مهر نوشت: محمود عباس در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به اقدامات رژیم صهیونیستی و مساله فلسطین پرداخت.

به گزارش المیادین، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: اسرائیل برای فرار از مسئولیت هایش در قبال پایان بخشیدن به اشغالگری فلسطین به بهانه جویی و وقت کشی متوسل می شود.

وی افزود:اسرائیل با مسائلی که از طریق سیاستهای استعماری اش ایجاد کرده افکار عمومی بین المللی را منحرف کرده است.

عباس عنوان داشت: اسرائیل می داند که آغوش طبیعی تشویق به اقدامات خشونت آمیز در واقع اشغال سرزمین ما است. مسئولیت حقوقی و اخلاقی و انسانی و سیاسی پایان دادن به اشغالگری بر عهده سازمان ملل است.

وی افزود: پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در سرزمین ما یک ضرورت و اساس تلاش هایی است که ما برای مبارزه با تروریسم به کار می گیریم. ما طرح صلح کشورهای عربی را برای عقب نشینی اسرائیل از سرزمینهای فلسطینی و عربی در برابر عادی سازی روابط دنبال کردیم.

وی گفت: ابتکار عمل فلسطین برای نجات روند صلح و طرح راه کار تشکیل دو کشور با مخالفت و تحریم اسرائیل رو به رو شد.

عباس گفت: اسرائیل با طرح ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و طرح چین و رئیس جمهور آمریکا مخالفت کرد ما سؤال می کنیم چرا اینها را نمی پذیرد؟ ما درخواست ترسیم مرزها میان اسرائیل و کشور فلسطین و حل و فصل مسائل فیما بین را مطرح کردیم اما متاسفانه نخست وزیر اسرائیل با این مساله مخالفت کرد.

عباس تاکید کرد: اسرائیل به تعهداتش در قبال روند صلح و راه کار تشکیل دو کشور بی اعتنایی کرده و به ساخت شهرک ها ادامه می دهد. این مساله خطری برای ملتهای فلسطین و اسرائیل است.

وی گفت: ما باید در روند صلح بازنگری کنیم صلح یک جانبه محقق نمی شود. ما از اسرائیل خواستیم که به شرایط دینی و حقوقی مقدسات احترام بگذارد و از زمان اشغال قدس در سال ۶۷ به صورت یکجانبه این منطقه را به مناطق دیگر ملحق کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان افزود: شورای امنیت ده ها قطعنامه در خصوص مخالفت با این اقدام صادر کرد اما هیچ اتفاقی رخ نداد. اقدامات اسرائیل در تغییر دادن شرایط تاریخی در قدس و اهانت به جایگاه مسجد الاقصی بازی با آتش و تجاوز به مسئولیت های ما است.

عباس ادامه داد: درگیریهای ما سیاسی است و باید سیاسی بماند و نباید به درگیری های دینی تبدیل شود. من پیشتر نسبت به عدم امکان ادامه یافتن اوضاع کنونی در فلسطین اشغالی هشدار داده بودم اما شرایط به دلیل سیاستهای اسرائیل بدتر شد. ما به عنوان یک تشکیلات دیگر نمی توانیم بدون قدرت ادامه دهیم و اشغالگری بدون هزینه ادامه یابد. راهکار تشکیل دو کشور در خطر است و ما نمی توانیم دست بسته بمانیم و این مساله صلح و امنیت منطقه ما و جهان را تهدید می کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غیور A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    ملت ایران هم دعا میکند که رژیم صهیونیستی هر چه زودتر از مواضع خود کوتاه بیاید و رضایت به تشکیل دو کشور دهد . بلکه مشکلات ما هم در سطح بین الملل مرتفع گردد .
  • بی نام A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 1
    یک محمود عباس بی غیرت خوب، یک محمود عباس بی غیرت مرده است