کمک‌رسانی اوقاف اصفهان به زلزله‌زدگان از محل خیرات و مبرات

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: شب گذشته ۴۰۰ عدد پتو و تشک و یک تریلی آب معدنی از محل خیرات و مبرات به مناطق زلزله زده ارسال کردیم و این روند کمک در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام رضا صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت درگذشت جمعی از هم وطنان در زلزله اخیر کرمانشاه اظهار داشت: شب گذشته ۴۰۰ عدد پتو و تشک و یک تریلی آب معدنی از محل خیرات و مبرات به مناطق زلزله زده ارسال کردیم و این روند کمک در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به عملکرد هفت ماهه سال ۹۶ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: در طول این مدت بیش از ۸۵ وقف جدید داشتیم که به شکل منفعتی بوده است که بیش از ۵۰ درصد واقفان از گذسته تاکنون بانوان بوده‌اند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه ، ابراز داشت: در مرز چذابه موکبی برپا شد که روزانه هفت هزار غذای داغ طبخ می کرد که ۲۰۰ میلیون تومان در این موکبها هزینه شد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار استان اصفهان در طول راهپیمایی اربعین تنقلاتی را میان زائران تقسیم کرد، ابراز داشت: همچنین 9 موکب دیگر از امامزادگان در میان راه تشکیل شده است.

صادقی با اشاره به اینکه استان اصفهان به لحاظ تعداد موقوفات رتبه ششم را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: این استان از نظر تعداد امامزادگان نیز رتبه سوم یا چهارم را دارد.

وی با بیان اینکه در راستای تبدیل بقاع به قطب فرهنگی برنامه‌هایی مانند آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی اجرایی شده است، ابرازداشت: اجرای نیات واقفین با موضوع مساجد، نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، ایجاد مشاوره‌های وقف در اداره کل و ادارات شهرستان‌‌ها، اجرای طرح قدم‌های آسمانی تا میقات الرضا از دیگر برنامه‌هایی است که در این راستا اجرایی می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه در سال جاری نزدیک به پنج هزار نفر برای حفظ مجازی قرآن ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ نفر آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلام صادقی همچنین به راه‌اندازی نخستین پارک رایانه‌ای کشور به همت بخش خصوصی و اداره اوقاف شهرستان گلپایگان اشاره کرد و افزود: این پارک در موقوفه خدیجه خانم گلپایگان راه‌ا‌ندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه موقوفه فضل آباد شامل باغ فدک، تاکسیرانی، اداره کل زندان‌های استان اصفهان و قسمتی از زمین‌‌های زراعی در خیابان بعثت اصفهان از جمله موقوفاتی است که در سال جاری به نام اوقاف سند خورده است، تصریح کرد: این موقوفه دارای وسعت ۸۰۰ هکتاری است و از ۲۰۰ سال گذشته به عنوان موقوفه با نیت روضه خوانی، کمک به طلاب فقیر و خیرات و مبرات توسط علی اکبر خان ثبت شده است.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه موقوفه هادی گل، قسمتی از شهرک سیمرغ، دانشگاه سپهر، اصفهانک و کمربند غرب اصفهان به نام اوقاف سند خورده است، تصریح کرد: در 6 ماهه امسال دو هزار و ۳۰۰ هکتار از موقوفات استان اصفهان به نام اوقاف سند رسمی دریافت کرد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =