رئیس فدراسیون کشتی می‌گوید بحث تعلیق کشتی ایران جدی است و کمیته بین‌المللی المپیک پیگیر آن شده است.

به گزارش ایسنا، رسول خادم با تاکید بر اینکه بحث تعلیق کشتی ایران جدی است، خاطرنشان کرد: این موضوع در اختیار اتحادیه جهانی کشتی نیست بلکه بحثی است که کمیته بین‌المللی المپیک آن را پیگیری می‌کند. IOC یک مجمع جهانی است که قدرت‌های سیاسی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در آن ذی‌نفوذ هستند بنابراین آن‌ها در به ثمر رساندن مواضع خود جلوتر از دیگر کشورها قرار دارند. ما امروز با چنین هجمه‌ای از سوی IOC مواجهیم و شاید اگر توان دیپلماسی که کشتی ایران طی سال‌های اخیر ایجاد کرده نبود، 20 روز پیش تعلیق کشتی ایران اعلام می‌شد و از حضور در کلیه مسابقه‌ها و رقابت‌ها محروم می‌شد.

رییس فدراسیون کشتی افزود: ما جایگاهی در IOC نداریم و قدرت‌های سیاسی و اقتصادی با روابط خارج از این کمیته، موفق شده‌اند در آن صاحب نفوذ شوند. بنابراین ما توان بالایی برای ورود به این موضوع نخواهیم داشت. اما توان ما در حوزه ارتباطات کشتی در نقاط مختلف جهان است که باعث شده اتحادیه جهانی این را بداند که تعلیق کشتی ایران فقط به یک کشور مربوط نمی‌شود بلکه کشتی را در اقصی نقاط جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد چرا که سهم ایران در توسعه کشتی جهان ویژه است.

وی با بیان اینکه توانسته‌ایم برای دومین مرتبه از اتحادیه جهانی کشتی برای حل این پرونده زمان بگیریم گفت: حتی شب بعد از انتخابات فدراسیون کشتی مجددا به مقر این اتحادیه رفتم و جلساتی را برگزار کردم. فرصت داده شده به ایران این خاطر است که ما بتوانیم ابزار مختلف را به کار گیریم تا این پرونده را حل و فصل کنیم. حتی شخص وزیر ورزش هم در جریان پیچیدگی این مسائل و موضوع کشتی ایران در این پرونده است.

رییس فدراسیون کشتی که در برنامه کشتی ایرانی شبکه سوم سیما حاضر شده بود در ادامه درباره فقر فنی کشتی‌گیران ایرانی و اینکه چرا ملی‌پوشان کشتی ایران مانند گذشته نمی‌توانند قابلیت‌های یک کشتی‌گیر ایرانی را در رویدادهای بین‌المللی نشان دهند، خاطرنشان کرد: ما در دنیا با چنین مشکلی مواجه هستیم و بسیاری از کشورهای جهان به لحاظ فنی، تکنیک‌های ناب و زیبای گذشته را اجرا نمی‌کنند. درباره فقر فنی بخش اعظم این موضوع به مربیان پایه در کشور بازمی‌گردد چرا که آن‌ها زمانی که باید مورد توجه قرار می‌گرفتند تا دانش خود را افزایش دهند مورد توجه قرار نگرفتند. به گونه‌ای که در حال حاضر بسیاری از کشتی‌گیران باید در اردوهای تیم ملی با اصول ابتدایی کشتی آشنا شوند که همین امر وقت زیادی را از کادرهای فنی تیم ملی می‌گیرد.

خادم در ادامه به مشکلات در مدیریت فنی کشتی آزاد اشاره کرد و گفت: اگر این مسئله را حل نکنیم، به نتایج مورد انتظار مردم دست نخواهیم یافت.

او در پاسخ به این سوال که آیا با این اظهارات باید منتظر بازگشت شما به بحث فنی کشتی آزاد بود، گفت: هنوز جلسه‌ای با شورای فنی نداشته‌ایم و اگر این بحث مطرح شود من آخرین گزینه خواهم بود که اظهار نظر خواهم کرد اما در کشتی آزاد جلسه شورای فنی ویژه خواهد بود چرا که باید درباره مدیریت فنی کشتی آزاد تصمیم بگیرد. بین رده‌های سنی فاصله افتاده است و اگر مربیان همدیگر را قبول نداشته باشند، نتایج پاسخگوی انتظارات مردم نخواهد بود.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    0 7
    یکی پیدا شه تو را برای همیشه تعلیق کنه دل من یکی خیلی خنک می شه. از تو و برادرت هیچوقت خوشم نیامده. دلیلش؟ بدون شرح.