جشنواره نمایش اسبهای سیلمی/سلطان آبادی:می توانیم کاری کنیم که مردم لذت ببرند

در این نشست زهره سلطان آبادی که از مجریان برگزاری این نمایش است گفت که قصد دارد با همکاری فدراسیون سوارکاری یک نگرش جدید وارد جامعه اسب کشور کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در اين كنفرانس كه مسولين مجري  اين جشنواره و دكتر   مسعود خليلي رئيس فدراسيون و كاظميان دبيرفدراسيون و اصحاب رسانه حضور داشتند، درباره نحوه و اهداف برگزاري اين جشنواره توضيح داده شد.

فريبرز وادي پور يكي از مسئولين برگزاري اين نمايش با اعلام اين خبر كه  اين جشنواره براي نخستين بار در ايران برگزار مي شود گفت :« در حال حاضر 15 راس اسب از نژاد سيلمي -نژاد عرب- در اين نمايش حضور دارند كه اين بهترين فرصت براي توليد كننده هاست كه مي خواهند اصلاح نژاد انجام بدهند. اين كاري است كه بيشتر كشورهاي اروپايي سالهاست انجام مي دهند و در عرصه اصلاح نژاد موفقيتهاي زيادي هم داشته اند. »

وادي پور با بيان اين كه فعال شدن اين رشته در صنعت گردشگري و صنعت سرگرمي جزو اهداف اليه اين جشنواره است گفت: «ما مي خواهيم  مردم از تمام طبقات اجتماعي از فوايد اين رشته بهره مند شده و اسب نقش اصلي را در صنعت سرگرمي ايران به عهده بگيرد. ما مدت زمان زيادي از توليدات و اصلاح نژاد غافل بوديم. اين اسب با نام سيلمي نتيجه اسبي به نام نسايي ايران است كه سالهاي گذشته از ايران خارج شده و با اصلاح نژاد حالا به عنوان بهترني اسب دنيا مطرح مي شود. ما با برگزاري  چنين جشنواره هايي بايد از اسب ايراني دفاع كنيم و دوباره اين نژاد را به ايران بازگردانيم.»

زهره سلطان آبادي پرورش دهنده ماديان و طراح اصلي که از مجریان برگزاری این نمایش است با اشاره به اين كه قصد دارد با همكاري فدراسيون سواركاري يك نگرش جديد وارد جامعه اسب كشور كند، گفت:«چند سال قبل فقط وارد كننده بوديم و فقط قشر مرفه جامعه از اين ورزش استفاده مي كردند اما حالا مي خواهيم همه مردم در لذت بردن از اسب شريك باشند و به اين صنعت وارد شوند. با برگزاري  اينگونه نمايشها مي توانيم حداقل مردم را در  لذت بردن از جذابيت اين رشته  از طريق رسانه ها شريك كنيم و اطلاعات بيشتري به آنها بدهيم.»

خلیلی

مسعود خليلي رئيس فدراسيون  ديگر مسئولي بود كه در اين نشست اهداف اين جشنواره را توضيح داد:«يكي از اهداف ما در فدرسيون اين است كه اسب را  از سوار كار جدا ندانيم. اين دو  موجود با هم  و دريك  تركيب بي نظير ركورد  و نتيجه خوبي به دست مي آورند. بايد توجهي كه به سوار كار مي شود همسان و اندازه نگاه و توجه به توليد اسب باشد. خوشبختانه در بخش خصوصي اقبال زيادي به توليد اسب شده است. ما مي خواهيم سواركار و جامعه علاقه مند به اسب را از موهبتهاي اقتصادي و معنوي و ورزشي بهره مند كنيم.» او با اشاره به ضرورت اصلاح نژادي در اسبهاي كشور گفت:«سرمايه هاي كلاني در همه جاي دنيا به سمت اين كار رفته است و يكي  از مولفه هاي مهم در اصلاح نژادي وجود اسبهاي سيلمي يا نريانهاي ممتاز است كه كره هاي بي نظير ممتاز و مسابقه اي توليد مي كنند.همه اين اسبهاي سيلمي كه قرار است در اين جشنواره به نمايش گذاشته شوند مورد تاييد فدراسيون سواركاري هستند . در اين جشنواره توليد كنند ه ها و مردم علاقه مند مي توانند از لحاظ ژنتيكي و ظاهري مورد نظرشان اسبي  را كه مي خواهند انتخاب كنند. »

 آشنا كردن مردم با اسب و اسب داري هدف ديگر اين فدراسيون از برگزاري اين جشنواره است.  به گفته دكتر خليلي حتي اگر يك درصد از جمعيت كشور به اسب و اين ورزش علاقمند شوند صنعت اسب رونق تازه اي مي گيرد. او با اشاره به ضرورت حضور بخش خصوصي در اين صنعت گفت:«شكل گرفتن   فعاليت بخش خصوصي براي ما مهم است. مي خواهيم  اين بخش با انگيزه بيشتري وارد حوزه اسب و سواركاري شود تا كم كم بتوانيم با ساير كشورهاي مدعي رقابت كنيم. »

محمد كاظميان دبير فدراسيون نيز كه در اين نشست حضور داشت اعلام كرد« توجه ما فقط به اين رشته نيست. روي  يكي دو رشته جديد هم برنامه ريزي كرد ه ايم. در فدراسيون جديد توانستيم  از ايران اسب خارج كنيم و به دوحه قطر بفرستيم. اميدواريم در اين نمايشها نيز اسبهاي بيشتري از ايران راهي كشورهاي خارجي شوند. اين اتفاق و خبر خوبي بريا توليد كننده هاي ايراني است. فدراسيون شبانه روز فعاليت مي كند تا مشكل خارج كردن اسب از كشور را حل كند تا آينده روشني در مقابل روي توليد كننده ها باشد»

 سلطان آبادي در بخش ديگري از اين نشست، درباره نحوه اجراي نمايش اسبهاي زيباي نژاد عرب  گفت«اين مراسم از ساعت سه بعد از ظهر روز پنج شنبه دوم بهمن ماه در مجموعه دشت بهشت محمد شهر كرج آغاز مي شود و صاحبان ماديان و توليد كننده ها مي توانند با توجه به شروع فصل كشش و توليد ، اسب مورد نظرشان را انتخاب كنند.  خيال همه راحت باشد اين سيلمي ها  همه در حد  دنيا مقام قهرماني دارند چند بار هم در ايران قهرمان شده اند و جايزه دارند و همه در يك سطح از كلاس جهاني هستند. »

خليلي رئيس فدراسيون در پايان با بيا ن اين كه جشنواره با تاييد فدراسيون و كارشناسها برگزار مي شود خيال توليد كننده ها را احت كرد و از برگزاري حراجهاي اسب در سال آينده خبر داد:«اين جشنواره شروعي است بر فعاليتهاي جديد فدراسيون. البته خيال توليد كننده ها راحت باشد اين اسبها همه از اسبهاي مقام دار دنيا و درجه يك و صاحب  ركورد هستند. از بهار آينده حراجهاي اسب هم برگزار مي كنيم تا توليد كنند ه با خيال راحت نژاد مورد نظر و مورد تاييد فدراسيون را خريداري كند. »

خلیلی

فريبرز وادي پور درباره بانك خاورميانه اسپانسر اصلي اين جشنواره مي گويد« این بانك اسپانسر اصلي اين مراسم است كه گذشته از مطرح شدن اين برند  كه هدف همه حاميان مالي است به اين نتيجه رسيده اند كه صنعت اسب جاي آينده روشني دارد و به همين دليل مكان خوبي براي سرمايه گذاري و ديده شدن است. علي آقا سردار از سهامداران اين بانك تا حالا كمكهاي زيادي كرده اند و قرار است از اين به بعد يكي از اعضاي اصلي باشگاه حاميان مالي ما باشند. علي هژبر مدير مجموعه دشت بهشت هم يكي ديگر از اسپانسرهاي اين مجموعه است . دشت بهشت يكي از شيكترين و مجهزترين مجموعه هاي سواركاري كشور است كه ما اين افتخار را داريم كه اولين نمايش اسبهاي سيلمي نژاد عرب را در اين مجموعه برگزار كنيم. »

 نخستين جشنواره نمايش اسبهاي  زيباي نژاد عرب پنج شنبه دوم بهمن ماه  از ساعت 15 در باشگاه سواركاري دشت بهشت واقع در محمد شهر كرج  با حمايت بانك خاورميانه  و علي آقا سردار یکی از سهامداران اين بانك و علي هژبر مدير مجموعه دشت بهشت برگزار مي شود.  

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرجان A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    1 0
    کی کجا رک بگین ما هم دوست داریم بیاییم.
  • horse house stud IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    با آرزوی موفقیت برای خانم سلطان آبادی و همکاران ایشان