارفرمایانی که این افراد را جذب بازار کار می کنند نیز مجرم تلقی شده و بدون شک این امر، جریمه هایی برای این افراد در پی خواهد داشت که پیگیری این موضوع، یک امر مهم و جدی در استان به شمار می آید.
اسکندری گفت: حضور اتباع خارجی در بازار کار مخاطرات زیادی در سال های اخیر و در زمینه های مختلف برای این افراد و همچنین سایر مردم به وجود آورده است؛ لذا باید دستگاه های امنیتی و نظارتی براساس وظایف خود و با رصد جدی، اقدامات لازم را انجام دهند و در مورد جلوگیری از بکارگیری اتباع خارجی غیر قانونی، برخورد موثری داشته باشند.
اسکندری با اشاره به اینکه حضور اتباع خارجی در بازار کار، موجب بروز برخی مشکلات امنیتی می شود، ادامه داد: هنگامی که اتباع خارجی به صورت غیر مجاز در استان و کشور فعالیت کنند، از نظارت دستگاه های امنیتی خارج می شوند .

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =