مراسم بزرگداشت روزنامه نگاری مستقل ورزشی در تالار فرخی یزدی/وقتی زیر دو خم هادی ساعی را گرفتند!‎

جمع بزرگی از خانواده ورزش کشور دور هم جمع شدند و این بار درباره روزنامه نگاری مستقل ورزشی سخن گفتند.

آریا صالحی : این نام ها در کنار هم؛ کیومرث هاشمی ، محمد دادکان ، علی کفاشیان ، حبیب کاشانی ، داریوش مصطفوی ، شاهرخ شهنازی ، مهدی تاج ، مهدی مهدوی کیا ، علی فتح الله زاده ، محمد موسوی ، هادی ساعی ، بهروز رهبری فر ، سید مهدی هاشمی و کلی ستاره ورزشی آشنا در کنار خانواده ورزشی نویسی ایران از عادل فردوسی پور ، مجید ندیری ، مسعوداسکویی ، علی کاوه و ... همه دور هم جمع شده بودند تا از روزنامه نگاری مستقل ورزشی بگویند. آن هم در سالنی از مجموعه باغ موزه قصر که نام شاعری آزادی خواه را بر خود دارد ؛ تالار فرخی یزدی.
مراسمی که برگزار شده بود تا بچه های رسانه ای ورزشی بار دیگر بر تعهدی که دارند پافشاری کنند. اینکه هستند تا نگهبان سلامت ورزش کشور باشند. همه چیز از سخنرانی کیومرث هاشمی شروع شد . رئیس کمیته ملی المپیک که همیشه بر یک باور پایدار مانده:«رسانه را دشمن ندانیم. رسانه بخشی از خانواده ورزش است . همیشه دیوار رسانه‌ها کوتاه تر از همه است. »
بعد از او شاهرخ شهنازی ، داریوش مصطفوی ، سعید فائقی و علی فتح الله زاده و حبیب کاشانی هر یک درباره روزنامه نگاری و نقش رسانه ها سخن گفتند و هر یک به نوبه خود از 15 سال زحمات مصطفی لشکری در ایسنا تشکر کردند. دبیر سابق سرویس ورزشی این خبرگزاری که بعد از دوره ای نسبتا طولانی رسانه اش را به یکی دیگر از همکارانش در سرویس ورزشی این رسانه یعنی یوسف اکبری سپرده است. به نمایندگی از بچه های ورزشی ، عادل فردوسی پور در سخنانی از نقش رسانه ها گفت. از اینکه چگونه رسانه های مجازی توانستند جای نشریات مکتوب را بگیرند و رسالت بی طرفی چگونه سبب شده تا تعدادی از این رسانه ها بتوانند به موفقیت برسند. محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال که یکی از مهمانان ویژه مراسم بود ، اگرچه روی سن نرفت و سخنرانی نکرد اما تنها گفت:« همه باید بر یک اصل باور داشته باشیم. اینکه رسانه باید نقد کند و همه باید توانایی پذیرش نقد را داشته باشیم. نقد سازنده است و باید باشد.» ، علی دایی چهره سرشناس ورزش کشورمان هم از دیگر مهمانان این برنامه بود و چون به دلیل مشکلات کاری به سالن نرسید در پیامی از جایگاه خبرنگاری مستقل تجلیل کرد. در پیام او به این اشاره شده بود که چه خوب است همه خانواده ورزش تحمل شان را در برابر نقدهای سازنده بالاتر ببرند.
هادی ساعی قهرمان پیشین المپیک و عضو شورای شهر تهران در این مراسم خاطره ای گفت از روزی که درآتن طلایی شد. او از خبرنگاری گفت که روی تاتامی پرید و پرچم به دوشش انداخت. خبرنگاری که زیر دو خم قهرمان المپیک را گرفته بود و هنوز بعد سال ها این صحنه تیتراژ خیلی از برنامه های ورزشی است. او گفت آن خبرنگار کسی نبوده غیر از مصطفی لشکری.
بخش پایانی این مراسم هم تجلیل از دبیر پیشین سرویس ورزش ایسنا بود که با حضور چشمگیر همکارانش در این خبرگزاری برگزار شد . علیرضا بهرامی مدیرکل اداره اخبار هنری ایسنا که به نمایندگی از این رسانه در مراسم حاضر بود ابتدا از این گفت که وقتی عادل حرف می زند همه احساس می کنند 90 شروع شده و بعد از همه دوستانی که برای تجلیل از جایگاه روزنامه نگاری مستقل دور هم جمع شده بودند تجلیل کرد. او از این گفت که لشکری بعد از این هم به حکم دکترعلی متقیان در مقام مشاور مدیرعامل در این خبرگزاری خواهد بود .
در این مراسم از طرف دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان که برای بازی های جام جهانی هندبال به قطر سفر کرده است هم دسته گلی ارسال شده بود .
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =