در طول یک هفته گذشته سامانه اسنپ در اصفهان دچار اختلالاتی شده است که نگرانی هایی را در ارتباط با امنیت این سامانه ی درخواست تاکسی آنلاین ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزای خبرآنلاین، از زمانی که سامانه های درخواست تاکسی آنلاین به راه افتاده است، شائبه های زیادی در ارتباط با ادامه فعالیت آنها ایجاد شده است، از یک سو راه اندازی این سامانه موجب اشتغالزایی برای گروه زیادی از مردم شده است که جلوگیری از فعالیتهای این تاکسیها را با تردید جدی روبرو می کند و از طرف دیگر صحبتهایی از سوی مسئولان در ماه گذشته درباره امنیت این سامانه، تصمیم درباره نگهداری این نرم افزارها بر گوشی را مشکل کرده است.

در طول دو هفته گذشته در اصفهان یا این سامانه با اختلالات مختلفی روبرو شده است که برخی از این اختلالات تردیدهای مخاطبان این سامانه را درباره امنیت آن بیشتر کرده است.

مریم فاطمی یکی از کاربران سامانه اسنپ است که در طول هفته گذشته سه بار با اختلالی جالب! در این سامانه مواجه شده است.

وی می گوید: روز دوشنبه بود که برای رفتن به محل کار خود سامانه اسنپ را باز کردم اما با توجه به اینکه تا زمانی که برای سوار شدن به اسنپ در نظر گرفته بودم نیم ساعتی باقی بود، دکمه درخواست اسنپ را نزدم.

این شهروند اصفهانی بیان داشت: دقایقی نگذشته بود که یک نفر با من تماس گرفت و اعلام کرد که من درخواست اسنپ کرده ام، با اینکه مطمئن بودم که درخواستی نداشته ام اما فرض را بر اشتباه خودم گذاشتم و سریع آماده حرکت شدم.

فاطمی تصریح کرد: اما این اتفاق در طول هفته بارها برای من رخ داد و با توجه به اینکه دوستانم نیز با این مشکل مواجه شدند متوجه شدم که احتمالا اختلالی در سامانه اسنپ ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: نکته جالب اینکه روز گذشته نیز  پس از درخواست اسنپ و مدتی انتظار، متوجه شدم که راننده از محدوده خیابان ما دور شده است و وقتی با وی تماس گرفتم اعلام داشت که درخواستی بر روی صفحه گوشی و نرم افزار اسنپ وی موجود نیست.

وی اضافه کرد: با این وجود راننده من را به مقصد رساند اما تا پایان مسیر نیز مشکل وی رفع نشده و ارتباط نرم افزاری من نیز با مرکز قطع شد، این موضوع تردیدهایی در من ایجاد کرده است و احساس می کنم اشتباه کردم سوار ماشین مذکور شدم.

زیبا ارجمند از دیگر کاربرانی است که با مشکلاتی مشابه مواجه شده است و در این ارتباط به خبرآنلاین می گوید:‌ در طول روزهای گذشته علاوه بر درخواست اسنپ هایی که به شکل خودکار تایید می شد و من پس از پیام «اسنپ شما رسید» متوجه آن می شدم، با مشکلی دیگر نیز مواجه شدم.

وی افزد: در شرایطی که واقعا برای رسیدن به مقصد عجله داشتم سامانه برای مسیر همیشگی من مدام پیام خطا در محاسبه قیمت می داد و با توجه این موضوع مشکل جدی مواجه شدم.

این شهروند اصفهانی تاکید کرد: با رایزنی با دوستانم به این نتیجه رسیدیم که به واقع از نظر امنیتی ممکن است اسنپ دارای مشکلاتی باشد مگرنه چگونه بدون درخواست اسنپ، تایید از سوی سامانه انجام می شود؟!

ارجمند تاکید کرد: در تماس با پشتیبانی برای اعلام تایید خودکار درخواست اسنپ نیز با مشکلی مواجه شدم که سامانه پاسخگویی مدام اشغال بود و پس از آزاد شدن خط نیز متاسفانه صحبت های منشی که از قبل ضبط شده نیز مفهوم نبود، تصور من این است که کل سامانه دچار اختلالاتی موقت شده است.

وی با بیان دیگر مشکلات این سامانه ادامه داد: بسیاری از رانندگان اسنپ درخواست پرداخت هزینه اضافه دارند و گاه با دلایل منطقی و گاه پرخاش تقاضای پرداخت نقدی از مسافران را می کنند درحالیکه باید انتخاب را برعهده کاربر بگذارند.

مشکل باز نشدن سامانه و تعیین اشتباه مسیر از جمله مشکلات دیگری است که کاربران از راننده و مسافران اسنپ با آن مواجه هستند به نوعی که رانندگانی که با مسیر یک خیابان به درستی آشنا نیستند، مسیر طولانی را نسبت به مسیر آسان تر برمی گزینند و در جواب شکایت مسافران راهنمایی سامانه را دلیل آن عنوان میکنند.

بدین ترتیب به گفته برخی کاربران در حالی که راننده بسیار نزدیک به مبدا بوده است با طی کردن مسیری اشتباه به جای دو دقیقه احتمالی در 10 تا 15 دقیقه به مقصد می رسد.

بلد نبودن درست مسیر خیابان ها و آدرس پرسی از مسافر از دیگر شکایات کاربران اسنپ است ، البته آدرس دهی مسافران به خودی خود مشکل ندارد به شرط اینکه راننده در صورت برخورد با ترافیک و یا دلایل دیگر همه چیز را بر گردن مسافر نینداخته و وی را در میانه خیابان پیاده نکند.!!!مشکلی که برخی کاربران اسنپ در طول ماههای گذشته با آن روبرو شده اند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =