نمایندگان مجلس با کلیات طرحی که ۱۰ درصد یارانه مردم را برای کمک به مناطق زلزله‌زده، هزینه می‎کند، موافقت کردند. البته این طرح در مرحله بررسی جزئیات به دلیل برخی مشکلات به کمیسیون برنامه و بودجه برگشت تا بعد از رفع ایراد، دوباره بررسی شود.

به گزارش خبرآنلاين؛ طرح یک فوریتی اصلاح بند ه تبصره ۱ و الحاق یک بند به تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۶ در دستور كار جلسه علني نمايندگان قرار گرفت.

در این طرح پیش بینی شده در طول ۴ ماه پایانی سال جاری ۱۰ درصد از مبالغ پرداختی از هر یک از افراد خانوار بابت اجرای قانون هدفمندی به استثنای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و افراد ساکن در منطقه زلزله زده به طور ماهانه کسر و برای ترمیم زیرساخت‌های اصلی مناطق زلزله زده اختصاص پیدا کند.

پیش از تصویب کلیات این طرح علی لاریجانی گفت: اینکه برای کمک به زلزله زدگان از یارانه اقشار دیگر گرفته شود موضوعی است که با برنامه ششم مغایرت دارد. اما در حال حاضر بحث ما کلیات این طرح است و پس از تصویب کلیات می توانیم اشکالات را رفع کنیم.

رئیس مجلس همچنین تاکید کرد که موارد پیش بینی شده برای کمک به زلزله زدگان فقط مختص به کرمانشاه نیست و سایر مناطق زلزله زده هم می توانند از آن بهره مند شوند.

نمايندگان با 172 راي مثبت با كليات اين طرح موافقت كردند و وارد مرحله بررسي جزئيات آن شدند.

هنگام بررسي جزئيات ايرادهايي به بندهاي اين طرح، وارد شد تا جايي كه علي لاريجاني گفت: بندهاي مختلف اين طرح اشكالاتي دارد اگر اجازه بدهيد ارجاع به كميسيون را راي گيري كنيم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید اشکالات طرح اصلاح برخی از تبصره‌های قانون بودجه سال 1396 کل کشور برطرف شود، تصریح کرد: در این بین نمایندگان پیشنهاداتی دارند که نیاز به بررسی آن وجود داشته و امیدواریم کمیسیون برنامه و بودجه با همکاری معاونت قوانین ایرادات شکلی را نیز برطرف کند. از این رو کمیسیون برنامه و بودجه امروز در این راستا جلسه‌ای برگزار کند.

در نهايت نمايندگان با رأي مثبت خود اين طرح را براي رفع ايرادهايش، راهي كميسيون برنامه و بودجه كردند.

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    4 0
    پس دولت چیکاره هست؟همش داره از جیب مردم خرج میکنه
  • علی RO ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    8 0
    از کیسه خلیفه میبخشید....شاید کسی راضی نباشه....اگه راست میگید یه برج حقوق خودتون و مدیران ارشد دولتی ها رو ببخشید....چرا اینقدر زور میگید به مردم
  • کردستان A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    4 0
    مگر دولت خودش نمی تواند به انها کمک کند باید از مردم بگیرد چگونه برای سوریه ولبنان دارد اما برای مردم خودش ندارد