۰ نفر
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

حسین ابراهیمی*

تصمیم ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس متأثر از عجز و ناتوانی‌اش در مقابل جبهه مقاومت بود چراکه آمریکا در غرب آسیا با تقویت گروهک های تروریستی مثل داعش و جبهه النصره می خواست حاشیه امن برای اسرائیل ایجاد کند. اما امروز عراق و سوریه آزاد شدند و انشاءالله خاک سایر کشورها نیز از وجود سلطه گرها پاک می شود. در واقع رئیس جمهور آمریکا برای جبران شکست و جلب نگاه و نظر افکار عمومی جهان به موضوع دیگر دست به این کار زد اما این نیرنگ نیز پایدار نخواهد ماند و همچون کف روی آب از بین می رود.

دول کشورهای اسلامی و غیر اسلامی بلافاصله بعد از صحبت های ترامپ، تصمیم او را محکوم کردند معتقدم مقامات کاخ سفید با دست خود رسوایی بزرگی را برای آمریکا رقم زدند که آثار شکست هایشان را بیش از پیش نمایان می کند. آمریکایی ها و صهیونیست ها خیال می کردند به زعم خودشان می توانند با برخی کشورهای مرتجع منطقه جبهه ای را مقابل جبهه مقاومت تشکیل دهند بر همین اساس برای دیدن شکست مقاومت رویاپردازی می کردند.

اما ایران از ظرفیت هایش برای تقویت جبهه مقاومت استفاده خوبی کرد، کنفرانس وحدت در ایران برگزار شد و امروز هیچ تردیدی وجود ندارد که جمهوری اسلامی همواره پرچمدار اصلی مقاومت در برابر استکبار و نظام سلطه بوده و براساس قانون اساسی خود کمک به ملت های مظلوم را یک اصل می داند و با قوت و قدرت این رویکرد را پیش می برد.

بر این باورم که ایران بیشترین موفقیت ها را از سیاست های غلط غرب و مرتجعان منطقه کسب خواهد کرد و با اتکا به آموزه های اسلام ناب محمدی و روحیه انقلابی کمک رسانی به ملت های مظلوم را ادامه می دهد. چون از این رویکرد خود نتیجه گرفته است. ملت های مظلوم باور کردند که جمهوری اسلامی ایران برای رضای خدا، از آنها دفاع می کند، بنابراین بالاترین دستاورد نصیب ایران شده است.

گرچه حکومت‌های مرتجع همچون عربستان که با مقاومت عناد دارند متنبه نخواهند شد و به همان شیوه گذشته عمل می کنند اما ملت های آزاده متوجه شدند که نظام ایران هرچه کرده به حق بوده است. مردم دنیا باور می کنند ایران اسلامی حرکتش حساب شده و سیاست های مبتنی بر نوآوری، عقل و تجربه دارد. بنابراین تحت تأثیر ایران هراسی استکبار جهانی و ایادی مرتجعش در منطقه قرار نمی گیرند. برای این ملت ها روشن و آشکار است که عربستان سعودی کلا در مسیر باطل قرار دارد و برای تحقق خیال پردازی هایش دست به هر اقدام ضدبشری می زند که نمونه آن را در کشتار مردم یمن شاهد هستیم. سعودی ها در دریای جهل و نادانی غوطه ورند و انتظاری از متنبه شدن آنها وجود ندارد.

امروز گروه های فلسطینی دیگر امیدی به میانجگری آمریکا ندارند و متوجه شدند که تشکیل کشور مستقل فلسطینی از طریق مذاکره افسانه بود و سلطه گران هیچ گاه به نفع آنها قدمی برنخواهند داشت. کما اینکه بعد از صحبت های ترامپ، همه گروه های فلسطینی علیه تصمیم او اعلام موضع کردند. این لطفی الهی است، واقعا عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. دیگر در فلسطین کسی نیست که امید به میانجگری آمریکا و سلطه گران داشته باشد و همه فهمیدند آمریکا دنبال تقویت اسرائیل و تضعیف و نابودی مظلومان است.

* عضو جامعه روحانیت مبارز تهران

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =