ایسنا نوشت: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد که نقش ایران در عراق به ارتقای امنیت محدود نشود.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع فتنه استکبار در جداسازی عراق و خنثی شدن توطئه بدون خونریزی، درگیری، منازعه و با کمترین هزینه را مایه‌ امیدواری و نقش جمهوری اسلامی به ویژه سپاه قدس و سردار قاسم سلیمانی را در ارتقای امنیت عراق ستودنی دانست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به خدمات جمهوری اسلامی در مقابله با گروهک تروریستی داعش و نقش ایران در افزایش امنیت عراق اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی، پشتوانه‌ای قابل اتکا برای ملت و دولت عراق به حساب می‌آید و حکومت مرکزی عراق به جمهوری اسلامی اعتماد وافی دارد؛ چنان که در طی سالهای گذشته، حمایت‌های جمهوری اسلامی، ضریب امنیت عراق را به طرز چشمگیری افزایش داده و موجبات آرامش و رضایت خاطر ملت عراق را فراهم آورده است.

هاشمی شاهرودی، با بیان این که جمهوری اسلامی نباید تنها به حل مشکلات امنیتی عراق اکتفا کند، افزود: در کنار مسئله‌ امنیت، نباید از مقوله‌ اقتصاد و همکاری‌های دو کشور ایران و عراق در این زمینه غفلت کرد. همچنین نقش جمهوری اسلامی در سازندگی و آبادانی شهرهای عراق، اهمیتی ویژه دارد. اتخاذ سیاست اقتصادی و برنامه‌ریزی مستقل برای افزایش روابط اقتصادی ایران و عراق از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد تا سهم ایران از بازار عراق افزایش یابد و به روند سازندگی در عراق نیز بیش از پیش کمک شود.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =