ایسنا نوشت: منابع مخالف سوری فاش کردند دولت قطر کمک‌های مالی‌اش به ائتلاف مخالفان سوریه را کاهش داده است؛ اقدامی که به تغییرات در بودجه دفاتر ائتلاف مخالفان منجر شد.

به گزارش روزنامه "الشرق الاوسط" به نقل از منابعی در مخالفان سوری نوشت که قطر کمک‌های مالی به ائتلاف مخالفان سوریه را کاهش داده است.

به گفته این منابع قطر ماهانه حدود ۳۰۰ هزار دلار به حساب بانکی این گروه در ترکیه واریز می‌کرد که این مبلغ به ۲۳۰ الی ۲۷۰ هزار دلار کاهش یافته است.

این منابع گفتند: پس از انتخاب ریاض سیف به عنوان رئیس ائتلاف مخالفان سوریه، این مبلغ به اندازه‌ای کاهش یافت که برای یک ماه کافی بود.

به دنبال این اقدام، ائتلاف مخالفان سوریه در نشست‌های خود در ترکیه به بررسی بحران مالی پیش آمده پرداخت و در نهایت کارمندان خود در دفاتر خارجی را کاهش داده و نمایندگان و کارمندانش را به فعالیت‌های داوطلبانه تشویق کرد.

پیشتر ریاض سیف اعلام کرده بود که ائتلاف قصد دارد "صندوق ملی" برای پوشش‌ هزینه‌های دولت موقت وابسته به این ائتلاف تاسیس کند و در همین راستا به سرمایه‌گذاران مخالف سوری و همچنین دولت عربستان برای حمایت مالی از دولت موقت پیشنهاداتی داد.

دولت موقت پیشتر اعلام کرده بود که پرداخت حقوق و دستمزد کارمندانش متوقف خواهد شد و از آغاز ماه اوت در موسسه‌های آن به طور داوطلبانه فعالیت صورت می‌گیرد که نخست وزیر دولت موقاتدلیل این اقدام را انصراف جمع زیادی از حامیان مالی از پرداخت حمایت‌های مالی‌شان اعلام کرد و گفت دستمزد کارمندان در موسسات وابسته بنا به توان دولت موقت پرداخت خواهد شد.

طبق تصمیم دولت موقت سوریه کارکنان به صورت داوطلبانه فعالیت خواهند داشت و حقوق ماهانه کارکنان طبق امکانات مالی موجود پرداخت خواهد شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =