آرش هژیرآزاد و یگانه حسینی‌نیا به صورت مشترک آلبوم «تهران مریخ» را منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آلبوم «تهران مریخ» با آهنگسازی و نوازندگی آرش هژیر آزاد و همسرش روانه بازار شده است.

این آلبوم شامل 10 قطعه ویولن و پیانونوازی است که هژیر آزاد نوازندگی پیانو و یگانه حسینی نیا نوازندگی ویلن را برعهده داشته است.

خالقان این آلبوم درباره ویژگی های آن اینطور نوشته‎اند: «فضاي آزاد موسيقي اين قطعات، کاملاً ملهم از فضاي موسيقي کلاسيک است ولي به هيچ عنوان کلاسيک نيست. تلاشي است براي ساکت نبودن در برابر احساسات‌مان در نگاه به کيهان و هستي. بيان احساسات‎مان با دو ساز. باهمه خلوتي، سعي کرديم گفتگوی‎مان با شما، صادقانه و خالصانه باشه.»

ه‍ژيرآزاد فارغ‌التحصيل نوازندگي پيانو کلاسيک از دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران است و سابقه نوازندگي پيانو کلاسيک بطور متمرکز در حضور رافائل ميناسکانيان در دانشگاه تهران را دارد و به همراه ويلنيست برجسته هلندي و رهبر ارکستر جوانان هلند نيز نواخته است.

ساخت موسيقي فيلم تلويزيوني «زندگي خصوصي امير» به کارگرداني سيروس مقدم در سال ٨٩ و ساخت مجموعه سريال کودک «توتي و پوتي» در همان سال از دیگر فعالیت‌های این هنرمند به شمار می‌آید.

يگانه حسيني‌نيا کارشناس ارشد نوازندگي ويلن کلاسيک از دانشگاه هنر تهران است و تا کنون با گروه‌هايي چون جيپسي هلندي و ارکسترهاي سمفونيک تهران، ارکستر سمفونيک صداسيما، ارکستر پارسيان، ارکستر مجلسي تهران، ارکستر سمفونيک البرز، ارکستر آکادميا، گروه مدرن سون، ارکستر زهي بانوان کشور همکاري داشته است.

او اجراهاي متعدد با خوانندگاني از جمله همايون شجريان، عليرضا قرباني، هماي، سالار عقيلي، محمد معتمدي، رضا صادقي، فرزاد فرزين، حميد حامي، عليرضا قرايي‌منش، هژير مهرافروز، رام و... داشته است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =