میزان نوشت: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه از گرفتاری‌های مزمنی رنج می‌برد، گفت: در آموزش و پرورش به جای اینکه وقت خود را صرف کیفیت بخشی به برنامه‌ها و فعالیت هایمان کنیم درگیر پول آب و برق مدارس هستیم.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در سفر استانی خود به خوزستان، اظهار داشت: اگر به دنبال رسیدن به جامعه ای توأم با آسایش و نشاط برای مردم هستیم، راهی جز پرداختن به آموزش و پرورش و مدرسه سازی نداریم.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز تمدن ساز کشور جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: هیچ مشکلی نباید بر سر راه فعالیت‌های خیرین مدرسه ساز وجود داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه ما درحال تلاش هستیم تا آموزش و پرورش به سطحی از کیفیت برسد که دانش‌آموزان پس از فارغ التحصیل شدن، مهارت‌های اصلی زندگی را فرا گرفته باشند تا بتوانیم افرادی با شاخص‌های تربیتی فراوان به جامعه تحویل دهیم.

بطحایی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا حدودی مسیر راه را روشن کرده است، گفت: در این سند آمده است که اگر می خواهید به مطلوبیت برسید باید از مسیری حرکت کنید که بتوانید موانع گذشته را برطرف کنید چون این موانع اجازه نمی‌دهند که به مطلوبیتی که مد نظر داریم، دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از گرفتاری های مزمنی رنج می برد، گفت: ما در آموزش و پرورش به جای اینکه وقت خود را صرف کیفیت بخشی به برنامه‌ها و فعالیت هایمان کنیم درگیر پول آب و برق هستیم و باید راهکاری جدی برای برون رفت از این معضلات اندیشیده شود.

بطحایی با تأکید بر اینکه باید راهی جدید برای اداره آموزش و پرورش پیدا کنیم، گفت: آموزش و پرورش دارای یک میلیون و ٧٠٠ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته است که یک پشتوانه قوی برای ما محسوب می‌شوند و با استفاده از تجربه‌های ارزشمند، این پتانسیل عظیم و بهره‌گیری از مشارکت مردم می‌توانیم راهی جدید برای اداره آموزش و پرورش پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: منظور ما از مشارکت به معنی انداختن وظیفه دولت بر گردن مردم نیست بلکه هدف ما از جلب مشارکت های مردمی این است که از کمک مردم بیش از گذشته در اداره آموزش و پروش استفاده کنیم.

بطحایی با اشاره به اینکه از سال آینده بودجه آموزش و پرورش استانی است، گفت: استانی شدن بودجه آموزش و پرورش ظرفیت بزرگی است که در اختیار استان‌ها قرار گرفته است و از سال آینده با مسئولیت استاندار، این اعتبار به آموزش و پرورش تخصیص داده می‌شود که این امر خلاقیت به کارگیری اعتبار را در شورای برنامه‌ریزی شکوفا می‌کند.

وی همچنین گفت: انتصاب مدیران و رؤسای مدارس نیز از سال تحصیلی آینده به صورت متفاوتی انجام می‌شود و همه معلمینی که از شرایط مورد نظر برخوردار هستند می‌توانند کاندیدای مدیریت مدرسه شوند.

۴۲۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =